וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרים והחזרת מחסומים: ההמלצות של מערכת הביטחון למאבק בפיגועים

גורמים בכירים ממליצים לשלב כוחות בין המשטרה, צה"ל ושב"כ, ובין השאר להגביל את תנועת הפלסטינים בגדה ובמזרח ירושלים ולצאת למבצע מעצרים נרחב. גורם פלסטיני בכיר מבהיר לוואלה! NEWS: התיאום הביטחוני נמשך. נתניהו מכנס הערכת מצב ביטחונית

מערכת וואלה!

אירועי הימים האחרונים, בהם גם הפיגוע הלילה (ראשון) שבו נער בן 15 נדקר בתחנת דלק בסמוך לשער שכם, מלמדים אותנו כי הפלסטינים הצליחו להעתיק את הלחימה נגד ישראל מיהודה ושומרון לירושלים. תחושת הביטחון של תושבי בירת ישראל והמטיילים בה מתפוררת כבר חודשים - אך מערכת הביטחון לא מצליחה להציג נוסחה מבצעית אפקטיבית כדי לבלום את המגמה האלימה.

הפיגוע ביום חמישי האחרון, שבו נורו למוות נעמה ואיתם הנקין לעיני ילדיהם באזור בית פוריק, וזה שאירע אמש בעיר העתיקה וגבה את חייהם של הרב נחמיה לביא ואהרון בנט, התרחשו שניהם תחת אותו אקלים קיצוני של טרור פלסטיני, שהולך ומתגבר. מערכת הביטחון, על כלל גופיה, מצאה את עצמה מגיבה לפיגועים ולא מסכלת אותם מבעוד מועד – כפי שקרה בפיגוע הקטלני בכפר דומא, שבו נהרגו שלושה מבני משפחת דוואבשה ומבצעיו טרם נתפסו.

לקריאה נוספת:
"הקטנים עדיין לא מבינים": שבת ראשונה במשפחת הנקין בלי אבא ואמא
המחבל כתב: "האינתיפאדה השלישית החלה"; דיווחים שפשטו על ביתו
נחמיה ירד להציל את אהרון שנדקר עם אשתו ובנו: "נהרג כשרצה לעזור"

שני הרוגים ושני פצועים אנוש וקל בפיגוע דקירה בירושלים. ראובן שניידר
תחושת הביטחון מתפוררת. אזור הפיגוע בעיר העתיקה, אמש/ראובן שניידר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכנס היום הערכת מצב ביטחונית עם חזרתו ממסעו לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. גורמים בכירים במערכת הביטחון ממליצים לשלב כוחות בין המשטרה, צה"ל ושירות הביטחון הכללי (שב"כ) ולהאיץ תהליכים מבוססי מודיעין שעליהם מדברים זה כמה חודשים האחרונים.

בין היתר, הם כוללים את עיבוי כוחות הביטחון בירושלים כדי להגביר את תחושת הביטחון, הגבלות תנועה במזרח העיר ואזור קו התפר, הקמה מחודשת של מחסומים וביצוע בידוק קפדני יותר ביציאה ממחנות הפליטים, מעצרים נרחבים של גורמים מתסיסים ומשתתפים בהפרות סדר, והגבלת הנכנסים מיהודה ושומרון לישראל - בדגש על שוהים בלתי חוקיים.

מבצעים ממוקדים ונרחבים בטווח המידי עשויים להשיב את ההרתעה ולהעלות את תחושת הביטחון. במקביל, מהלכים כאלה עשויים גם להגביר את המתיחות באזור הבירה, אך נראה שלפי האירועים בשבועות האחרונים אין מנוס מכך.

עוד באותו נושא

לראשונה: מגבלת כניסה לעיר העתיקה לתושבי מזרח ירושלים

לכתבה המלאה

המבחן של מערכת הביטחון

בעוד שלושה ימים מסתיימת תקופת החגים הפלסטינים, וחודש אוקטובר יהפוך להיות מבחן עבור המערכת הביטחונית והמדינית. הרשות הפלסטינית תנסה להאיץ תהליכי נגד דיפלומטיים אחרי מלחמת הנאומים בעצרת הכללית - פנייה לבית הדין בהאג, קידום חרמות, הכרזה על מדינה. אם לא תוצע אלטרנטיבה מדינית או שלא יתאפשר לגורם מתווך כמו האמריקנים להניע מהלך חדש, אז תחושות התסכול והייאוש יגבירו את שטף האירועים האלימים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם מזכירו הצבאי תא"ל אליעזר טולדנו על המטוס מארה"ב לישראל. מתוך עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה, אתר רשמי
נתניהו עם מזכירו הצבאי תא"ל טולדנו על המטוס בדרך חזרה מארה"ב לישראל/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה

יו"ר הרשות אבו מאזן נמצא בשלב זה עם הגב אל הקיר. הוא משתלב היטב במערכת ההסתה נגד ישראל תוך שימוש בשקרים וסילופים, ולא נראה כי המגמה תיפסק בקרוב. ואולם, גורם בכיר פלסטיני בכיר מסר לוואלה! NEWS כי למרות המתיחות, התיאום הביטחוני בין הצדדים נמשך.

כך או כך, למערכת הביטחון אין ברירה אלא להוביל בשבועות הקרובים סדרת פעולות מבצעיות סביב ירושלים ויהודה ושומרון נגד קיצוניים, במטרה להחזיר את תחושת הביטחון ולהרתיע את הצד הפלסטיני. המוטיבציה של הממשלה הנוכחית להציג חלופה מדינית כנראה לא תשתנה. החשש מיוזמה התקפית באזור רק מעלה את ההערכה שגלי האלימות הנוספים נמצאים כבר בפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully