וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים ושני פצועים אנוש וקל בפיגוע בירושלים

יוסי אלי ומשה שטיינמץ

3.10.2015 / 22:48

המחבל דקר למוות שני גברים, לקח את אקדחו של אחד מהם, ירה לעבר בן השנתיים ופצע אותו קל בלבד. האם נפצעה גם היא באורח אנוש. המחבל חוסל, הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות לפיגוע. מחר: נתניהו יכנס דיון ביטחוני

צילום: רויטרס, סרטון חובבים שהועלה לרשת; עריכה: טל רזניק, שניר דבוש

שני גברים נהרגו, אשתו של אחד מהם נפצעה באורח אנוש ובנם בן השנתיים נפצע באורח קל בפיגוע דקירה שאירע הערב (שבת) בעיר העתיקה בירושלים, בסמוך לשער האריות. המחבל בן ה-19, מוהנד שפיק מהשטחים, דקר את ההורים ואת הגבר הנוסף שנהרג, נחמיה לביא לוי, ולאחר מכן לקח את האקדח שהיה בחזקתו, פגע בפעוט ופצע אותו באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו את הפצועים לבתי החולים בעיר. שפיק חוסל זמן קצר לאחר מכן בידי שוטרי מג"ב. הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות לפיגוע.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע לרחוב הגיא בעיר העתיקה, דקר כמה אנשים ולאחר מכן לקח את אקדחו של לוי, בן 41, והחל לירות. הכוחות הגיעו למקום לאחר שהאם הצליחה להזעיק שוטרים שעמדו כ-50 מטר מהמקום. "התגובה המהירה והמקצועית של השוטרים ולוחמי מג"ב, תוך חירוף נפש, עצרה את הפיגוע ומנעה פגיעה בחפים מפשע נוספים", אמר מפקד המחוז ניצב משה אדרי. עם זאת, הוא הוסיף, המחבל הצליח לעבור כמה שוטרים וחדר לאזור מבלי ששמו לב אליו.

עוד בנושא:
גורמים בסביבת נתניהו: התקדמות משמעותית בחקירת הפיגוע בשומרון
נתניהו: אם אבו מאזן לא יילחם בטרור, אנחנו נעשה זאת
הפיגוע בשומרון: עמדה צבאית סמוכה לא הייתה מאוישת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס מחר דיון ביטחוני בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש השב"כ וממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו. למחרת, במוצאי החג, יכנס נתניהו את הקבינט המדיני-ביטחוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחמיה לביא לוי, שנרצח בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב לפיגוע. "אנו נמצאים במאבק קשה, יומיומי ומתמשך", אמר. "בחיינו בארץ, ידענו תמיד כי המאבק בטרור דורש נחישות ותעצומות נפש, אך אנחנו נגיע לרוצחיהם של התמימים והטהורים ולמשלחיהם". ריבלין שלח את תפילתו להחלמת הפצועים ותנחומים למשפחות הנרצחים. הוא אף מסר לכוחות הביטחון: "תחזקנה ידי הכוחות הפועלים בשעה זו ברחבי ירושלים, ביהודה ושומרון ובכל מקום באשר הם, בפעילותם חסרת הפשרות נגד המרצחים ושולחיהם. זה הזמן לפעול בשילוב זרועות למען השבת תחושת הביטחון אל אזרחינו בכל מקום בארץ".

באזור הפיגוע בעיר העתיקה התפתחו עימותים בין ערבים לבין מפגינים יהודים, לאחר שהאחרונים חסמו את צומת שילה לכניסת ערבים. המשטרה החלה לירות רימוני הלם במקום.

ברקת: על ראש הממשלה להקשות את היד נגד מסיתים

"הטרור האכזרי וחסר הרחמים שפוגע באזרחים תמימים ומנסה לשבש את שגרת חיינו ולפגוע בנו הוא תוצאה של הסתה של הרשות הפלשתינית והסתה במסגדים", אמר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. "אני קורא לראש הממשלה להחריף את הצעדים ולהקשות את היד נגד המסיתים ואלו שמלבים את השטח ומעודדים טרור. אני משבח את כוחות הביטחון שפעלו מיד, יצרו מגע ועצרו את מסע ההרג של המחבל. אני מבקש מהציבור לגלות אחדות, עוצמה ונחישות במלחמה כנגד טרור המפגעים הבודדים. נחבק את המשפחות ונמשיך בשגרת החיים תוך עירנות מקסימלית ומלחמה חסרת פשרות בטרור".

פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, 3 לאוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, 3 לאוקטובר 2015/נועם מושקוביץ
פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, 3 לאוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, 3 לאוקטובר 2015/נועם מושקוביץ

המחבל חוסל על ידי לוחמי יחידת יואב של המחוז הדרומי שהיו במקום במסגרת תגבור כוחות. מהתחקירים הראשונים של המשטרה עולה כי שוטרת ושני שוטרים של היחידה הביאו לחיסולו לאחר חילופי אש.

הפרמדיקים של מד"א אורי צחי ומוחמד עאבד אל רחמן שהגיע למקום סיפרו כי "בסמטה שסמוכה לשער האריות הייתה המולה רבה". לדבריהם, "מיד כשהגענו ראינו צעירה כבת 22 בהכרה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבית החולים הדסה עין כרם. במרחק של כ-20 מטר שכבו שני פצועים כבני 40 מחוסרי הכרה עם פצעי דקירה רבים. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבתי החולים הדסה הר הצופים ושערי צדק תוך כדי פעולות החייאה כשמצבם אנוש. פעוט כבן שנתיים שנפגע בגפיים מירי טופל במקום ופונה לבית החולים שערי צדק כשמצבו קל".

פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, 3 לאוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, 3 לאוקטובר 2015/נועם מושקוביץ
פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, 3 לאוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, 3 לאוקטובר 2015/נועם מושקוביץ

זאב סופר, מנהל אגף תחבורה של איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה, סיפר כי בני הזוג היו ללא הכרה כאשר הגיע למקום. "כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני אברכים חסידיים שהיו ללא הכרה, לאחר שככל הנראה הנראה נדקרו", אמר. "יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הם פונו להמשך קבלת טיפול בבית החולים כשהם במצב אנוש. וכמו כן הענקנו טיפול לפעוט שנפצע קל ברגלו".

האירוע מגיע יומיים בלבד לאחר שנרצחו בני הזוג נעמה ואיתם הנקין בפיגוע ירי בין איתמר לאלון מורה שבשומרון. השניים נסעו יחד עם ארבעת ילדיהם מאזור ההתנחלות איתמר לעבר ההתנחלות אלון מורה. לפי הערכה ראשונית, המתבססת על ממצאי הזירה, לפחות שני מחבלים עצרו את המכונית, פתחו את הדלת וירו מטווח קרוב בזוג ההורים. ילדיהם - בני תשע, שבע, ארבע ותינוק בן חצי שנה, לא נפגעו באירוע. לא ברור אם היה רכב שחיכה להם או שהם נמלטו רגלית מהמקום. כוחות רבים ביצעו סריקות אחרי הרכב שנמלט.

אתמול ליוו אלפים למנוחות את בני הזוג הנקין בהר המנוחות שבירושלים. הילד הבכור מתן בן התשע, שהיה עד לרצח הוריו, אמר עליהם קדיש. בין המשתתפים, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, הרב הראשי לשעבר ישראל לאו, אלוף פיקוד המרכז אלוף רוני נומה, פוליטיקאים ואנשי צבא.

שבתי בנדט ואבי אשכנזי השתתפו בהכנת הידיעה

(עדכון ראשון: 19:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully