וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: 1.4 מיליון פליטים יגיעו לאירופה עד סוף שנת 2016

נציבות האו"ם לפליטים עדכנה את הנתונים והגדילה את כמות הפליטים שהיא צופה שייכנסו ליבשת ביותר מחצי מיליון. בתוך כך, ראש ממשלת הונגריה טען: "אם לא יהיה שינוי במצב הנוכחי, אירופה תצא מאיזון"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נציבות האו"ם לפליטים עדכנה היום (חמישי) את הצפי שלה בנוגע למספר הפליטים שיגיע לאירופה עד סוף שנת 2016, והודיעה כי היא חוזה ש-1.4 מיליון בני אדם יגיעו ליבשת. מדובר בעלייה משמעותית של יותר מחצי מיליון פליטים מההערכה הקודמת של הארגון. "אנו צופים כי בסך הכול יגיעו כ- 700 אלף איש לאירופה עד סוף השנה הנוכחית", נכתב במסמך של הארגון שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס. "ייתכן ומספר גדול יותר יגיע במהלך 2016, אך כעת אנו צופים כי מספר זהה יגיע גם במהלך השנה הבאה".

בתוך כך, המשטרה בקרואטיה הודיעה כי בשבועיים האחרונים יותר מ-90 אלף פליטים עברו במדינה והמשיכו לעבר מערב אירופה. שר הפנים רנקו אוסטוייק אמר כי רק חמישה בני אדם נשארו כעת באחד משתי מחנות הפליטים במדינה, בעוד היתר המשיכו להונגריה. קרואטיה הפכה למדינת מעבר בעבור פליטים רבים המבקשים להגיע להונגריה, ודרכה למדינות מערב אירופה, לאחר שהונגריה חסמה את הגבול עם סרביה כדי לעצור את שטף הפליטים.

עוד כתבות בנושא:
בעקבות ריבוי הפליטים: גרמניה אישרה שורת נהלי הגירה חדשים
גרמניה: "שליש מהפליטים הטוענים שהם מסוריה - ממדינות אחרות"
האיחוד האירופי יעביר מיליארד אירו לטיפול בפליטים הסורים במזרח התיכון

פליטים בדרכם מהונגריה לאוסטריה, ספטמבר 2015. רויטרס
"1.4 מיליון פליטים ייכנסו לאירופה"/רויטרס

בתוך כך, יאנוש לזר, ראש לשכתו של ראש ממשלת הונגריה, אמר היום במסיבת עיתונאים כי המדינה עשויה לחסום את גבולה עם קרואטיה, כפי שעשתה בגבול הסרבי, אולם בבודפשט ממתינים להחלטת אוסטריה וגרמניה אם לקלוט פליטים נוספים. לדבריו, בהתאם להחלטת גרמניה ואוסטריה, ניתן יהיה להקים "מסדרון", שהגישה אליו והיציאה ממנו תהיה בנקודות מעבר רשמיות בלבד.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון פתח אתמול פגישה בשולי העצרת הכללית של האו"ם שבה דנו נציגים מ-70 מדינות במשבר הפליטים. בפתח הפגישה דרש באן לשמור על הגבולות פתוחים, להילחם בשנאת הזרים ולשלב בחברה פליטים ומהגרים. "העתיד לא שייך לאלה המחפשים לבנות חומה או לנצל את הפחד", אמר באן, כרמיזה לפעולות שמבצעת הונגריה לגידור גבולותיה.

ראש הממשלה של הונגריה, ויקטור אורבן, אמר בפגישה כי אירופה לא יכולה להתמודד עם שטף הפליטים וקרא למזכ"ל האו"ם לפתוח במשא ומתן להקצבת מכסות פליטים שיגיעו למדינות העולם. "אני רוצה להיות ברור: אירופה לא תוכל לשאת בנטל לבדה", אמר. "אם לא יהיה שינוי במצב הנוכחי, אירופה תצא מאיזון".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
נשיא הונגריה ויקטור אורבן בנאום על משבר הפליטים, ספטמבר 2015. רויטרס
"אירופה לא תוכל לשאת בנטל לבדה". אורבן/רויטרס

שלשום אישרה ממשלת גרמניה אישרה שורת נהלים חדשים שנועדו להתמודד עם מספר השיא של מבקשי המקלט הנכנסים בשעריה ומעוניינים להיקלט בה. במסגרת הנהלים החדשים, המדינה תחיל תנאים חדשים על מהגרים המגיעים מהבלקן, וכתוצאה מכך, יגורשו מהגרים מארצות אלו מאחר שלא יוכלו לקבל הכרה כמבקשי מקלט.

על פי הנהלים החדשים, הממשלה בברלין ככל הנראה גם תפחית בתשלומים ובקצבאות הניתנות למהגרים. מעתה, תעדיף המדינה לחלק הטבות לפליטים ולא רק תשלומים כספיים. ההצעות בנוגע למדיניות ההגירה עדיין ממתינות לאישור סופי של הפרלמנט, אך צפויות להיכנס לתוקף החל מ-1 בנובמבר.

קצב הגעת המהגרים לגרמניה עומד כעת על 8,000 עד 10,000 בני אדם ביום, ובמהלך ספטמבר הגיעו אליה כ-280 אלף פליטים. שר הפנים תומס דה מזייר אמר בנושא כי למהגרים כלכליים אין שום סיכוי לקבל מעמד של מבקשי מקלט במדינה. לדבריו, הדבר יימסר להם עם הגעתם לגרמניה, והם יגורשו מידית. "אנו רוצים להעביר מסר ברור לאלו שאינם בורחים ממלחמה – אל תגיעו לכאן, אין לכם סיכוי, אתם תצטרכו לעזוב את המדינה שלנו", אמר דה מזייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully