וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: "שליש מהפליטים הטוענים שהם מסוריה - ממדינות אחרות"

דובר משרד הפנים במדינה אמר כי לפי ההערכה 30% מפליטים המגיעים למדינה וטוענים כי ברחו ממלחמת האזרחים בסוריה - משקרים. נשיא האיחוד האירופי: "ייתכן שאירופה תצטרך להקים משמר גבולות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כשליש מהפליטים המגיעים לגרמניה וטוענים כי נמלטו ממלחמת האזרחים בסוריה, הגיעו למעשה ממדינות אחרות – כך אמר היום (שישי) טוביאס פלייט, דובר משרד הפנים הגרמני. "המשרד מעריך כי 30% מהפליטים הטוענים כי הם מסוריה, אינם מגיעים ממדינה זו", אמר.

מאות אלפי בני אדם הגיעו לגרמניה מתחילת השנה. המדינה הודיעה כי מי שהגיע מסוריה לא יישלח חזרה למדינה החברה באיחוד שממנה הגיע, כפי שנהוג לעשות תחת חוקי האיחוד. הדבר הוביל ככל הנראה פליטים רבים להתחזות לסורים במטרה להישאר במדינה, שנחשבת ליעד מבוקש בעיני מבקשי מקלט ומהגרים.

עוד כתבות בנושא:
המתח ביבשת עולה: משבר הפליטים גרם לסכסוך בין סרביה לקרואטיה
חומות של פחד: גדרות גבול הפכו לתופעה כלל עולמית
האיחוד האירופי יעביר מיליארד אירו לטיפול בפליטים הסורים במזרח התיכון

רכב משטרה מוביל מהגרים לכיוון הגבול האוסטרי. ספטמבר 2015. רויטרס
"ייתכן שניאלץ להקים משמר גבולות". רכב משטרה מוביל מהגרים לכיוון הגבול האוסטרי/רויטרס

בתוך כך, נציבות האו"ם לפליטים הודיעה היום כי זרם הפליטים הנוכחי, הכולל 8,000 איש המגיעים לאירופה מדי יום, עלול להיות "רק קצה הקרחון". על כן, נמסר, על הממשלות באיחוד לפעול כדי להביא לסיומה של מלחמת האזרחים בסוריה. "אני לא רואה את השטף דועך, אני לא רואה אותו עוצר, למעשה זה נותן אינדיקציה לכך שמדובר בקצה הקרחון", אמר אמין עוואד, המתאם האזורי של הנציבות. "כל עוד אין פתרון למצב בסוריה, כל עוד אין יציבות במצבם של הפליטים במדינות השכנות, צריך לעשות מאמצים".

לדבריו, "הממשלות שיכולות להביא לשינוי הן הממשלות שאחראיות להשפעה על הפוליטיקה העולמית והביטחון העולמי. מנהיגי הדור צריכים לפעול במהרה כדי למצוא פתרון לסוגיה הסורית לפני שהיא תהפוך לבעיה עולמית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נשיא האיחוד: "ייתכן שנצטרך להקים משמר גבולות באירופה"

נשיא האיחוד האירופי דונלד טוסק אמר כי ייתכן שאירופה תצטרך להקים משמר גבולות כדי להגן על גבולותיה החיצוניים מ"הגל העצום" של הפליטים, היכולים להוות איום לגבולות הפתוחים בתוך האיחוד. את הדברים אמר טוסק לערוץ טלוויזיה פולני אתמול, שעות לאחר שמנהיגי האיחוד האירופי החליטו לחזק את השליטה בגבולות והציעו להעביר לפחות מיליארד אירו לטובת פליטים סורים שנותרו במזרח התיכון. הוא קרה לקיים "שיחות רציניות ומהירות" בנוגע לצורך של הקמת משמר גבולות, וציין כי ללא בקרת גבולות "לא תהיה לנו מדיניות הגירה, אלא כאוס מוחלט".

בנוסף לכך, דובר ממשלת הונגריה, זולטאן קובאץ', אמר היום כי הגדר שנבנית בגבול עם קרואטיה קרובה לסיום. לדבריו, הונגריה לא רוצה לסגור את הגבול, אלא "להגן על גבולות האיחוד האירופי". סגירת הגבול תקטין באופן משמעותי את זרם הפליטים הנכנס להונגריה בפרט ולמדינות האיחוד האירופי בכלל, ואלה יישארו בקרואטיה, שאליה כבר הגיעו 59 אלף פליטים מאז סגרה הונגריה את הגבול עם סרביה, ובמדינות נוספות בבלקן.

קרואטיה מתקשה להתמודד עם גל הפליטים המגיע לשטחה, ופועלת כדי להעבירם להונגריה, אך אם הגבול ייחסם תיאלץ המדינה להתמודד עם הגעת אלפי פליטים בכל יום.

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, התחייב היום לבקש סיוע מהאו"ם וממדינות נוספות באזור לפני שיסגור לחלוטין את הגבול עם קרואטיה. "אין זה מספיק להגיד לעולם דרך התקשורת מה או עושים ומדוע", אמר אורבן במסיבת עיתונאים לאחר פגישתו עם קנצלר אוסטריה, ורנר פיימן. "אנו צריכים לקבל תמיכה לפני שאנו סוגרים את הגבול".

פליטים בדרכם מהונגריה לאוסטריה, ספטמבר 2015. רויטרס
פליטים בדרכם מהונגריה לאוסטריה/רויטרס

לאחרונה החריפה המתיחות בין סרביה לקרואטיה על רקע גל הפליטים באזורן. קרואטיה סגרה כמה מעברי גבול עם סרביה וכן קטעים מהכביש הראשי המחבר בין בירות שתי המדינות, והיא דורשת משכנתה כי תעביר לפחות חלק ממבקשי המקלט להונגריה ולרומניה. ראש הממשלה זורן מילנוביץ' אמר כי "לא ניתן לסרביה לעשות מאיתנו טיפשים. אנחנו יכולים לתפקד עם 4,000 עד 5,000 בני אדם שנכנסים לקרואטיה ביום, אך יותר מזה פשוט לא נוכל לקבל. אנחנו לא נרשה זאת".

בתגובה לחסימת הגבול, החליטה בלגרד לאסור על כניסת סחורות ורכבי משא קרואטיים לשטחה. קרואטיה, מצדה, לא נשארה חייבת – ואסרה על כניסתם של כלי רכב סרביים למדינה.

מילנוביץ' אמר כי הוא עשוי לפתוח חזרה את הגבול ב-24 השעות הקרובות. "אני עורך שיחות רבות עם עמיתי בממשלה כדי להסיר את הצעדים שנערכו בגבול היום או מחר", אמר. כמו כן, קרא נציג האיחוד האירופי לשלטונות בזגרב לפתוח את הגבול ולהסיר את הסנקציות שהטילה על סרביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully