וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי יעביר מיליארד אירו לטיפול בפליטים הסורים במזרח התיכון

בדיון החירום שהתקיים בבריסל הוחלט להעביר מימון לסוכנויות האו"ם ולהגדיל את הסיוע לשכנותיה של סוריה. בנוסף, החליטו המנהיגים להגביר את הבקרה בגבולות. "צריך לתקן את מדיניות הדלתות והחלונות הפתוחים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מנהיגי האיחוד האירופי סיכמו הלילה (חמישי) להעביר מיליארד אירו נוספים לסוכנות האו"ם לפליטים (UNHCR) ולתכנית המזון העולמית (WFP) על מנת לסייע לפליטים הסורים שנשארים במזרח התיכון. המנהיגים התחייבו להגדיל את הסיוע ללבנון, ירדן וטורקיה, שמיליוני פליטים סורים נמלטו לשטחן. ההחלטה התקבלה בדיון החירום שקיימו מנהיגי האיחוד בבריסל על משבר המהגרים באירופה.

בנוסף, הוחלט בדיון להגביר את הבקרה בגבולות החיצוניים של 28 המדינות החברות באיחוד כדי לבלום את זרם המהגרים. בהצהרה שפורסמה לאחר הדיון נכתב כי המנהיגים מתחייבים "להתמודד עם המצב הדרמטי בגבולות החיצוניים שלנו ולחזק את הבקרה בגבולות אלה". כדי לעשות זאת, הם הבטיחו להקצות כוח אדם וציוד נוספים למעברי הגבול של האיחוד.

לקריאה נוספת:
חשש בברלין: גורמי איסלאם קיצוני עשויים לגייס לשורותיהם פליטים
הפרלמנט ההונגרי אישר: הצבא יסייע בהתמודדות עם גל הפליטים
"התוהו ובוהו מתבקש": זרם הפליטים ימשיך - והוא לא בהכרח רע

מהגרים צועדים מהונגריה לכיוון הגבול עם אוסטריה, 23 בספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים צועדים מהונגריה לאוסטריה, אתמול/רויטרס

בתום הדיון אמר נשיא המועצה האירופית, דונלד טוסק, כי מנהיגי כל 28 המדינות "בטוחים לחלוטין שבלי החזרת השליטה על הגבולות החיצוניים שלנו, אין לנו סיכוי להתמודד עם בעיה זו בצורה יעילה". הוא הוסיף כי ב-5 באוקטובר תתקיים פגישה עם נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כחלק מהמאמצים להגביל את מספר המהגרים המגיעים מהמדינה ליוון.

"ברור שהזרם הגדול ביותר של פליטים ומהגרים עדיין לפנינו", הוסיף טוסק. "לכן אנחנו צריכים לתקן את מדיניות הדלתות והחלונות הפתוחים. עכשיו צריך להתמקד בהגנה הראויה על הגבולות החיצוניים שלנו ובסיוע חיצוני לפליטים ולמדינות בשכונה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מהגרים בגבול הונגריה קרואטיה, ספטמבר 2015. רויטרס
"הזרם הגדול ביותר של מהגרים עוד לפנינו". מהגרים ממתינים בסמוך לגבול סרביה-קרואטיה/רויטרס

שלשום אישרו שרי הפנים של האיחוד האירופי תכנית ליישובם מחדש של 120 אלף פליטים בין 28 המדינות החברות בו. התכנית אושרה למרות התנגדותן של הונגריה, סלובקיה, רומניה וצ'כיה. השרים הצביעו בעד תחילתה של חלוקת מכסות מהגרים, שיסייעו ליבשת להתמודד עם גל מבקשי המקלט הצובאים על גבולותיה. יחד עם ההסכמה העקרונית על יישובם מחדש של 40 אלף פליטים, אשר התקבלה בתחילת החודש, יוכל האיחוד ליישב כעת מחדש 160 אלף פליטים.

שעות לפני ההצבעה, מסרה סוכנות הפליטים של האו"ם כי 120 אלף הפליטים שבהם עסקה הצעת המכסות מהווים כעת כמות קטנה מכלל הפליטים ביבשת. למעשה, זוהי כמות המקבילה למספר בני האדם המגיע לאירופה דרך הים התיכון תוך 20 ימים בקצב הנוכחי. "תכנית יישוב מחדש בלבד בשלב זה של המשבר לא תספיק כדי לייצב את המצב", אמרה דוברת הסוכנות מליסה פלמינג, וקראה לאיחוד האירופי להקים מתקני קליטה כדי שמדינותיו יוכלו להתמודד עם אלפי המהגרים המידפקים על דלתותיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully