וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט ההונגרי אישר: הצבא יסייע בהתמודדות עם גל הפליטים

המחוקקים במדינה אישרו כי הצבא יוכל להיפרס לאורך הגבולות ולהשתמש בנשק בלתי-קטלני כדי להשתלט על שטף הפליטים הפוקד את המדינה. בתוך כך, סקר חדש מראה כי העמדה הנוקשה של ראש הממשלה נגד הפליטים גרמה לנסיקה בתמיכה במפלגתו

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(תיעוד: אלפי מהגרים מנסים להידחס לרכבת מקרואטיה להונגריה)

הפרלמנט בהונגריה אישר היום (שני) חוק לפיו יוכל הצבא לסייע לממשלה בהתמודדות עם שטף הפליטים המגיע למדינה, ואף להשתמש בכוח בלתי-קטלני נגד הפליטים. על פי החוק, הצבא יוכל להשתמש בכדורי גומי, גז מדמיע, ואמצעים נוספים לפיזור הפגנות.

ראש הממשלה ויקטור אורבן אמר לפרלמנט כי המשטרה מתקשה באבטחת הגבולות עם סרביה וקרואטיה. "אנו יכולים להגן על הגבול עם סרביה", אמר וציין כי אטימת הגבול באורך של 175 קילומטרים מראה תוצאות. "אנו גם יכולים להגן על הגבול עם קרואטיה, אך כדי לעשות זאת אנו צריכים שהצבא יעמוד לצדה של המשטרה". בימים האחרונים התגבר קצב הפליטים מקרואטיה לאחר שהמדינה הודיעה כי אינה מסוגלת להתמודד עם האלפים המגיעים לשטחה, ועל כן היא פועלת להעברתם להונגריה.

לדבריו אורבן, הונגריה תפעל לבדה כדי להתמודד עם הסוגיה עד שהאיחוד האירופי יגיע להסכמה בנוגע לסוגיה. "אירופה עשירה אך חלשה – זהו השילוב המסוכן ביותר", אמר והוסיף: "התוצאה קטסטרופלית. בגלל שאירופה לא יכולה להגן על גבולותיה החיצוניים, גבולותיה הפנימיים שוב נסגרים".

עוד כתבות בנושא:
משבר המהגרים: מאמצים דיפלומטיים לגבש הסכמות באיחוד האירופי
"התוהו ובוהו מתבקש": זרם הפליטים ימשיך - והוא לא בהכרח רע
משבר הפליטים: כמעט 20 אלף איש הגיעו לגבול עם אוסטריה

נשיא הונגריה ויקטור אורבן בנאום על משבר הפליטים, ספטמבר 2015. רויטרס
עולה בסקרים. אורבן/רויטרס

עמדתו התקיפה של אורבן כלפי מהגרים ככל הנראה משתלמת - סקר חדש מראה כי התמיכה במפלגת השלטון "פידש" עלתה בחודשים האחרונים. התמיכה במפלגתו של ראש הממשלה אורבן עלתה ל-24% - עלייה של ארבעה אחוזים ביחס לתמיכה שלה זכתה ביוני. מפלגת הימין הקיצוני "יוביק" נחלשה באחוז תמיכה אחד ועומדת על 14% תמיכה.

מודעה שפרסמה ממשלת הונגריה בעיתונים הלבנוניים נגד הגעת הפליטים למדינה. טוויטר, צילום מסך
"הפעולות החמורות ביותר יינקטו נגד פליטים". ההודעה שפורסמה בעיתונות הלבנונית מטעם ממשלת הונגריה/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, ממשלת הונגריה פרסמה היום מודעה בעיתונים הלבנוניים המזהירה מ"הפעולות החמורות ביותר" שתנקוט מול כל מי שמנסה לחצות את הגבול באופן בלתי-חוקי. "ההונגרים הם מכניסי אורחים, אך הפעולות החמורות ביותר יינקטו נגד אלה המנסים להיכנס למדינה בצורה בלתי-חוקית", נכתב באזהרה שפורסמה בערבית ובאנגלית בעיתונים אל-ג'ומהוריה, א-נהאר והעיתון המתפרסם בשפה הצרפתית "לה אוריינט לה ז'ור". "אל תקשיבו למבריחים. הונגריה לא תאפשר את כניסת המהגרים הבלתי-חוקיים לשטחה".

בלבנון נמצאים יותר ממיליון ומאה אלף פליטים סורים, וחלקם עושים כעת את דרכם לכיוון האיחוד האירופי. לפני שבועיים דנמרק פרסמה מודעה דומה כדי למנוע את הגעת הפליטים לשטחה.

מנגד, ארגון "רופאים ללא גבולות" פרסם מודעות משלו בשלושה עיתונים מקומיים במדינה הקוראים לאיחוד האירופי לפתוח את גבולותיו. "מדיניות ההרתעה של אירופה הפכה את כניסת הפליטים הבורחים לשם הישרדות לטרגדיה הומניטרית", נכתב. המודעה, שפורסמה בעיתונים אל-חיאת, אל-קודס וה"דיילי סטאר", כוללת תמונה גדולה של חגורת הצלה כתומה - סמל למסע המסוכן של הפליטים החוצים בסירות רעועות את הים התיכון.

מהגרים נואשים עולים על הרכבת לכיוון זאגרב קרואטיה, ספטמבר 2015. רויטרס
שרי הפנים ידונו מחר בדרכים לפתרון המשבר/רויטרס

היום נפתח שבוע של מפגשים דיפלומטיים לקראת ועידת הפסגה של מנהיגי האיחוד ביום רביעי, שתיפגש כדי לדון בדרכים לפתרון המשבר. מחר ייוועדו שרי הפנים של מדינות האיחוד האירופי במטרה לנסות ולהגיע להסכמה סביב תכנית הנציבות האירופית לפיזור 120 אלף פליטים הנמצאים ביוון, הונגריה ואיטליה בין 23 מדינות האיחוד. שרי החוץ של הונגריה, פולין, צ'כיה וסלובקיה, שנפגשים הערב, צפויים לחזור ולאשרר את דרישתם, שלפיה הם לא מוכנים בשום אופן לקבל פליטים לפי מכסות, ויעדיפו לשלם קנסות כספיים לאיחוד האירופי ורק להימנע מקבלת פליטים. ביום רביעי תתקיים פסגת מנהיגי מדינות אירופה כדי לדון בנושא.

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, קראה למדינות החברות באיחוד להפסיק בוויכוחים סביב תכנית הנציבות האירופית ולהגיע לבסכמה בפגישת שרי הפנים מחר. כמו כן, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי תעשה כל שביכולתה כדי שמדינות האיחוד יגיעו להסכמה סביב פיזור פהליטים. "לא יהיה פתרון בן לילה", אמרה והוסיפה: "כל מאמץ שווה כדי שניתן יהיה להגיע להסכמה רחבה בקרב 28 מדינות האיחוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully