וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הפליטים: כמעט 20 אלף איש הגיעו לגבול עם אוסטריה

קרואטיה ממשיכה להעביר את הפליטים המגיעים לשטחה להונגריה, שם הם מועברים באוטובוסים לאוסטריה השכנה. כמו כן, קרי הודיע כי ארצות הברית תקבל עשרת אלפים פליטים סורים בשנה הבאה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

משטרת אוסטריה הודיעה היום (חמישי) כי יותר מ-11 אלף איש נכנסו למדינה בשבת, ו-8,000 נוספים הגיעו במהלך היום באמצעות אוטובוסים ורכבות מהונגריה. הפליטים הגיעו למעבר הגבול ניקלסדורף, הנמצא בצפון אוסטריה בסמוך לבירה וינה, והתרכזו במרכז העיירה הסמוכה בהמתנה לאוטובוסים שיעבירו אותם למרכזי פליטים במדינה. "באנו לכאן כדי שיהיו לנו חיים חדשים", אמר מהאט, פליט מדמשק. לדבריו, לא אכפת לו היכן ימוקם באירופה. "אני רק רוצה למצוא עבודה ולחיות בשלווה".

גל מהגרים זה מגיע לאחר שקרואטיה החליטה בסוף השבוע לפעול להעביר את אלפי המהגרים שנכנסו למדינה להונגריה ולסלובניה. אתמול ובמהלך הלילה הסיעו כ-15 אוטובוסים מקרואטיה מאות פליטים לאזור הגבול, שם הם חצו אותו רגלית לעיירת גבול הונגרית, שבה חיכו להם אוטובוסים שהעבירו אותם לאוסטריה.

גם היום הודיעו הקרואטים על כמה אוטובוסים שייצאו לכיוון הגבול עם הונגריה, ומהעיירה טוברניק יצאו כאלף פליטים ברכבת לאזור הגבול. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי אלפים התקבצו בגשם ונאבקו כדי לעלות על הרכבת, תוך שהמשטרה המקומית נאבקה בהם וניסתה להשליט סדר על הקהל הרב.

עוד כתבות בנושא:
ראש עיירה בהונגריה במסר "מאיים" לפליטים: "אל תעשו בחירה רעה"
מסרבת לשאת בנטל: קרואטיה לא תקלוט מהגרים בשטחה
הונגריה גייסה מילואים והשלימה את בניית הגדר עם קרואטיה

תיעוד: אלפי מהגרים מנסים להידחס לרכבת מקרואטיה להונגריה. רויטרס
אלפים מנסים לעלות לרכבת בקרואטיה/רויטרס

בנוסף, שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אמר היום כי ארצות הברית תקלוט יותר פליטים בשנתיים הקרובות, וכי ב-2016 תקלוט עשרת אלפים פליטים מסוריה. "אנו נקלוט 85 אלף פליטים בשנה הפיסקלית הבאה מכל העולם, ביניהם לפחות עשרת אלפים מסוריה. בשנה הפיסקלית שאחריה אנו נקווה לקלוט 100 אלף פליטים", אמר.

מדובר בהגדלה במספר הפליטים שייכנסו למדינה ב-15 אלף איש, מאחר ובמהלך השנה הפיסקלית הנוכחית, המסתיימת בסוף החודש, ארצות הברית קלטה 70 אלף פליטים. קרי הדגיש כי המהלך לא יגרור אחריו עיגול פינות בכל הנוגע לביטחון. "לאחר אירועי ה-11 בפסטמבר יש לנו חוקים חדשים ובדיקות רקע וזה לוקח יותר זמן משהיינו רוצים, אך אנו לא יכולים לעגל פינות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קרי: "תמיכת רוסיה באסד עלולה לגרום להסלמה בסכסוך". רויטרס
נקלוט עשרת אלפים פליטים בשנה הבאה. קרי/רויטרס

הונגריה החליטה היום לפתוח מחדש את אחד ממעברי הגבול עם סרביה, אשר סגירתו בשבוע שעבר ואטימת הגבולות הובילו לגל הגירה ענק להגיע לקרואטיה. בעקבות האטימה הגיעו לקרואטיה 25 אלף פליטים בארבעה ימים בלבד. שר הפנים ההונגרי, סאנדור פינטר, אמר כי המעבר נפתח לכלי רכב, אשר ייבדקו עם כניסתם למדינה. באזור מעבר גבול זה אירעו עימותים ברביעי האחרון בין המשטרה לפליטים, והפתיחה מחדש היא תגובה למשא ומתן בין פינטר ומקבילו הסרבי.

בתוך כך, מאות נכחו היום במצעד הגאווה בבלגרד שבסרביה, וקראו לסולידריות עם הפליטים שעוברים במדינה בדרכם למערב אירופה. "אנו מרגישים הזדהות עם חברנו שבצרה", אמר אחד הצועדים. "צריך להעניק להם תקווה שהם, כמונו, יקבלו בעתיד את זכויותיהם".

פליטים שהגיעו ברכבת להונגריה מקרואטיה, ספטמבר 2015. רויטרס
פליטים שירדו מהרכבת מקרואטיה להונגריה/רויטרס

המשטרה בגרמניה הודיעה מוקדם יותר כי היא מצפה לשתי רכבות שיגיעו מאוסטריה, שבהם בסך הכול כאלף פליטים. רכבת נוספת עם 500 מהגרים צפויה להגיע בשני. למרות קבלת הפנים הטובה שזוכים לה הפליטים במדינה, היום העלו גורמים קיצוניים באש מקלט לפליטים שהיה בבנייה והיה אמור להכיל כ-400 בני אדם בעיירה ורטהיים שבדרום המדינה.

ראש ממשלת סלובניה, מירו קראר, שאליה הגיעו עד כה 2,500 מהגרים מקרואטיה, שוחח היום עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וקרא לתגובה מהירה של האיחוד האירופי למשבר המהגרים במדינתו. הוא אמר כי עד כה המדינה הצליחה להתשלט על שטף המהגרים, אך הדגיש כי על האיחוד למצוא פתרון הולם, הכולל "הנחיות בסיסיות" שעליהם יסכימו בפסגת מדינות האיחוד ברביעי הקרוב.

סירת מהגרים בדרכה לחופי האי היווני לסבוס, 18 בספטמבר 2015. רויטרס
פליטים מגיעים ליוון בסירת גומי/רויטרס

כמו כן, באזור יוון טבעו למוות 13 בני אדם שהיו על סירת גומי בדרכם מטורקיה לאי לסבוס. הסירה, שנשאה 46 בני אדם, התנגשה במעבורת – 22 ניצלו והיתר הוגדרו כנעדרים. "היה חשוך וראינו את הסירה טובעת" אמר אחד הניצולים. "ניסינו לסמן בפנסים ובטלפונים הסלולריים שלנו, אבל לא ראו אותנו. איבדנו את הילדים, לא ראינו אותם בחושך". מתוך 500 אלף הפליטים שחצו את הים התיכון השנה, כ-2,600 טבעו למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully