וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המהגרים: מאמצים דיפלומטיים לגבש הסכמות באיחוד האירופי

שורה של פגישות צמרת באירופה יגיעו לשיא מחרתיים - בוועידת פסגה הרת גורל, שתבהיר אם אירופה בדרך להסכם בנוגע לטיפול במשבר או לא. בינתיים, זרם המהגרים בשטח לא נפסק. 20 אלף הגיעו לאוסטריה ביומיים האחרונים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מנהיגי אירופה עושים כל מאמץ בניסיון לגבש אחדות אל מול משבר המהגרים. שבוע של מפגשים דיפלומטיים נפתח היום (שני) עם פגישתם של שרי החוץ של הונגריה, פולין, צ'כיה וסלובקיה, שצפויים הערב לחזור ולאשרר את דרישתם, שלפיה הם לא מוכנים בשום אופן לקבל פליטים לפי מכסות, ויעדיפו לשלם קנסות כספיים לאיחוד האירופי ורק להימנע מקבלת פליטים.

מחר ייוועדו שרי הפנים של מדינות האיחוד האירופי, וביום רביעי מנהיגי מדינות האיחוד ייפגשו לוועידת פסגה שמתוארת כ"הרת גורל". זאת, מפני שהמשבר רק חשף עד כה פילוג עמוק בין מדינות אירופה. נשיא צרפת פרנסואה הולנד טען ש"לאף מדינה לא מגיע פטור" מלשאת בנטל ומקבלת מבקשי מקלט. לעומתו, דונלד טוסק, נשיא המועצה האירופית, אמר שהאיחוד האירופי צריך לעזור לפליטים הסורים "להשיג חיים טובים יותר קרוב לבתיהם".

"בעיית הפליטים איננה בעיה אירופית אלא היא בעיה גרמנית", אמר ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, בחודש שעבר. והוא צודק. אלא שגרמניה היא המדינה החזקה באיחוד, ועד כה כשהיא רצתה להוביל מהלכים – דוגמת תכנית החילוץ של כלכלת יוון – היא הצליחה. כרגע, גרמניה שמצפה לכמיליון בקשות מקלט ב-2015 ודורשת לחלק את הפליטים בין מדינות האיחוד לפי גודל אוכלוסיה וחוזק הכלכלה. עם זאת, הרבה מדינות מסרבות לכך: לא רק מדינות מזרח אירופה אלא גם בריטניה, שמעדיפה לקלוט פליטים ממחנות הפליטים ליד סוריה, כי לטענתה "קבלת פליטים שהוברחו לאירופה תהיה פרס עבור המבריחים".

לקריאה נוספת:
הונגריה גייסה מילואים והשלימה את בניית הגדר עם קרואטיה
ראש עיירה בהונגריה במסר "מאיים" לפליטים: "אל תעשו בחירה רעה"
אחראי ההגירה בגרמניה התפטר, קרואטיה "לא תוכל לקבל עוד מהגרים"

תיעוד: אלפי מהגרים מנסים להידחס לרכבת מקרואטיה להונגריה. רויטרס
מהגרים מנסים להידחס לרכבת בקרואטיה, אתמול/רויטרס

בשטח, זרם המהגרים לא נפסק. 20 אלף מהגרים נכנסו לאוסטריה בשבת ובראשון בלבד, וממשלתה הודיעה שהיא מצפה לקלוט עוד אלפים נוספים היום. גם גרמניה קולטת אלפים מדי יום ומנסה להעביר אותם ממינכן לערים אחרות, כדי לא לפגוע בחגיגות ה"אוקטוברפסט".

דרומית יותר, הונגריה משלימה את בניית גדר הגבול לאורך 45 קילומטר עם קרואטיה, אחרי שהשלימה כבר את גדר הגבול עם סרביה. סלובניה מנסה למנוע כניסת מהגרים מקרואטיה ושוקלת באיזה צעדים לנקוט. קרואטיה שבתחילה בירכה את המהגרים, הודיעה מהר מאוד שהיא לא מסוגלת להתמודד עם הכמויות העצומות (27 אלף מהגרים בחמישה ימים) והעבירה את המהגרים בתחבורה ציבורית להונגריה. זו שולחת אותם הלאה באוטובוסים לגבול אוסטריה.

בתוך כך, ארצות הברית הודיעה אתמול שתגדיל את מכסת הפליטים ושבכוונתה לקבל כ-85 אלף בשנה הבאה ו-100 אלף ב-2017.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מרקל על משבר הפליטים: "העולם כולו צופה בנו, אסור לנו להתעלם מהבעיה"". רויטרס
דורשת מכסות ממדינות האיחוד. מרקל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully