וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בברלין: גורמי איסלאם קיצוני עשויים לגייס לשורותיהם פליטים

הארגון הגרמני לביטחון פנים מזהיר מפני איסלאמיסטים שינצלו את הפליטים, המהווים "טרף קל", לגיוסם ללחימה בסוריה ובעיראק. ברקע דבריו, מתכנסים שרי האיחוד כדי לנסות ולהגיע להסכמה על פיזור המהגרים ביבשת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(מרקל על משבר הפליטים: "העולם כולו צופה בנו, אסור לנו להתעלם מהבעיה")

ראש הארגון הגרמני לביטחון פנים הזהיר היום (שלישי) כי איסלאמיסטים קיצונים עשויים לגייס פליטים צעירים המגיעים למדינה. "ישנו חשש גדול בגרמניה שבמסגרת הסיוע ההומניטרי שהיא מציעה, איסלאמיסטים ינצלו את מצב המהגרים וינסו לגייס את מבקשי המקלט", אמר האנס גיאורג מאסן, נשיא המשרד הפדרלי להגנת החוקה BfV. "תשומת הלב שלנו מתמקדת בפליטים צעירים שעשויים להוות טרף קל עבור איסלאמיסטים", אמר מאסן.

ההזהרות של ראש שירותי הביטחון הגיעו שעות ספורות לאחר שהמשטרה פשטה על שמונה מבנים בברלין, בהם משרדי איגוד מסגדים, בחשד שנעשה בהם שימוש על ידי איסלאמיסטים התומכים בלחימה בסוריה. הערותיו יהדהדו גם בדיון הציבורי בגרמניה על ההתמודדות עם זרם מאות אלפי המהגרים.

מאסן אמר כי מספר המוסלמים הסלפים הקיצונים בגרמניה עלה בחודשים האחרונים ל-7,900 מ-7,500 בחודש יוני. כ-740 איסלאמיסטים מגרמניה, בהם 15 נשים, נסעו לסוריה ולעיראק. שליש מהם חזרו לגרמניה, ו-120 נהרגו בלחימה. עם זאת, אמר מאסן כי אין כל הוכחה כי האיסלאמיסטים פנו לפליטים. גרמניה צופה כי מיליון פליטים יגיעו השנה בשעריה.

לקריאה נוספת:
הפרלמנט ההונגרי אישר: הצבא יסייע בהתמודדות עם גל הפליטים
משבר המהגרים: מאמצים דיפלומטיים לגבש הסכמות באיחוד האירופי
משבר הפליטים: כמעט 20 אלף איש הגיעו לגבול עם אוסטריה

מהגרים בגבול גרמניה ואוסטריה, 15 בספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים בגבול גרמניה/רויטרס

במקביל, הודיעה חברת הרכבות הלאומית בגרמניה "דויטשה באן" כי היא משהה את שירותיה הבינלאומיים שבין מינכן לאוסטריה ולהונגריה עד ארבעה באוקטובר בשל משבר הפליטים. מינכן שבדרום חבל בוואריה הפכה לנקודת הכניסה במרכזית של המהגרים אך הרשויות בה מתקשות לטפל בעומס הרב.

בתוך כך, שרי הפנים של האיחוד האירופי צפויים להיפגש היום בבריסל כדי לנסות ולפתור את המחלוקת על פיזור 120 אלף מבקשי המקלט שהגיעו לאחרונה לאירופה. מבקשי המקלט הללו הם חלק מ-500 אלף שהגיעו דרך הים השנה. אם יושג הסכם הוא יעבור לאישור מנהיגי המדינות באיחוד. כמה מדינות מרכז-אירופיות מתנגדות לקריאות של חברי האיחוד לקבל לשטחן פליטים לפי המכסות שייקבעו. עם זאת, לא משנה מה יחליטו באיחוד האירופי, באו"ם אומרים כי התוכניות האירופיות אינן מספיקות.

ראש ממשלת צ'כיה בוהוסלב סובוטקה אישר כי ארצו תדחה את הצעות הנציבות האירופית לפיזור הפליטים שנידונו על ידי השרים בבריסל. "אני רוצה לאשר כי שר הפנים ואנוכי נדחה כל מאמץ להכרת מנגנון קבוע להפצת פליטים", אמר. "אנחנו דוחים גם את מתווה המכסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully