וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ריבוי הפליטים: גרמניה אישרה שורת נהלי הגירה חדשים

במסגרת הצעדים שתנקוט ברלין, יוגדרו חלק ממדינות המוצא בבלקן כבטוחות, ומהגרים מהן יגורשו מגרמניה. בתוך כך הבהיר שר הפנים למהגרי העבודה: "מי שלא בורחים ממלחמה - אל תגיעו לכאן". מנגד, הונגריה תבקש מהאו"ם להנהיג מכסות פליטים עולמיות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ממשלת גרמניה אישרה אתמול (שלישי) שורת נהלים חדשים שנועדו להתמודד עם מספר השיא של מבקשי המקלט הנכנסים בשעריה ומעוניינים להיקלט בה. במסגרת הנהלים החדשים, המדינה תחיל תנאים חדשים על מהגרים המגיעים מהבלקן – והיא הוסיפה את אלבניה, קוסובו ומונטנגרו לרשימת מדינות המוצא הבטוחות. כתוצאה מכך, יגורשו מהגרים מארצות אלו מאחר שלא יוכלו לקבל הכרה כמבקשי מקלט.

על פי הנהלים החדשים, הממשלה בברלין ככל הנראה גם תפחית בתשלומים ובקצבאות הניתנות למהגרים. מעתה, תעדיף המדינה לחלק הטבות לפליטים ולא רק תשלומים כספיים. עוד הוצע כי מהגרים בעלי סיכוי טוב לזכות במעמד של מבקשי מקלט יקבלו שיעורי אינטגרציה על מנת שישתלבו היטב בחברה הגרמנית. ההצעות בנוגע למדיניות ההגירה עדיין ממתינות לאישור סופי של הפרלמנט, אך צפויות להיכנס לתוקף החל מה-1 בנובמבר.

קצב הגעת המהגרים לגרמניה עומד כעת על 8,000 עד 10,000 בני אדם ביום, ושר הפנים תומס דה מזייר אמר בנושא כי למהגרים כלכליים אין שום סיכוי לקבל מעמד של מבקשי מקלט במדינה. לדבריו, הדבר יימסר להם עם הגעתם לגרמניה, והם יגורשו מידית. "אנו רוצים להעביר מסר ברור לאלו שאינם בורחים ממלחמה – אל תגיעו לכאן, אין לכם סיכוי, אתם תצטרכו לעזוב את המדינה שלנו", אמר דה מזייר.

לקריאה נוספת בנושא:
גרמניה: "שליש מהפליטים הטוענים שהם מסוריה - ממדינות אחרות"
משבר המהגרים: מאמצים דיפלומטיים לגבש הסכמות באיחוד האירופי
המתח ביבשת עולה: משבר הפליטים גרם לסכסוך בין סרביה לקרואטיה

מהגרים ופליטים בגבול אוסטריה-הונגריה בתנאי מזג אוויר קשים, 26 בספטמבר 2015. AP
המדינה תספק הטבות במקום סיוע כספי לפליטים. מהגרים בדרכם לגרמניה, בגבול אוסטריה-הונגריה/AP

למרות עמדת הממשלה, חלק מארגוני זכויות האדם בגרמניה כבר מאתגרים את הנהלים החדשים, וטוענים כי חלק מהצעדים כוללים הפרה של זכויות אדם. סלמין קליסקן, מזכיר אמנסטי אינרנשיונל בגרמניה, הזהיר כי מבקשי מקלט ממדינות מוצא המוגדרות בטוחות עלולים לקבל הערכה בלתי הוגנת עם הגעתם.

כפי שפורסם בחודשים האחרונים, בברלין מצפים לקבל כמיליון מבקשי מקלט השנה, מספר הגבוה פי 5 מכמות מבקשי המקלט שהתקבלו בשנת 2014. על אף שהציבור בגרמניה גיבה את מדיניותה של הקנצלרית אנגלה מרקל בנוגע לקבלת מהגרים מאזורים מוכי אסון כמו סוריה, הפופולריות שלה מראה סימני הידרדרות בשבועות האחרונים עם הופעתה של ביקורת מוחצנת על התנהלותה מצד גורמים שמרניים במדינה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הונגריה תדרוש מהאו"ם להנהיג מכסות מהגרים עולמיות

בניגוד לגרמניה, המקבלת פליטים ומתקנת את מדיניות ההגירה הקיימת בה, הונגריה ממשיכה להביע התנגדות נחרצת לחלוקת מכסות ההגירה שהתקבלה באיחוד האירופי. המדינה קראה אמש (שלישי) בבקשה לאו"ם, לפיה הארגון יציב מכסות עולמיות לקליטת מהגרים, בטענה כי אין זה הוגן שאירופה תישא לבד בנטל המהגרים הרבים המגיעים מסוריה.

בודפשט, שגישתה הנוקשה כלפי מהגרים ספגה ביקורת קשה מממשלות אירופה, מסרה כי תציע את הצעתה לאו"ם ביום רביעי באופן רשמי. "אנו מציעים שכל השחקנים העיקריים בעולם יקחו חלק בנטל. לשם כך צריך להציב מכסות למדינות שונות בעולם", אמר שר החוץ ההונגרי פטר שיג'רטו לכלי התקשורת במדינתו. "מקורותיה העיקריים של התנועה הפופולרית הזו לכיוון אירופה הם ממדינות שהפכו לא יציבות בגלל החלטות פוליטיות בינלאומיות. ההחלטות הללו לא התקבלו רק בגלל אירופה", הוסיף.

פליטים מתעמתים על כוחות הביטחון של הונגריה ליד גדר הגבול. רויטרס
תמשיך להציג מדיניות נוקשה כלפי סוגיית ההגירה. כוחות ביטחון הונגריים מתעמתים עם מהגרים/רויטרס

מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שביקר את סגירת הגבולות של הונגריה כדי שלא להכניס מהגרים לשטחה, קרא לאירופים לעשות יותר בנוגע למשבר הפליטים ואף זימן פגישה מיוחדת בנושא ביום רביעי. בתוך כך, צפוי נשיא הונגריה ויקטור אורבן להמשיך בהצגת היד הקשה שממשלתו נוקטת, בייחוד לאחר שהורה על בניית גדרות גבול נוספות עם שכנותיו.

יפן תסייע ביותר מ-1.5 מיליארד דולר לפליטים ולתהליך השלום

כחלק מגל ההתייחסויות למשבר המתמשך בסוריה, הודיע אמש ראש ממשלת יפן שינזו אבה כי מדינתו תעביר 1.56 מיליארד דולר לצורך סיוע לפליטים סורים ועיראקים שנעקרו מבתיהם במלחמות במזרח התיכון, וכן לקידום השלום באזור זה ובאפריקה. שינזו אמר את הדברים בעצרת האו"ם המתקיימת בניו יורק.

לדברי שינזו, 850 מיליון דולרים מהסכום יושקעו בסיוע לעקורים הסורים והעיראקים, ואילו 750 המיליון הנותרים נועדו להגברת מאמצי השלום וקידומו.

כשנשאל אבה במסיבת עיתונאים בניו יורק אם ארצו תסכים לקבל פליטים מסוריה, הוא השיב בתשובה כללית על פיה מדינתו צריכה לטפל בענייני פנים, כמו הפחתת האבטלה ושיפור מעמדן של נשים וזקנים בעבודה, לפני שתוכל לקלוט מהגרים. "בנוגע לאוכלוסין, יש עוד הרבה דברים שעלינו לעשות לפני שנוכל לקבל מהגרים. יפן תרצה לתרום למשבר באמצעות שינוי התנאים שגורמים לכך שיש בכלל פליטים", אמר.

לפני כשבועיים, הודיעה ממשלת יפן על שינויים במדיניות קליטת הפליטים שלה, ובהם שורת איסורים והגבלות על מבקשי מקלט במדינה. בין היתר, משרד המשפטים היפני צפוי לערוך ביקורות פתע למבקשי מקלט, לשלול אישורי מגורים מפליטים המבקשים שוב ושוב לקבל מעמד של מבקשי מקלט ללא הצלחה, וכן לפקח באופן נוקשה יותר על אישורי העבודה של מהגרים. משרד המשפטים טוען כי יספק הגנה הומניטרית, אך לא יעניק מעמד פליטות למבקשי מקלט הנמלטים מאזורי מלחמה. לפי פעילים למען מבקשי המקלט ביפן, ההגבלות החדשות יהפכו את המדינה, שקיבלה פחות מתריסר מבקשי מקלט בשנה האחרונה, ליעד עוד פחות רלוונטי עבור אלו הנמלטים מאזורים מוכי אסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully