וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לפני נאומו באו"ם, נתניהו מזהיר מ"ימים אפלים" באירופה

אחרי הדברים החריפים שנשא אבו מאזן, ורגע לפני נאומו הצפוי מעל דוכן האו"ם, נפגש ראש הממשלה עם שרת החוץ של האיחוד האירופי ותקף את הכוונה לסמן מוצרים מההתנחלויות. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: טל רזניק

המהלך של האיחוד האירופי לסימון מוצרים מההתנחלויות מזכיר "ימים אפלים באירופה" - כך אמר אמש (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, במהלך פגישה שקיימו השניים בניו יורק. דבריו החריפים של ראש הממשלה מדגישים עד כמה ישראל מתנגדת למהלך וחוששת ממנו. מוגריני אמרה לפני כשבועיים שהעבודה על סימון המוצרים קרובה לסיום ותובא לאישור בקרוב.

נתניהו ומוגריני נפגשו שעות ספורות לאחר נאומו התקיף של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בפני עצרת האו"ם. הפגישה ביניהם ארכה כשעה והוקדשה כמעט במלואה לסוגיה הפלסטינית. נתניהו אמר למוגריני כי ישראל מעוניינת בחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים וכי הוא עצמו מוכן להיפגש עם אבו מאזן ללא תנאים מוקדמים. הוא הוסיף כי מהלכים כמו סימון המוצרים מההתנחלויות פוגעים בתמיכה בשלום בקרב דעת הקהל הישראלית.

לקריאה נוספת:
"הפצצה של אבו מאזן" הסתיימה ברימון הלם חסר משמעות
נתניהו: "נאום אבו מאזן שקרי ומעודד הסתה במזרח התיכון"
נתניהו לקראת נאומו: "אשים את התוקפנות של איראן על השולחן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לניו יורק. ספטמבר 2015. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ורעייתו שרה לפני המראתם לניו יורק, שלשום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

שרת החוץ של האיחוד האירופי, מצדה, אמרה לנתניהו כי האיחוד מעוניין לתרום לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, וכי היא חוששת שבהיעדר התקדמות מדינית, האלימות בין הצדדים צפויה להחריף ואף להידרדר. מוגריני ציינה כי היא רואה בנאום שנשא אמש אבו מאזן "צלצול אזהרה". היא הציעה גם בפומבי וגם בפגישה עם נתניהו לחדש את המשא ומתן המדיני על בסיס יוזמת השלום הערבית משנת 2002, ולשלב את מדינות ערב - שנתניהו מעוניין מאוד להתקרב אליהן - בתוך תהליך המשא ומתן.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אבו מאזן באו"ם. רויטרס
נשא נאום תקיף. יו"ר הרשות אבו מאזן, אתמול/רויטרס

נתניהו בילה את רוב היממה האחרונה במלונו במרכז מנהטן, שם צפה בנאומו של אבו מאזן בעצרת האו"ם וערך שינויים אחרונים בנאום שהוא עצמו צפוי לשאת בפני העצרת היום בשעה 19:00, שעון ישראל. נתניהו אמר שלשום כי ימקד את נאומו בנושא האיראני, אולם על רקע הדברים שאמר אבו מאזן, ולאחר שאמש חגגו הפלסטינים הישג סמלי כאשר הדגל הפלסטיני הונף לראשונה במטה האו"ם, נתניהו יודע כי עליו להתייחס בהרחבה גם לסוגיה הפלסטינית.

הדגל הפלסטיני מונף לראשונה במטה האו"ם בניו יורק, 30 בספטמבר 2015. AP
הדגל הפלסטיני מונף במטה האו"ם, אתמול/AP

בשעה שנתניהו ישב ועבד על נאומו, במרחק רחוב אחד בלבד משם הופיע יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בפני הנהלת "הפורום למדיניות למען ישראל", ארגון יהודי-אמריקני הפועל לקידום פתרון לסכסוך עם הפלסטינים. לפיד הציג בפני הארגון את תכניתו להסדר אזורי בין ישראל ומדינות ערב, וקרא לשים מאחור את המשבר ביחסי ישראל-ארצות הברית. לפיד קרא לכנס ועידה אזורית בהשתתפות ישראל ומדינות ערב שתדון באינטרסים הביטחוניים המשותפים אל מול איראן וארגוני הטרור, ותפעל גם לקידום פתרון לסכסוך עם הפלסטינים.

נתניהו צפוי גם הוא להתייחס בנאומו היום בעצרת לזהות האינטרסים בין ישראל ומדינות ערב בנושא האיראני. הוא התייחס בצורה מרומזת לנושא הזה גם בנאומו בפני עצרת האו"ם בשנה שעברה, אולם בשנה שחלפה מאז, לא התרחשה התקדמות של ממש בשיתוף הפעולה הזה. פיליפ גורדון, לשעבר היועץ הבכיר של הנשיא אובמה לנושא המזרח התיכון, אמר אתמול כי בהיעדר מנהיגות ישראלית ופלסטינית שמחויבת באמת לקידום פתרון שתי המדינות, החזון של שיתוף פעולה אזורי בין ישראל ומדינות ערב לא יכול להתקדם באמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully