וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נאום אבו מאזן שקרי ומעודד הסתה במזרח התיכון"

אמיר תיבון, שליח וואלה! NEWS לעצרת האו"ם, ועמרי נחמיאס

30.9.2015 / 20:31

ראש הממשלה תקף בחריפות את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, שטען כי ישראל מפרה את הסכמיה עם הפלסטינים. לדבריו, "ישראל שומרת באדיקות על הסטטוס קוו". גם יו"ר האופוזיציה הרצוג הצטרף לעמדת נתניהו: "אמירותיו מסולפות ומשרתות את הקיצוניים"

עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדף הערב (רביעי) את טענותיו של יו"ר הרשות הפלסטינית בדברים שנשא בעצרת האו"ם בניו יורק, שלפיהן ישראל מפרה באופן שיטתי את הסכמיה עם הפלסטינים. "נאומו של אבו מאזן שקרי ומעודד הסתה ופורענות במזרח התיכון. בניגוד לפלסטינים, ישראל שומרת באדיקות על הסטטוס קוו בהר הבית ומחויבת להמשיך ולשמור עליו על פי הסיכומים שלנו עם הירדנים והווקף", אמר.

נתניהו הדגיש כי אבו מאזן אינו מעוניין בפתרון הסכסוך. "אנו מצפים וקוראים לרשות ולעומד בראשה לנהוג באחריות ולהיענות להצעתו של ראש ממשלת ישראל ולהתייצב למשא ומתן ישיר עם ישראל, ללא תנאים מוקדמים. העובדה שהוא פעם אחר פעם לא נענה, זו ההוכחה הטובה ביותר לכך שאין פניו להסדר שלום", אמר.

לקריאה נוספת:
"הפלסטינים מחכים לנאום, הם סקרנים לדעת אם אבו מאזן יטיל פצצה"
נתניהו לקראת נאומו: "אשים את התוקפנות של איראן על השולחן"
"הדיקטטור האחרון של אירופה" הביא את בנו בן ה-11 לעצרת האו"ם

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, 30 בספטמבר 2015. רויטרס
"פניו אינן להסדר שלום". אבו מאזן בנאומו הערב בעצרת האו"ם בניו יורק/רויטרס

בנאומו הערב אמר אבו מאזן כי ישראל לא מחויבת להסכמיה או לדין הבינלאומי. "הסכמי אוסלו אמורים היו להסתיים ב-1999 עם עצמאות מלאה של מדינת פלסטין, אך ישראל הגבירה את ההתנחלויות ולא ביצעה את ההסכם. ישראל הפרה הסכמים נוספים. על כן, ישראל לא מותירה לנו ברירה, ולא נישאר היחידים שמחויבים להסכמים. אנחנו לא מחוייבים מצדנו כל עוד ישראל לא מחויבת מצדה", אמר.

"ישראל ממשיכה עם הריסת פתרון שתי המדינות. היא ממשיכה בפגיעה בתושבים הפלסטינים מצד אחד ובסיפוק הגנה מוגברת למתנחלים. בשטחים יש מערכת אפרטהייד שנותנת זכויות יתר לישראלים. האם זה קביל?", הוסיף אבו מאזן.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הרצוג: "אבו מאזן ונתניהו פחדנים, יובילו לעוד דם ושנאה"

יו"ר המחנה הציוני והאופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, הוסיף כי אבו מאזן, כמו גם נתניהו, מובילים את שני העמים לפתחו של אסון. "אבו מאזן מסלף ומשרת את הקיצוניים: הוא ונתניהו מנהיגים שמפחדים מהכרעות ויובילו לעוד דם ושנאה. האמירות של אבו מאזן על אפרטהייד מסלפות ומסולפות והן לצערי משרתות רק את הקיצוניים בשני העמים", אמר.

הרצוג, שנפגש בחודש שעבר עם אבו מאזן ברמאללה, האשים את שני המנהיגים באזלת יד. "מגיעה לישראלים ולפלסטינים תקווה לחיים נורמליים. אבו מאזן ונתניהו הם מנהיגים שמפחדים מהכרעות ומפריחים סיסמאות והטחת אשמות אחד בשני, תוך שהם משאירים אותנו עם מציאות קשה ועתיד לוט בערפל. במקום לנצל הזדמנות נדירה במזרח התיכון לייצר בריתות עם מדינות מתונות, שרוצות להיות שותפות שלנו מול הטרור האיסלאמי שמשתולל, הם שוקעים ברטוריקה חסרת מעש. צריך להגיד את האמת, שאין מנהיגות - רק נאומים, דיבורים ואיומים. בדרך ששניהם מובילים אנו עלולים לראות רק יותר דם במקום תקווה", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו לעצרת האו"ם בניו יורק, 29 בספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"קוראים לרשות לנהוג באחריות". נתניהו בטיסתו לארה"ב, אתמול/צילום מסך, טוויטר

חבר הכנסת אביגדור ליברמן, לשעבר שר החוץ בממשלתו השלישית של נתניהו, תקף אף הוא את נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית. "זהו עוד נאום סרק עם עוד איומי סרק של המסית והצבוע הגדול אבו-מאזן, שכשם שאיומיו המוקדמים להטיל 'פצצה' בנאומו היו ריקים ושקריים, כך גם דבריו נגד ישראל", אמר.

לדבריו, "בכל שנותיו כיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן היה ונותר מסית נגד ישראל והיהודים. ככל שהוא יקדים לפנות את תפקידו, שאותו הוא מחזיק באופן לא-דמוקרטי ולא לגיטימי, כך ייטב".

יצחק הרצוג, יו"ר סיעת המחנה הציוני, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"אבו מאזן ונתניהו מנהיגים פחדנים". הרצוג/נועם מושקוביץ

שר החינוך נפתלי בנט הוסיף כי יו"ר הרשות פועל בצביעות. "אבו מאזן חזר לימיו הטובים כמכחיש שואה, עם נאום שמשכתב את ההיסטוריה מחדש, וקורא לשחרר מהכלא רוצחי נשים, גברים וילדים יהודים, שהרי הם רק 'רוצים לראות את משפחותיהם', כדבריו", אמר.

לדבריו, "בימים שבהם אירופה מתמודדת עם גל פליטים, המזרח התיכון בוער ומתפרק, גם אבו מאזן יחלוף וייזכר כעוד טרוריסט בשמי ההיסטוריה, ואפילו לא המוצלח שבהם. עם ישראל חי".

שרת המשפטים איילת שקד, עמיתתו לסיעה, הוסיפה דברים ברוח דומה. "אבו מאזן עומד מעל בימת האו"ם ומפיץ שקרים לכל עבר. בעוד שישראל שומרת על הסטטוס קוו בהר הבית עד כדי אבסורד של איסור על יהודים להתפלל, פורעים מוסלמים הופכים את מסגד אל-אקצא למחסן טרור. אבו מאזן קורא לשחרר אסירים; מדובר ברוצחים שפלים הממומנים על ידי הרשות הפלסטינית בשיטת 'רצחת יותר - קיבלת יותר'", אמרה.

לטענת שקד, ישראל תשלם מחיר כבד אם תשתף פעולה עם אבו מאזן. "ישראל תעשה כל שדרוש על מנת לשמר את ריבונותה בירושלים ולשמור על הרוצחים בבתי הכלא. באולם האו"ם מוחאים לאבו מאזן כפיים. על הבושה הזו אמרו אבותינו: 'כל המרחם על אכזרים, סופו שיתאכזר על רחמנים'".

ח"כ עודה ברך את אבו מאזן: "נתניהו הפר כל הסכם"

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) תקפה ניסיונו של אבו מאזן להביא ללחץ בינלאומי על ישראל. "הנאומים, הטחת האשמות והדגלים לא יובילו למדינה פלסטינית, אלא רק למשא ומתן ישיר עם ישראל. הגיע הזמן שההנהגה הפלסטינית תבין שמדינה פלסטינית תוכל לקום בהסכם בלבד, כל עוד ביטחון ישראל והאינטרסים שלה נשמרים. הניסיון להביא לכך שהקהילה הבינלאומית תכפה על ישראל לעשות ויתורים שיפגעו באינטרסים של ישראל - לא יצלח ונדון לכישלון", אמרה.

היא הוסיפה כי "כשהמצב בהר הבית כל כך נפיץ - יש אחריות לכל מנהיג להיזהר ממלים שיציתו את האזור ולא יועילו לאף אחד, ואף עלולים לתת סיפוק לאיסלאם קיצוני, שמנסה להפוך את הסכסוך לדתי ואלים. גם אם יש בינינו מחלוקות בתוך ישראל על הדרך, לא ניתן לפגוע או להטיל דופי בפעולת חיילי צה"ל וכוחות הביטחון נגד הטרור ותג מחיר שהציבור הישראלי מוקיע".

מנגד, יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, סבור כי נאומו של אבו מאזן היה "אמיץ". לדבריו, "ממשלות ישראל, ובמיוחד ממשלות נתניהו, הפרו כל הסכם, הנציחו את הכיבוש, העמיקו את ההתנחלויות ובעצם חיסלו את הסכם אוסלו. הכיבוש הוא אסון לעם הפלסטיני, אבל גם לאזרחים בישראל. אני קורא לכל שוחרי השלום בישראל, יהודים וערבים, להיאבק יחד נגד הכיבוש ולמען הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל".

דובר חמאס סאמי אבו זוהרי התייחס אף הוא לנאום. לדבריו, "נאום אבו מאזן יימדד לפי מחויבותו לדברים הנוגעים להפסקת המחויבות להסכמים עם ישראל". הוא הוסיף כי על אבו מאזן "לא להסתפק בצעדים פורמלים חסרי ערך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully