וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפלסטינים מחכים לנאום, הם סקרנים לדעת אם אבו מאזן יטיל פצצה"

30.9.2015 / 16:25

אף שנראה שחרף ההצהרות הלוחמניות, יו"ר הרשות הולך לשאת נאום מרוכך בפני עצרת האו"ם הערב, בכיר הרשות אשרף אל-עג'ארמי אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הראיס ירמוז על נסיגה מהתהליך המדיני. "הוא יאמר: עשינו את שלנו, וישראל לא"

עריכה: ניר חן

"אנשים ברשות הפלסטינית יראו את הנאום של אבו מאזן בשידור חי. הם סקרנים לדעת מה הוא יאמר אחרי שהכריז שיטיל פצצה" - כך אמר היום (רביעי) שר האסירים לשעבר ברשות הפלסטינית אשרף אל-עג'רמי בריאיון לוואלה! NEWS, לקראת נאומו של יו"ר הרשות בפני באי העצרת הכללית של האו"ם הערב בניו יורק.

חרף הציפייה, הודה הבכיר לשעבר להערכתו בסופו של דבר "לא תהיה פצצה של ממש" וכי אבו מאזן ירמוז לכך שבכוונתו לסגת מהתהליך המדיני עם ישראל אם לא יתממש חלקה של ירושלים בסוגיה. "הוא לא יודיע על ביטול הסכמי אוסלו, אבל הוא אמור לומר שהרשות הייתה מחויבת ועשתה את חלקה, בעוד שהצד הישראלי לא מילא את חלקו", אמר והוסיף: "אנחנו מתקשים להמשיך למלא את ההתחייבויות שלנו כל עוד ישראל לא מקיימת את חלקה בהסכם".

עוד על עצרת האו"ם
נתניהו לקראת נאומו: "אשים את התוקפנות של איראן על השולחן"
"הדיקטטור האחרון של אירופה" הביא את בנו בן ה-11 לעצרת האו"ם
א-סיסי: "מדינה פלסטינית תחסל את התירוץ לקיצוניות ולטרור"

פלסטינים צופים בנאומו של אבו מאזן באו"ם. Lior Mizrahi, GettyImages
פלסטינים צופים בנאומו של אבו מאזן, בשנה שעברה/GettyImages, Lior Mizrahi

לדבריו, אבו מאזן מגיע לנאום כשהוא מתוסכל מכמה סוגיות: גם כי התהליך המדיני מוקפא, גם בשל התנאים הקשים ברשות מבחינה חברתית-כלכלית וגם לנוכח הבעיות הפנים-פלסטיניות דוגמת הפיוס התקוע עם חמאס. "נתניהו קורא לחדש את המשא ומתן, אבל בסיבוב המגעים האחרון, הצד הישראלי לא שינה את עמדתו בנוגע לכל הדרישות המקובלות - למשל עניין הנסיגה לגבולות 67, הפתרון לבעיית הפליטים והסדרת מעמד מזרח ירושלים. "הפלסטינים מחכים לראות שינוי של ממש בעמדה הישראלית, לפחות לזכות להתחייבות לפתרון של שתי מדינות על בסיס 67", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אפילו ישראל צריכה לתמוך בהשארת אסד"

בעניין הנפת דגל הרשות הפלסטינית במטה האו"ם אמר כי זה צעד סמלי בלבד ולא מהותי. "זה מעמד היסטורי מבחינה סימבולית, אבל הכי חשוב מבחינתנו זה מימוש של ההתחייבות הבינלאומית - הקמת מדינה פלסטינית".

הוא התייחס גם למשבר בסוריה ואמר שהפתרון מצוי דווקא בהצעה הרוסית שלא קוראת להיפטר מהנשיא באשר אסד. "יש הבנות בינלאומיות לגבי שלב ביניים, שלפיו הנשיא נשאר עד בחירות חדשות. כולם משלימים עם העמדה הרוסית. גם אירופה וגם ארה"ב מבינות שאין פתרון בלי משטר אסד, במיוחד כשהאתגר הראשי הוא הלחימה בטרור וב"מדינה האיסלאמית" (דאעש) ולכן צריכים את המשטר". לטענתו, "ישראל צריכה לעמוד מאחורי העמדה הבינלאומית הזאת, כי זה אינטרס שלה להפחית כל איום של טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully