וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לקראת נאומו: "אשים את התוקפנות של איראן על השולחן"

30.9.2015 / 9:54

בניסיון להתמודד עם ההשלכות של הסכם הגרעין, מתכוון ראש הממשלה לתקוף בדבריו באו"ם את הגישה שלפיה איראן הופכת לשותפה לגיטימית בזירה הבינלאומית. על סוריה: "איראן מוצגת שם כחלק מהפתרון, כשהיא בעצם הבעיה"

עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון למקד את נאומו בפני עצרת האו"ם מחר (חמישי) במה שהוא מגדיר "התוקפנות של איראן ברחבי המזרח התיכון" - כך אמר אמש עם נחיתתו בניו יורק. בשיחה עם הכתבים המלווים אותו במטוסו, הבהיר נתניהו כי לצד הנושא הזה, הוא יתייחס בנאומו גם לתהליך המדיני עם הפלסטינים, וכי שני הנושאים הללו יהיו במרכז הדיון גם בפגישתו עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ביום שישי.

נתניהו אמר כי הוא צפה בימים האחרונים בנאומים שנשאו מנהיגי העולם בעצרת האו"ם, וגם הקדיש זמן לקריאה של חלק מהנאומים לאחר מכן. לדבריו, "אין כמעט שום התייחסות לתוקפנות של איראן ברחבי המזרח התיכון, ולתוקפנות המיוחדת והגוברת שלהם כנגדנו". לדבריו, הוא מתכוון להעמיד את הנושאים הללו במרכז הדיון, כפי שבנאומו לפני שלוש שנים, הציב את "הקו האדום" להעשרת האורניום של איראן.

נתניהו הודה בכך שהוא מגיע לעצרת השנה כאשר הסכם
הגרעין עם איראן, שאותו ניסה לסכל, הינו בגדר עובדה מוגמרת. "אנחנו ביום שאחרי ההסכם", אמר. נתניהו הביע את דאגתו מהתהליך המתרחש ברחבי העולם, שבמסגרתו איראן נתפסת עם הזמן בזירה הבינלאומית כמדינה חיובית שניתן לשתף איתה פעולה. "בסוריה, איראן מוצגת כחלק מהפתרון כשהיא בעצם הבעיה", אמר ראש הממשלה. "הרי אין משטר אסד בלי איראן. מה זה אסד? הוא חי בזכות איראן".

לקריאה נוספת בנושא:
נתניהו המריא לארה"ב: "העולם צריך לדעת מה אנו חושבים על הסכם הגרעין"
א-סיסי: "מדינה פלסטינית תחסל את התירוץ לקיצוניות ולטרור"
אובמה לא אמר מילה על הפלסטינים, אז למה נתניהו דווקא מודאג?

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו לעצרת האו"ם בניו יורק, 29 בספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"אדבר על כל מה שאיראן עושה במזרח התיכון". נתניהו בדרכו לניו יורק, אמש/צילום מסך, טוויטר

עוד אמר נתניהו כי "יש עכשיו תמונה של איראן, שאומרים - נשמור אותם מתחת לקו האדום לעשר שנים, ובינתיים הכל בסדר. אבל בפועל, שום דבר לא בסדר. אני אדבר בנאום על כל מה שאיראן עושה במזרח התיכון. הנאום ישים את זה על השולחן. זה לא רק אנחנו, זה הרי הבסיס לשותפות שלנו עם מדינות נוספות באזור". ראש הממשלה סירב לומר אם יתקוף בנאומו בצורה מפורשת את נשיא סוריה אסד, שישראל באופן רשמי נמנעת מלקרוא להחלפת שלטונו.

נתניהו ישהה ביממה הקרובה במלונו בלב מנהטן, שם יעבוד על נאומו. הוא יצפה בנאום שיישא הערב (שעון ישראל) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ויכניס שינויים ותיקונים לטקסט שלו בהתאם לדברים שיגיד. אבו מאזן הבטיח בחודשים האחרונים "להטיל פצצה" במהלך נאומו, אולם נראה כי כוונותיו רוככו בעקבות לחץ אמריקני ואירופי. אבו מאזן יוכל להתנחם בכך שבשעות הצהריים, יונף דגל פלסטין בטקס רשמי במטה האו"ם, בעקבות החלטה בנושא זה שהתקבלה ברוב מוחץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully