וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נפגש עם אבו מאזן ברמאללה: "למנוע אינתיפאדה שלישית"

18.8.2015 / 15:36

יו"ר האופוזיציה נועד עם יו"ר הרשות במוקטעה, ושוחח עמו על החשיבות במלחמה בטרור ביהודה בשומרון, על רקע הפיגועים בימים האחרונים. מנגד, הדגיש חשיבות החזרה למשא ומתן במהירות. "ניתן להגיע להסכם תוך שנתיים", אמר

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

(אתמול: מחבל דקר שוטר מג"ב - ונורה למוות)

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני), נפגש היום (שלישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במעונו שבמוקטעה ברמללה. בפגישתם, שוחחו השניים על הפיגועים שאירעו בימים האחרונים ביהודה בשומרון על רקע הפיגוע בכפר דומא, ועל חשיבות החזרה למשא ומתן.

"הגעתי לנשיא הרשות הפלסטינית לאור ההתפתחויות ואירועי הטרור המחייבים מאבק נחוש בטרור בכל הכלים", מסר הרצוג בהודעה לעיתונות. "עלינו למנוע אינתיפאדה שלישית, ומשמעות הדבר היא מלחמה חסרת פשרות בטרור ובנושא הזה אני קיצוני אף יותר מנתניהו".

"מצד שני", הבהיר, "יש לתת תקווה לעמים על ידי התנעה של מהלכים אמיצים שיחזירו אותנו למשא ומתן, באופן שמחייב את המנהיגים וגם את העמים לדיאלוג מחודש ואמיץ. אסור לחשוש. אסור לפחד. יש להעז ולהבטיח עתיד טוב יותר לעמים שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
אין פרטנר? "היורש" של אבו מאזן יהיה מתאם הפעולות בשטחים
בכיר ברשות הפלסטינית: אבו מאזן יבקר באיראן בחודשיים הקרובים
במערכת הביטחון מודים: אבו מאזן מונע הצתת אינתיפאדה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבו מאזן ויצחק הרצוג, היום במוקטעה ברמאללה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרצוג הוסיף כי הוא משוכנע "שאם יהיה רצון, ניתן יהיה להגיע להסכם שישמור על ביטחון ישראל תוך שנתיים, על בסיס הזדמנות אזורית נדירה שנוצרה בחודשים האחרונים". את ההזדמנות הזו, אמר, "אסור להחמיץ. היא מאפשרת גיבוי ממדינות שכנות למהלך מדיני ישיר בינינו לבין הפלסטינים".

"הבהרתי לאבו מאזן כי אמשיך לנסות ולשכנע את הציבור בישראל שהולך ומאבד את אמונו, בנחיצות התהליך ובצורך לקדמו במהירות", סיכם.

"הבהרתי כי אמשיך לנסות ולשכנע את הציבור בישראל בנחיצות התהליך המדיני"

בנאום שנשא אבו מאזן לפני כשבועיים בכינוס של הליגה הערבית בקהיר, אמר אבו מאזן כי אם ישראל לא תתפוס ותעמיד לדין את מבצעי הרצח בכפר דומא, יש להתייחס אליה כאל שותפה לפשע. בנאומו האשים אבו מאזן את ישראל בחינוך לתרבות של טרור ואפרטהייד, וטען כי מסיבה זו היא נושאת באחריות לפשעיהם של המתנחלים.

עם זאת, מסתמן כי על אף דבריו החריפים, יו"ר הרשות פועל להרגעת השטח לאחר הפיגוע בדומא, שבו נהרגו הפעוט עלי דוואבשה ואביו סעד. על פי גורם בכיר ברשות ששוחח בתחילת החודש עם העיתון "א-ראי אל-יום", אבו מאזן הורה למנגנוני הביטחון הפלסטיניים לנקוט בכל האמצעים כדי לסכל ביצוע פיגועי נקמה.

לדברי הגורם, אבו מאזן הבהיר להנהגה הפלסטינית כי הוא לא מעוניין בהסלמת המצב בגדה, והורה על הקמת חדר מצב משותף של מנגנוני הביטחון, אשר יטפל באיומיהם של הפלגים השונים להגיב על הרצח.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully