וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העביד חיילים בביתו וטייח תאונה: פרטים מחקירת המועמד למפקד מצ"ח

30.9.2015 / 18:00

מחומרים שהועברו ליחידה החוקרת בצה"ל עולה כי סא"ל גיל ממון השתמש לכאורה ברכבים מבצעיים לצרכים פרטיים והורה לקצין לשקר בנוגע לכך לאחר תאונה, וכן השתמש בחיילי היחידה כדי לטעת עץ זית בביתו ולעשות עבודות ריצוף. מגיש התלונה כבר מסר עדות

עריכה: ניר חן

אחרי שמוקדם יותר נחשף בוואלה! NEWS על חקירה המתנהלת נגד סגן-אלוף גיל ממון, המועמד לתפקיד מפקד המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), עתה מתברר כי הקצין הבכיר מעורב לכאורה בשורת מקרים שמהם עולה ריח רע - וייתכן שאף פליליים.

עד כה נודע כי היחידה לחקירות פנים בצה"ל (היחק"פ), המקבילה למצ"ח בצבא, מנהלת חקירה פלילית בעניינו של ממון נוכח תלונה על תפירת מכרזים ועל מינוי פסול של מקורבים. אלא שעל פי מידע שהגיע לוואלה! NEWS, בחומרים שהועברו ליחידה החוקרת ישנו גם מידע שלפיו ממון, בתפקידו כמפקד היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות (הימל"מ), עשה שימוש אישי ותדיר ברכבי היחידה - אף שהדבר אסור. מדובר ביחידה שפעולותיה סודיות וששימוש בכלי הרכב שלה הוא למען פעילות מבצעית בלבד.

לקריאה נוספת:
רוסיה אישרה כי תקפה בסוריה: "התחלנו במבצע נגד דאעש"
"הפלסטינים מחכים לנאום, הם סקרנים לדעת אם אבו מאזן יטיל פצצה"
ישראל חוששת לשתק את חמאס ומשלמת בשחיקת ההרתעה

סגן אלוף גיל ממון, מפקד גדוד ארז של המשטרה הצבאית. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
לפי הטענות, הוא הורה לקצין לשקר. ממון/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט
ממון גייס את חייליו לצרכים אישיים, בין היתר כדי לטעת עץ ולפנות אבני ריצוף מביתו

כך, למשל, נטען כי באחת הפעמים שבהן אחד מקציני היחידה העביר כלי רכב יחידתי לביתו של ממון שברחובות, אירעה תאונה. מהחומר שהועבר ליחק"פ עולה כי ממון הורה לקצין לשקר בנוגע ליעד שאליו הועבר הרכב. הקצין ציית, לקח על עצמו את האחריות - והורשע.

בנוסף לכך נטען כי ממון "גייס" את חייליו לצרכים אישיים. בין היתר היה זה כדי לטעת עץ זית בביתו, ובפעמים אחרות הובאו חיילי היחידה לפנות אבני ריצוף ממתחם ביתו באמצעות כלי רכב מבצעיים. לחיילים הסביר שהאבנים נועדו לריצוף בשטח היחידה, אולם עד היום לא קרה הדבר, ובאבנים לא נעשה שימוש נוסף.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

העבירות הנחקרות בעניינו של המועמד, פרט לשיבוש מהלכי משפט והונאת מפקדים בכירים, הם הדחת פקודים לדבר שקר ושימוש בחיילים לצורך ביצוע משימות אישיות. מגיש התלונה כבר מסר עדות מפורטת ליחק"פ, ואף סיפק שמות של עדים אחרים שיוכלו לחזק את אמיתותה.

ממון נחשב למועמד המוביל לתפקיד מפקד מצ"ח. בין היתר, עמד בעבר בראש צוות החקירה שחקר את פרשת הרפז בתוך הצבא, ובכלל זה את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

המכרז התפור

אחת הטענות המרכזיות שעלו נגד ממון נוגעת לכאורה לתפירת מכרזים בשנים 2012-2010. במהלך התקופה הרלוונטית ביקשה הימל"מ להתקין ציוד צבאי באחד מכלי הרכב שלה (רכב החפ"ק). לצורך התקנת הציוד יצאה היחידה במכרז, שבמסגרתו התבקשו כמה חברות המספקות שירותים מסוג זה להציע הצעות להתקנת הציוד. אחת החברות שהתמודדו במכרז היא חברת מערכות האבטחה, שאחד מעובדיה, איש שב"כ לשעבר, נמנה עם חבריו הטובים ביותר של סא"ל ממון.

סא"ל גיל ממון ורפ"ק נועם קייזר מיחידת "מגן" ותמונות של הסמים שהוסלקו בגלגל רזרבי, יוני 2012. דובר צה"ל
עשה שימוש אישי ותדיר ברכבי היחידה. ממון/דובר צה"ל

עוד נטען כי סא"ל ממון התוודה בפני אדם, שככל הנראה מוכן למסור על כך עדות, כי סייע לחברה הביטחונית לזכות במכרז כדי לעזור לחברו להתקדם בה. ממון עשה זאת לכאורה באמצעות חשיפת מחיר היעד שנקבע על ידי עורכי המכרז - צעד שאפשר לחברה להגיש את ההצעה הנמוכה יותר, וכך לזכות במכרז.

בנוסף לכך, היחידה הקצתה סכום כסף מסוים לצורך התקנת הציוד הצבאי ברכב החפ"ק. אף שסכום זה יועד כולו להתקנה זו, סיכם סא"ל ממון עם חברו כי יתקין ברכב ציוד בשווי נמוך יותר מהשווי שנקבע על ידי היחידה, ושיתרת הסכום תשמש לצורך התקנת הציד ברכבו האישי של ממון, המשרת את צורכי תנאי השירות שלו. ממון, נטען, סייע לאותה חברה שבה מועסק חברו, איש שב"כ לשעבר, לזכות במכרזים נוספים שעניינם התקנת ציוד ואביזרים נלווים לחדר החקירות של המשטרה הצבאית.

מדובר צה"ל נמסר: "לאור תלונה שהתקבלה מתקיימת בימים אלה חקירה לבירור הטענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully