וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו ביקשה לזרז משלוח של 10 מל"טי תקיפה שהוזמן מישראל

22.9.2015 / 9:20

כלי הטיס מסוג "הרון 1", שמגעים לגבי רכישתם החלו כבר לפני שלוש שנים, יהיו בעלי יכולת תקיפה וישמשו את המדינה לצורך הפצצות ממוקדות על קבוצות חמושים בחבל קשמיר הגובל עם פקיסטן. שווי המל"טים מוערך ב-400 מיליון דולרים

בנימין נתניהו נפש עם ראש ממשלת הודו בעצרת האו"ם, ניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בפגישה באו"ם עם בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

גורמים בצבא ההודי הודיעו הלילה (שלישי) כי המדינה מקדמת ביתר שאת את תכניותיה לרכוש מל"טי תקיפה מדגם "הרון-1" מישראל, שיוכלו לשאת תחמושת ולבצע תקיפות אוויריות מעבר לגבול. ההודעה הגיעה לאחר שלפני כמה שבועות, פקיסטן השכנה, עמה נמצאת הודו בסכסוך ארוך שנים הנוגע לחבל קשמיר, דיווחה על שימוש במל"טי תקיפה מתוצרתה בעת התקפת חמושים בשטחה. הדיווח הצית את האפשרות ליצירת חזית חדשה בין המדינות, שהסכסוך הממושך ביניהן הידרדר כבר פעמיים למלחמה.

בתחילת החודש, אישרה הממשלה ההודית לחיל האוויר של המדינה לרכוש עשרה מל"טים מהתעשייה האווירית בישראל. המל"טים המדוברים ניתנים לחימוש, והם יכולים לאתר ולעקוב אחר מטרות בעודם על הקרקע. גורם בחיל האוויר ההודי סיפר כי להערכתו, ההסכם על רכישת המל"טים ייושם בעתיד הקרוב מאוד, אך משרד ההגנה ההודי סירב להגיב בנושא. המל"טים צפויים להיכנס לשימוש בצבא הודו לקראת סוף 2016.

עוד ידיעות מהעולם:
עריקים מדאעש: "או שאתה מציית לארגון, או שאתה מוצא להורג"
משבר המהגרים: מאמצים דיפלומטיים לגבש הסכמות באיחוד האירופי
יפן: הפרלמנט שינה את החוקה הפצפיסטית ואישר לחימה מעבר לים

מל"ט ההרון של התעשייה האווירית משתתף באבטחת ריו דה ז'נירו במהלך המונדיאל. התעשייה האווירית,
הצבא ההודי מתחמש בהתאם לפיתוחי צבא פקיסטן היריב. מל"ט "הרון-1" בברזיל/התעשייה האווירית

בתקופות מתוחות מתקיימים חילופי אש בין צבא הודו לצבא פקיסטן לאורך הגבול בחבל קשמיר, אולם כוחות שתי המדינות לא חוצים את "קו הבקרה" בין שתי המדינות, שנועד ליצור חיץ ביניהן. חציית הקו אסורה גם על ידי כוחות יבשה וגם על ידי כוחות אוויר.

"זה מסוכן, אך מל"טים חמושים ניתנים לשימוש לצורך פעולות התקוממות בתוך המדינה וגם לאורך הגבולות. ניתן להשתמש בהם, למשל, לצורך מתקפות על קבוצות טרור המתחבאות בהרים", אמר קצין בצבא הודו החבר בצוות התכנון לרכישת המל"טים. בתוך כך, ארצות הברית ביצעה מאות תקיפות באמצעות מל"טים בשטח פקיסטן. התקיפות התבצעו על מטרות המשויכות לארגון אל-קאעדה ונגד קבוצות חמושות אחרות בצפון-מערב המדינה. פקיסטן, מצדה, אפשרה לבצע את התקיפות הללו על אף שהביעה התנגדות אליהן בתקשורת.

לעומת המל"טים האמריקניים, כלי הטיס ההודים צפויים לתגובה שונה ופחות מקבלת מצד צבא פקיסטן. מל"טים אלו ככל הנראה יותקפו על ידי הפקיסטנים ברגע שייכנסו לשטח המדינה, כך אמר קצין בצבא ההודי. על כן, מעריכים גורמים בצבא ההודי כי המל"טים יבצעו תקיפות במצב חשאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הר ננגה פרבט, קשמיר, פקיסטן. AP
המל"טים מתוכננים לבצע תקיפות במרחבים ההרריים של חבל קשמיר, בין שתי המדינות. הרי קשמיר/AP

ישראל לא מכחישה ולא מאשרת שימוש או ייצור מל"טים לצורכי תקיפה. התעשייה האווירית ומשרד הביטחון סירבו להגיב על מכירת המל"טים להודו. עם זאת, נודע כי משלחת של התעשייה האווירית הגיעה להודו לבחינת האפשרות לייצר את כלי הטיס במדינה, כחלק מתכנית הממשלה לעידוד הייצור בהודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully