וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הודו אישרה רכישת מל"טים מישראל בשווי 400 מיליון דולר"

על פי דיווח ב"אקונומיק טיימס" ההודי, הממשלה המקומית אישרה רכישת עשרה מל"טים מדגם "הרון 1" המשמש לסיור ולתקיפה, שאותם מייצרת התעשייה האווירית. "אישור העסקה הואץ בהוראת הדרגים הבכירים ביותר"

מל"ט מדגם הרון של התעשייה האווירית. GettyImages
מל"ט מדגם "הרון"/GettyImages

ממשלת הודו אישרה אתמול (חמישי) בחשאי רכישה של עשרה מטוסים ללא טייס (מל"טים) בשווי 400 מיליון דולר מישראל - כך דיווח "אקונומיק טיימס" ההודי. המל"טים, מדגם "הרון 1", המכונה "שובל", משמשים לסיור ולתקיפה ומיוצרים על ידי התעשייה האווירית.

בכיר במשרד ההגנה של הודו אמר כי אישור העסקה הואץ בהוראת "הדרגים הבכירים ביותר" בממשלה, וכי המל"טים ייכנסו לשימוש בצי מטוסי הסיור של חיל האוויר ההודי בתוך שנה. ההודים מפעילים גם צי של מל"טים "מתאבדים" מסוג "הארפי" מתוצרת התעשייה האווירית.

לקריאה נוספת:
דיווח: "גרמניה תרכוש מישראל מטוסים ללא טייס"
מה מעכב את פרויקט הטילים של ישראל והודו?
ניסוי מוצלח במערכת "ברק 8" להגנה מפני טילים וכלי טיס

בנימין נתניהו נפש עם ראש ממשלת הודו בעצרת האו"ם, ניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
פעל במרץ לקידום העסקה. ראש ממשלת הודו מודי, בפגישה עם נתניהו באו"ם/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מערכת הביטחון של הודו הציעה לרכוש מישראל את המל"טים מסוג "הרון" עוד ב-2012, אולם היא לא זכתה לתמיכת סיעות הקואליציה שהייתה אז בשלטון. הפרויקט הותנע מחדש על ידי ממשלתו של נרנדרה מודי.

המל"טים מסוג "הרון" מסוגלים לשאת יותר מאלף קילוגרמים, ולהיות מצוידים בטילי אוויר-קרקע שמסוגלים לזהות ולעקוב אחר מטרות עמוק בשטחי האויב.

עוד באותו נושא

כך הפכה ישראל למעצמת מל"טים עולמית

לכתבה המלאה

"תוספת כוח משמעותית להודו"

מפקד חיל האוויר ההודי לשעבר, וג'נט נייק, אמר כי המל"טים יהוו תוספת משמעותית ליכולת האווירית של המדינה. "זה טוב מאוד שדבר כזה קורה. במקום לשלוח טייסים באזור מסוכן, עדיף להשתמש במל"ט חמוש. הכלי היכול גם לשמש למתקפה מהירה וחשאית", אמר.

גורם הודי רשמי הוסיף כי חוסר היכולת של הודו לפגוע במטרות מעבר לגבולה הורגש ביוני האחרון, אז התרחשה מתקפה במדינת מניפור שבצפון-מזרח הודו, הגובלת במיאנמר, ונהרגו 18 חיילים. בפעולת התגמול שהתרחשה הורגש היעדרו של כלי שמסוגל לפגוע במהירות וללא סיכון ביעדי טרור.

משלחת של התעשייה האווירית מבקרת בימים אלה בניו דלהי. היא בוחנת שיתוף פעולה עם התעשייה הצבאית של הודו בתחום המל"טים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully