וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "גרמניה תרכוש מישראל מטוסים ללא טייס"

לפי השבועון הגרמני דר שפיגל, משרד הבטחון הגרמני מנהל מגעים עם בכירים במערכת הבטחון הישראלית לרכישת כלי טייס בלתי מאויישים המיוצרים על ידי התעשייה האווירית הישראלית

גרמניה מנהלת מגעים עם ישראל לרכישת כלי טייס בלתי מאוישים הנושאים עליהם מערכות תקיפה, כך מדווח היום (שני) השבועון הגרמני דר שפיגל. לפי העיתון, גרמניה מעוניינת לרכוש לצבאה מערכות מן הסוג האמור, כאשר נראה כי כלי הטייס המיוצר בישראל על ידי התעשייה האווירית מתקדם יותר מבחינה טכנולוגית מאשר מקבילו האמריקאי.

מל"ט איתן של חיל האוויר, אוקטובר 2010. AP
"הטכנולוגיה שלו מתקדמת יותר משל מקבילו האמריקאי", "הרון 1"/AP

על פי הדיווח בדר שפיגל, נערכו כבר שתי פגישות, האחת בנובמבר 2012 והשנייה בפברואר השנה, בין נציגי משרד הביטחון הגרמני ובין בכירים במערכת הביטחון הישראלית, אשר עסקו ברכישה הגרמנית המיועדת. כמו כן, נודע כי מפקד חיל האוויר הגרמני, קארל מולנר, ביקר לאחרונה בישראל והשתתף בהדגמה של כלי הטייס הבלתי מאויש הישראלי "הרון 1".

נראה, כי במערכת הביטחון הגרמנית נוטים להעדיף את דגם ה"הרון 1" הישראלי על פני מקבילו, ה"פרדטור" האמריקאי. זאת משום, שלפי התרשמותם של הנציגים הגרמנים, הדגם הישראלי מכיל בתוכו מערכות טכנולוגיות מתקדמות ועדכניות יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מל"ט "הרון 1" של התעשייה האווירית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש פברואר האחרון, קרא שר הביטחון הגרמני, תומאס דה מיזייר, לשלב בחיל האוויר הגרמני גם כלי טייס בלתי מאוישים המיועדים לתקיפה, אך לא ציין אילו דגמים מעוניינת גרמניה לרכוש. עם זאת, יצויין שגרמניה הביעה בעבר רצון לפתח טכנולוגיות לכלי טייס בלתי מאוישים יחד עם צרפת, ובכך לצמצם את התלות בטכנולוגיה האמריקאית ו/או הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully