וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי מוצלח במערכת "ברק 8" להגנה מפני טילים וכלי טיס

11.11.2014 / 0:21

התעשייה האווירית הכריזה על ניסוי מוצלח במערכת שהועברה לחיל הים, להודו ולצבאות נוספים. המערכת אמורה להתמודד עם הטיל הימי "יאחונט", שנמצא בשימוש צבא סוריה. "מערכת מיוחדת במינה"

צילום: דוברות התעשיה האווירית, עריכה: יאיר דניאל
התעשייה האווירית ביצעה בהצלחה ניסוי יירוט על ידי מערכת ברק 8. התעשייה האווירית,
הניסוי, היום/התעשייה האווירית

התעשייה האווירית הכריזה אתמול (שני) כי ביצעה ניסוי מוצלח במערכת ההגנה מפני טילים וכלי טיס "ברק 8" שבה הצטייד חיל הים, חיל הים של הודו וצבאות זרים נוספים. למערכת יש שתי גרסאות - יבשתית וימית - והיום שתיהן השתתפו בניסוי. המערכת תוכרז כמבצעית תוך מספר חודשים, אך במקביל מתוכננת סדרת ניסויים נוספת בשנים הקרובות.

מנהל חטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה אווירית, בועז לוי, אמר: "הניסוי נערך בתצורה ימית ויבשתית מול מטרה שדימתה מטרת כלי טיס. לאחר שהמטרה שוגרה, המערכת עקבה אחריה וברגע הנכון נכנסה לפעולה. טיל יצא לכיוון המטרה והוא קיבל עדכונים בזמן המעוף. הוא התביית על המטרה עד שהשמיד אותה לחלוטין".

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו: מי שמפגין נגד ישראל - שיעבור לרשות הפלסטינית
חשיפה: הרשות הצליחה ליירט תשדורות מזל"טים של צה"ל
חמאס הודיע על הקמת "צבא עממי" לשחרור מסגד אל-אקצא

טיל יאחונט שהגיע מרשות רוסיה לסוריה. AP
"אימת ציי המערב". טיל מסוג יאחונט/AP

לוי נשאל אם ניתן להסיק מסקנות מהניסוי לגבי מידת היכולת של המערכת ליירט את טילי היאחונט הרוסיים, שנחשבים ל"אימת" ציי המערב ונמצאים בשימוש של צבא סוריה. "המטרה הנוכחית לא דימתה את טיל ה'יאחונט', אך היא מיועדת ותעמוד היטב מולם". לוי הוסיף כי "מדובר במערכת מיוחדת במינה, שיכולה לפעול במצב עצמי ולעבוד בשיתוף פעולה עם סוללות וספינות שיודעות למקסם יירוט של מגוון רחב של מטרות. המערכת נמכרה בהיקפים גדולים לכמה לקוחות".

מערכת "ברק 8" היא פיתוח של חטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה האווירית. היא נחשבת למערכת הגנה אולטימטיבית מפני מגוון רחב של איומים אוויריים, בהם מטוסים, מסוקים, כלי טיס בלתי מאוישים וטילים. למערכת "ברק 8" יכולת פעולה ביום ובלילה ובכל מזג אוויר. כמו כן, היא מסוגלת להתמודד עם תרחישים מורכבים בזירת הקרב, כולל כמה איומים בו-זמנית.

(עדכון ראשון: 22:30)

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully