וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: הרשות הצליחה ליירט תשדורות מזל"טים של צה"ל

בכיר לשעבר בביטחון המסכל בעזה סיפר כי הרשות סיכלה כך חיסולים בתחילת שנות ה-2000. הסיפור נחשף במסגרת תחקיר "עובדה", העוסק במרדף אחר מוחמד דף ומלחמת הצללים המודיעינית ערב "צוק איתן"

צילום מסך

לרשות הפלסטינית הייתה היכולת ליירט תשדורות של מזל"טים ישראליים כבר בתחילת העשור הקודם, לפני ההשתלטות של חמאס על רצועת עזה – כך גילה סמיר משהראווי, לשעבר אחד מראשי הביטחון המסכל בעזה בריאיון לאבי יששכרוף, פרשן וואלה! חדשות לענייני ערבים ולמגישת "עובדה" אילנה דיין במסגרת תכנית פתיחת השנה של "עובדה", שתשודר מחר בערב ותעסוק במרדף אחר מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף. בשיחה עמו בעמאן, ירדן, סיפר משהראווי כי הוא צפה באחד מניסיונות החיסול של דף בספטמבר 2002 בחדר מבצעים מיוחד שהקים בעזה, ואליו התקבלו שידורי המזל"טים הישראליים.

לדברי משהראווי, כמה חודשים בלבד לאחר פרוץ האינתיפאדה השנייה, בתחילת 2001, ניגש אליו אחד מקציני הביטחון המסכל ואמר לו כי להערכתו יוכל ליירט את הצילומים המועברים על ידי המזל"טים הישראליים אם יעמוד לרשותו הציוד המתאים. משהראווי נתן לו את האור הירוק להקמת המערך, והקצין עשה זאת. משהראווי סיפר כי עם הזמן הלכה והשתפרה יכולת זו. גורם ביטחוני ישראלי אישר כי לפלסטינים בעזה אכן הייתה היכולת ליירט תשדורות, שבתקופה ההיא לא היו מוצפנות, בדומה ליכולות של חיזבאללה בלבנון.

בכיר לשעבר בביטחון המסכל של הרשות הפלסטינית בעזה, סמיר משהראווי. מתוך התכנית "עובדה", צילום מסך
נתן את האור הירוק להקמת מערך יירוט תשדורות המזל"טים. סמיר משהראווי/צילום מסך, מתוך התכנית "עובדה"

לאחר שהקים הקצין את חדר המבצעים באחד מרבי הקומות של עזה, הצליח הביטחון המסכל לקבל תמונות בשידור חי מהמזל"טים. משהראווי, שהיה אז סגנו של ראש הביטחון המסכל דאז, מוחמד דחלאן, סיפר כי בדרך זו הצליחו הוא ואנשיו למנוע חיסולים של בכירים בחמאס.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

על פי משהראווי, באחת הפעמים הבחינו אנשיו שהמזל"טים עוקבים אחר כלי רכב הממוקם בתוך האוניברסיטה האיסלאמית. בדיקה שערכו אנשי הביטחון המסכל גילתה כי המכונית השתייכה לאחד מראשי חמאס, איברהים אל-מקאדמה, והמידע הזה הועבר לו באמצעות נציגים של הארגון שעמדו אז בקשר עם הרשות. אחד מראשי חמאס שאליו הועברו ההתרעות מהביטחון המסכל, היה ראש הממשלה לשעבר בעזה, איסמעיל הנייה. עם זאת, מקאדמה חוסל בכל זאת במרץ 2003.

משהראווי סיפר עוד כי פעמים רבות לא היה ברור לאנשיו היכן היעד שהמזל"טים עקבו אחריו. לדבריו, בצילומים נראו בתים או מכוניות, אך נדרש מאמץ רב כדי להבין למי השתייכו. הוא סיפר כי הוא וקציניו יצאו פעמים רבות לסיורים רכובים באזורים מסוימים שנראו דומים לאלה בתשדורות, בניסיון להתחקות אחר היעד של החיסול הבא.

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully