וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אישה משכילה": אם לחמישה מהצפון הואשמה בניסיון הצטרפות לדאעש

אימאן כנג'ו, דוקטורנטית לאיסלאם שנשואה לאימאם במסגד בשפרעם, ניסתה לחצות את הגבול מטורקיה לסוריה כדי להעביר הרצאות על השריעה לפעילי ארגון הטרור הסוני. "בעלה וילדיה לא ידעו"

צילום: באדיבות ערוץ 10, ערן גילווארג; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד תושבת שפרעם בת 44 שניסתה לחצות את הגבול בין טורקיה לסוריה כדי להתגייס לשורות דאעש ("המדינה האיסלאמית"). אימאן כנג'ו, דוקטורנטית לאיסלאם שנשואה לאימאם באחד המסגדים בעירה, בעל תואר דוקטור ללימודי איסלאם ובוגר השלוחה העזתית של אוניברסיטת אל-אזהר בקהיר, נעצרה בנתב"ג בחודש שעבר בחשד לניסיון הצטרפות לארגון הטרור הסוני ולמגע עם סוכן זר.

כנג'ו היא אם לחמישה, בהן שתי בנות, סטודנטיות לרפואה. משפחתה מוכרת ביישובה כנורמטיבית ומכובדת. "היא יצאה עם אבא שלה לטורקיה מבלי שבעלה וילדיה לא ידעו על כך. כשהם התחילו לחפש אותה, הם פנו גם למשטרה, אבל לא הגישו תלונה על היעדרותה, מאחר שאביה יצר עמם קשר ואמר להם כי היא בריאה ושלמה וכי היא יצאה עמו לטורקיה. בשלב מסוים, אביה בישר למשפחה כי בתו נעלמה וכי הוא לא יודע היכן היא נמצאת", הסבירה המפקחת סוזנה זנדר, סגנית ראש מחלק מיעוטים מפלג תשאול ביחידה המרכזית של משטרת המחוז הצפוני. מאז מעצרה נחקרה כנג'ו גם בידי שירות הביטחון הכללי (שב"כ).

לקריאה נוספת:
שני ישראלים מואשמים שניסו להצטרף לשורות דאעש
שלוש שנות מאסר לצעיר ישראלי שהצטרף לדאעש בסוריה
מערכת הביטחון: 35 ישראלים הצטרפו לדאעש בחודשים האחרונים

תושבת שפרעם נאשמת בהצטרפות לארגון דאע"ש, מחוזי חיפה. ספטמבר 2015. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
"בעלה וילדיה לא ידעו". הנאשמת בבית המשפט, הבוקר/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

לפי כתב האישום, הנאשמת יצרה קשר בפייסבוק עם גורם שהציג את עצמו כמי שקשור לדאעש, והביעה בפניו רצון להצטרף לארגון. לשם כך היא פנתה לאביה, עדכנה אותו ברצונה וביקשה שיצטרף אליה. ב-19 באוגוסט הם הגיעו לטורקיה כשברשותם 11 אלף דולרים למימון שהותם.

ב-26 באוגוסט חזר אביה לארץ. כעבור יומיים היא נתפסה על ידי שלטונות טורקיה בשעה שניסתה לגנות את הגבול לסוריה. השלטונות גירשו אותה לישראל ועם נחיתתה בנתב"ג נעצרה על ידי המשטרה. "בחקירתה היא קושרת את עצמה לאידיאולוגיה של דעאש ולניסיון הלא מוצלח שלה להגיע לסוריה דרך תורכיה. היא סיפרה שהמטרה שלה הייתה ללמד ולהעביר הרצאות על השריעה לפעילי דעאש", הוסיפה זנדר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחתה של הנאשמת נחשבת למכובדת ביישובה. שפרעם/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היא מוכרת כתומכת הג'יהאד הסלפי וכאישה דתייה אדוקה. בחקירתה היא הביעה הזדהות עם האידיאולוגיה של דעאש והסבירה למה היא רצתה להגיע לסוריה. מדובר באישה רהוטה, משכילה, נורמטיבית על פניו. אין לה שום עבר פלילי. היא פשוט אשת משפחה, אבל כנראה שהאידיאולוגיה מבחינתה ניצחה כאן".

פרקליטה: "צעדיה נעשו ללא קשר ללאום"

התובעת, שונית קדם נימצן, אמרה כי מדובר בתופעה מסוכנת. "מדובר במקרה חריג. אם לחמישה, שניסתה לצאת לסוריה ויצרה קשר עם תומך דאעש בסוריה, נעצרה על ידי הטורקים. התופעה של יציאת ישראלים לסוריה טומנת בחובה סכנה ממשית לביטחון ישראל. לכן, ישראל תעשה ככל שניתן למגר את התופעה", אמרה.

סנגורה של כנג'ו, עורך הדין דאוד נפאע, התייחס לעבירות המיוחסות למרשתו והודה בחלקן. "טרם קראתי את כתב האישום. היא אכן התכוונה להגיע למדינה האיסלאמית – היא מאמינה במדינה כזאת והלכה בעקבותיה. צעדיה נעשו ללא קשר ללאום, אלא מהבנת הדת לפי אמונתה. זו הייתה תחושתה ומחויבותה", אמר. הוא הדגיש כי "בעלה לא ידע דבר".

בחודש שעבר הואשמה עקרת בית ואם לילדים מהצפון בעבירות ביטחוניות. ב-10 באוגוסט הוגש כתב אישום נגד באשירה מחמוד, בת 48 ממג'דל שמס, בגין רצח הפצוע הסורי בלינץ' שבוצע באמבולנס הצבאי בנווה אטי"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully