וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראלית כבת 40 מצפון הארץ הצטרפה לדאעש

29.8.2015 / 19:41

עיתון "אל-ערב" דיווח כי האישה, תושבת שפרעם, טסה ביום חמישי לטורקיה במטרה להסתנן לסוריה ולהצטרף ל"מדינה האיסלאמית". משפחתה דיווחה למשטרה ולמשרד החוץ על היעדרותה מתוך חשש לגורלה

צילום: דוד קורן עריכה: יאיר דניאל

(שני ישראלים מואשמים שניסו להצטרף לשורות דאעש)

תושבת שפרעם בשנות ה-40 לחייה טסה ביום חמישי האחרון לטורקיה במטרה להסתנן לסוריה ולהצטרף לארגון דאעש ("המדינה האיסלאמית") - כך דווח הערב (שבת) בעיתון "אל-ערב" היוצא לאור בנצרת.

לפי גורם המקורב למשפחתה, איש לא ידע כוונתה להצטרף לשורות הארגון. "המשפחה מנסה כעת לפתור את המשבר", אמר הגורם. "איש מבני המשפחה לא ידע על כוונת האם לעזוב את הארץ ולהצטרף לדאעש", אמר. הוא הוסיף כי בעלה וילדיה מנסים כעת לאמת את הידיעות על אודות נסיעתה ובמקביל הם דיווחו למשטרה ולמשרד החוץ על היעדרותה, במטרה לאתרה לפני שתיכנס לסוריה.

עוד אמר הגורם לעיתון, כי האישה נהגה להפיץ תעמולה איסלאמית, אך נתפסה בקרב חבריה כמתונה ולא כקיצונית. המשטרה ושב"כ מסרו כי המשפחה לא פנתה אליהם בנושא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהגה להפיץ תעמולה איסלאמית. שפרעם/מערכת וואלה!, צילום מסך

החודש הוגשו שני כתבי אישום נגד פארס שריתח, תושב מזרח ירושלים בן 19, ונגד חמיס עדנאן חמיס סלאמה, תושב רמלה בן 21, בגין ניסיונות הצטרפות לדאעש. שני הנאשמים חשודים בכך שניסו להיכנס לסוריה דרך הגבול עם טורקיה לאחר שניסו להסוות את טיסתם למדינה.

לפי כתב האישום נגד שריתח, שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוא חשוד שניסה להיכנס לסוריה דרך הגבול הטורקי כדי להשתתף בלוחמה במדינה. לאחר שכניסתו לסוריה נדחתה מאחר שדרכונו לא היה בתוקף, חזר שריתח לישראל ונעצר עם נחיתתו. כעת, הוא מואשם בחברות בהתאחדות בלתי מותרת.

בכתב האישום נכתב גם כי במהלך 2015 החליטו שריתח, אחיו ובן-דודו להצטרף לדאעש. השלושה החליטו לנסוע לאיסטנבול, ומשם לעבור את הגבול לסוריה ולחבור לכוחות הלוחמים במדינה. לצורך טשטוש עקבות נסיעתו לטורקיה, רכש שריתח כרטיסי טיסה מארצות הברית, שם התגורר בשנים האחרונות, למספר מדינות באירופה.

בהכנת הידיעה השתתף אילן זלאיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully