וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות הרפובליקני השני ייתכן שסימן את תחילת ההידרדרות של טראמפ

עד כה הוא רק טיפס בסקרים, אבל העימות שנערך הלילה עשוי להיות קו פרשת המים בקמפיין של דונלד טראמפ: הוא מעורר אנטגוניזם גובר והולך, משחזר ססמאות ריקות מתוכן וסופסוף נמצאה יריבה שהביסה אותו בעימות מילולי. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן, צילום: ערן גילווארג, רויטרס

הקהל בספרייה על שם רונלד רייגן בקליפורניה הביע את קולו בבירור: דונלד טראמפ, המועמד המוביל בסקרים שבשבוע שעבר חצה לראשונה את רף 30 אחוזי התמיכה, זכה ליחס קר ועוין, ומצא את עצמו כמתמודד הכי פחות פופולרי מבין ה-11 שהשתתפו בעימות. המתמודדים שמדשדשים בסקרים עם אחוזים חד ספרתיים, קיבלו הרבה יותר תשואות, ומעל כולן בלטה המנצחת הגדולה של העימות קרלי פיורינה.

הפרשנים האמריקנים עדיין נזהרים מאוד. טראמפ לא בלט ולא הבריק בעימות הטלוויזיוני השני של המפלגה הרפובליקנית הלילה. ובכל זאת, עד עכשיו בכל פעם שהפרשנים היו תמימי דעים שטראמפ ייפגע בסקרים אחרי הופעה לא טובה או אמירות שערורייתיות שלו, הוא רק המשיך לטפס בסקרים. לכן הפרשנים פוחדים שוב לחזור על אותה טעות ולהספיד את המיליארדר המוחצן, לפחות עד שיתפרסמו סקרי דעת הקהל לגבי ההופעה שלו בעימות.

העימות הלילה ככל הנראה יסמן את תחילת הנפילה וההידרדרות של טראמפ במרוץ לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית. טראמפ התחיל לחזור על עצמו, להשתמש באותם השטיקים, להציג את הגישה השלילית, הבכיינית והארסית שלו. האמירות הקיצוניות שלו, הדמגוגיה והסגנון האנוכי והמרושע, אמנם זיכו אותו בתומכים רבים לפי הסקרים, אבל הוא גם מעורר אנטגוניזם ותיעוב הרבה יותר מכל מועמד אחר.

לקריאה נוספת:
העימות הרפובליקני: טראמפ חטף, בוש התוודה ופיורינה ניצחה
עלייתו הסנסציונית של דונלד טראמפ מגימיק לפייבוריט
נשיא שחור שני ברצף? המועמד הרפובליקני שמאיים לטרוף את הקלפים

דונדל טראמפ ובן קרסון בעימות הטלוויזיוני של המפלגה הרפובליקנית, 17 בספטמבר 2015. רויטרס
טראמפ לצד קרסון בעימות הלילה/רויטרס

32% מתומכי המפלגה הרפובליקנית הודיעו כי יתאכזבו מאוד אם טראמפ ייבחר, הרבה יותר מכל מועמד אחר. ביום שני בדאלאס קרוב ל-20 אלף תומכים הגיעו לעצרת שארגן טראמפ, אולם כאלפיים אנשים הפגינו נגדו מחוץ לאולם, קראו לו לעוף ודרשו להפסיק את השנאה. טראמפ נתפס כגזען, כמפלג, כשובניסט וסקסיסט, ותומכי המפלגה הרפובליקנית חוששים שבשל כל אלה הוא לא יהיה מסוגל להגיע אל הקהלים שהם נקודת התורפה של הרפובליקנים – בני מיעוטים ונשים. התחושה היא שככל שהקמפיין של טראמפ נמשך, כך המחאה נגדו והרגשות השליליים שהוא מעורר יתגברו. ולכן, בגלל התיעוב והספקנות כלפי טראמפ, קשה לדמיין את שיעורי התמיכה בו עולים מעל לאזור ה-30% בו הם נמצאים עכשיו. יותר סביר שהם יירדו.

כמו כן בעימות הלילה, טראמפ נראה תקוע במקום, ולא התקדם. הוא נותר אותו משחרר את אותן סיסמאות מוכרות והסתפק באמירות הכלליות בלי שום תוכן. כשנשאל איך יתמודד מול התוקפנות של פוטין ורוסיה, הוא ענה: " אסתדר עם פוטין, הוא יכבד אותי והעולם שלנו יהיה יציב יותר", והוסיף: "אני אדע לעשות עסקים עם מנהיגי העולם ולהיות בקשר טוב איתם". הוא התחייב שירכיב צוות מומחים למדיניות חוץ – נקודת התורפה שלו מבחינת ידע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קרלי פיורינה בעימות הטלוויזיוני של המפלגה הרפובליקנית, 17 בספטמבר 2009. רויטרס
עשתה לטראמפ בית ספר. פיורינה/רויטרס

בניגוד גמור ומוחלט אליו, התייצבה קרלי פיורינה ששטחה ברהיטות מרשימה את התכניות המדויקות והמפורטות שלה. כך למשל היא פירטה תכנית צבאית ומדינית כדי לאיים ולהפעיל לחץ על פוטין, כולל פירוט של אילו ארמיות יישלחו לאיזה מדינות. היא אף ציינה שאם תיבחר לנשיאה, שיחת הטלפון הראשונה שלה תהיה לנתניהו ולאחר מכן תשוחח עם חמינאי, ומה היא תדרוש מהמנהיג העליון של איראן בדיוק.

היועצים הפוליטיים ובעיקר ההמונים ברשתות החברתיות פסקו חד-משמעית שפיורינה ניצחה בעימות. הפגינה חדות מחשבה, יכולת רטורית משובחת, נחישות, קור רוח, בקיאות רבה בכל נושא. מנכ"לית HP לשעבר גם הצליחה לרגשה כשדיברה על בנה שמת ממנת יתר. אבל אולי יותר מהכל – אף אחד מ-15 המתמודדים האחרים לא הצליח עד כה לפגוע בפייבוריט טראמפ. בעימות הלילה מצאה פיורינה סדקים בשריון של המיליארדר והצליחה לעמוד באתגר העצום – להביס את טראמפ בחדות ובעוקצנות. היא גררה את טראמפ למבוכה ולמעין התנצלות אחרי שדיבר על הפרצוף שלה, והוא לא יצא מזה טוב. היא התנצחה עם טראמפ לגבי הרזומה וההישגים שלה כמנכ"לית HP ושכנעה מאוד. והקהל באולם היה כולו בצד שלה.

ג'ב בוש ודונלד טראמפ בעימות הטלוויזיוני של המפלגה הרפובליקנית, 17 בספטמבר 2015. רויטרס
הודה שהוא משמש על תקן בדרן במרוץ הנשיאותי. טראמפ לצד ג'ב בוש/רויטרס

טראמפ בהחלט עלול להיות הקורבן הגדול של עצמו במרוץ הנשיאותי. הוא הרי רכב נהדר על הגל של הציבור שמאס בפוליטיקאים ורצה מועמד אנטי-ממסדי, שלא מדבר פוליטיקלי קורקט ולא מחויב לתורמים עשירים. אלא שבזמן שטראמפ אולי לקח את האנטי ממסדיות שלו צעד אחד רחוק מדי, ומתעקש לא לשדר רצינות, הגישה שלו שיחקה לידי שני המתמודדים האחרים שזינקו בסקרים, וגם הם אינם פוליטיקאים – בן קרסון ופיורינה. קרסון אמנם אכזב בעימות, אבל הוא נהנה מתמיכה עצומה בשטח וברשתות החברתיות.

לפני שבוע הודה טראמפ, אחרי אמירתו הפוגענית נגד פיורינה ש"חלק מההערות שלי נאמרות על תקן היותי בדרן", התבטאות שלא הוסיפה לו נקודות. טראמפ אולי יתחיל לדשדש בקרוב בסקרים לראשונה מאז פתיחת הקמפיין שלו ביוני, אבל ההערכה אצל הגורמים השמרניים והממסדיים במפלגה הרפובליקנית ובתקשורת היא שבסופו של דבר הפוליטיקאים יגברו על טראמפ, קרסון ופיורינה הלא מנוסים. כדאי להם להתעורר כי במציאות של המאה ה-21 הכללים השתנו. רק השבוע נבחר בענק ג'רמי קורבין הרדיקלי והאנטי ממסדי לעמוד בראש מפלגת הלייבור בבריטניה. וכרגע היחידים שמסוגלים לתת לטראמפ תחרות הם קרסון ופיורינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully