וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: רוחן יישלח למאסר במסגרת הסדר טיעון - למרות חיסול העד

17.9.2015 / 10:12

אבי רוחן, המוגדר ראש ארגון פשע, צפוי לחתום על הסדר טיעון למרות שהעד בתיק נגדו, המייחס לו עבירות של סחיטה באיומים, מת בפיצוץ ברכבו. הוא צפוי לרצות עונש מאסר של יותר משנה. בימים אלה הוא עצור עד תום ההליכים במסגרת פרשה 512

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

(מעצרו של רוחן בחודש מרץ בחשד לחיסול העד)

אבי רוחן, המוגדר על ידי המשטרה כראש ארגון פשע, צפוי ללכת לכלא במסגרת הסדר טיעון שלו הסכימו הבוקר (חמישי) עם עורכי דינו. זאת, על אף שהעד נגדו, בתיק המייחס לו עבירה של סחיטה באיומים, חוסל. עד כה לא הוכח כי רוחן עומד מאחורי הפיצוץ.

במסגרת הסדר הטיעון, שהושג בין פרקליטיו קובי בן שעיה ורויטל סבג-שקד לתובעים נעמה תור-זאבי ואורי רינצקי מפרקליטות מחוז מרכז, רוחן צפוי לרצות עונש מאסר של יותר משנה. מדובר בתיק הדגל של המשטרה, שבו עד הסכים להעיד באופן אישי נגד ראש משפחת פשע.

מבחינתו של רוחן, מדובר בעונש כבד. בימים אלו הוא עצור עד תום ההליכים במסגרת פרשה 512. התיק צפוי להתנהל זמן ארוך, מה שככל הנראה הוביל אותו לחתום על ההסדר.

לקריאה נוספת:
עסקת הקוקאין הגדולה, הסכסוך וההחלטה: רוזנשטיין חייב למות
סמים ב-227 מיליון שקל, טילים ורצח: אישומים נגד אברג'יל ואנשיו
פרשה 512: הוארך מעצרם של בכירי העולם התחתון בישראל

אבי רוחן, בימ"ש מחוזי ת"א, 22 ביולי 2015. ניב אהרונסון
עצור עד תום ההליכים בפרשה 512. רוחן/ניב אהרונסון

באוקטובר 2014 הגיע העד, שי בכר, ירקן בן 40 מרעננה, למשרדי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) וסיפר כי לווה כסף מרוחן ומאנשיו, שדרשו ממנו מאוחר יותר 320 אלף שקל. בעקבות זאת נעצרו רוחן ואנשיו, ובכר אף היה צפוי להעיד נגדם לפי הערכת המשטרה.

"אני רוצה לתת תלונה על אבי רוחן, הוא מציק לי", אמר לחוקרים, "נראה לי שהוא סוחט אותי. זה לא מגיע לי". הוא סיפר כי אנשי רוחן שבאו לגבות ממנו את החוב הכו אותו ודקרו אותו. התשובה שקיבל מהמשטרה הייתה חד-משמעית: "ברגע שפנית, נגמר הסיפור. אנחנו יחד".

אלא ששלושה חודשים לאחר מכן, ב-23 בינואר, הוא נהרג בפיצוץ כלי רכב בתחנת הרכבת בהוד השרון. באותה העת שהתה במכונית גם בתו, נערה בת 17, ששרדה את האירוע. כמה ימים לאחר מכן בכר מת מפצעיו.

מותו של בכר אירע בסמוך לתחילת משפטו של רוחן, שבו הירקן היה אמור להופיע כעד מטעם התביעה. רוחן נעצר בחשד שחיסל את בכר יחד עם אנשים נוספים מארגונו, אך כעבור שבועיים הוא שוחרר ממעצר בשל חוסר ראיות נגדו.

במקביל: כתב אישום נגד רוחן על מעורבות בארגון פשע

בתחילת יולי הגישו פרקליטות מחוז תל אביב ופרקליטות מחוז המרכז כתבי אישום נגד האחים יצחק ומאיר אברג'יל, ונגד אבי רוחן, מוטי חסין ו-14 נוספים נוספים, בתיק המורכב. על פי כתב האישום, הנאשמים ומעורבים נוספים היו חברים בארגון פשיעה בינלאומי שפעל בישראל ובמדינות נוספות, "בתבנית מאורגנת, היררכית ושיטתית", בתקופה שבין 2002 ל-2006, לכל הפחות.

"במסגרת הארגון ביצעו הנאשמים עבירות של יבוא, יצוא, מסחר ואספקת סמים מסוכנים בהיקפים נרחבים בין מדינות שונות וכן עבירות אלימות חמורות בישראל, אשר נועדו לבסס את השפעתו ועוצמתו של הארגון, נגד יריביו", נכתב בכתב אישום. "הארגון פעל תוך הפעלת מערך לוגיסטי בינלאומי מסועף, שכלל זרועות באירופה, במזרח הרחוק ובישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully