וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו של אברג'יל: 20 כתבי אישום הוגשו נגד עבריינים בכירים

פרשה 512: הבוקר הוגשו כתבי אישום נגד יצחק ומאיר אברג'יל, אבי רוחן, מוטי חסין, ריקו שירזי ועבריינים נוספים. יצחק אברג'יל יואשם ברצח שלושה אזרחים שנהרגו בעת ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין ברחוב יהודה לוי בתל אביב

צילום: יותם רונן, מאצ'י הוף; עריכה: יאיר דניאל

(הגשת הצהרת תובע נגד 16 חשודים בפרשה 512, בשבוע שעבר)

פרקליטות מחוז מרכז ופרקליטות תל אביב הגישו הבוקר (שני) כתבי אישום נגד חשודים מרכזיים בפרשה 512. יצחק אברג'יל אחיו, מאיר אברג'יל, אבי רוחן, מוטי חסין ו-14 נוספים נאשמים בשורת עבירות כל אחד על פי חלקו. בין העבירות המיוחסות לנאשמים: רצח, עבירות סמים, עבירות בתום המס, הלבנת הון ועבירות נוספות.כתב אישום גם נגד העבריין ריקו שירזי וחשוד נוסף בגין עבירות אלימות.

במסגרת הצהרת תובע שהגישה המשטרה נגד 16 חשודים בשבוע שעבר, יוחס ליצחק אברג'יל עבירות של עמידה בראש ארגון פשע, רצח, ניסיון רצח וכן הברחת סמים מסוג אקסטזי בין השנים 2006-2003. טרם הוגש האישום הסתמן כי אברג'יל צפוי להיות מואשם ברצח שלושה אזרחים עוברי אורח, שנהרגו במהלך ניסיון חיסול העבריין זאב רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ב-2003. ניסיון חיסול נוסף נגד רוזנשטיין, שאירע סמוך לבני התערוכה בעיר באותה שנה, צפוי להיכלל אף הוא בכתב האישום. פרשה אחרת שתיכלל כנראה בכתב האישום היא רצח העבריין דוד ביטון ליד מועדון לילה בחולון, שבו חשוד מוטי חסין, בכיר בארגון הפשע של אברג'יל.

לקריאה נוספת:
כשהחיוך של אסי אבוטבול נמחק: החקירה ששינתה את כללי המשחק
כתב אישום ראשון בפרשה 512: "חיילים" של אברג'יל נאשמים ברצח
האיש שהוביל למעצר אבוטבול בחשד לרצח: עד מדינה מארגון אברג'יל

יצחק אברג'יל, הארכת מעצר בית משפט השלום ראשל"צ, 2 ביוני 2015. מגד גוזני
צפוי להיות מואשם ברצח שלושה אזרחים במסגרת ניסיון חיסול רוזנשטיין. יצחק אברג'יל/מגד גוזני

את עיקר הראיות נגד אברג'יל סיפק עבריין המקורב מאוד לרוחן, שנעצר עם שאר החשודים, והמשטרה הצליחה לגייסו כעד מדינה בפרשה. העד סיפר לחוקרים כי כמה שבועות לפני ניסיון החיסול ביהודה הלוי, נפגשו ראשי הארגונים בלובי במלון בבלגיה, שם נתן יצחק אברג'יל את ההוראה: "צריך כסף בשביל לחסל את הזאב". רוחן גויס למשימת גיוס הכספים לקראת החיסול, סעיף שצפוי להיכלל בכתב האישום.

המשטרה הצליחה לגייס שני עדי מדינה שהיו שותפים בביצוע החיסול. השניים היו אלה שהכינו את מטעני החבלה שהביאו למותם של שלושה אזרחים. על הביצוע, כך מאמינים במשטרה, ניצח העבריין גולן אביטן, שצפוי גם הוא להיכלל היום בכתב האישום.

המוציאים אל הפועל בתיק הברחת הסמים שבו צפוי להיות מואשם אברג'יל, הם ראש ארגון הפשיעה האילתי, אילן בן שטרית ואחיו דודו בן שטרית. במשטרה מאמינים שהצליחו לפצח יותר מחמש עסקאות חובקות עולם, שנעשו מבלגיה ומהולנד. שניים מהמשלוחים, כך סבורים במשטרה, היו מיועדים לאוסטרליה וכללו מיליוני כדורי אקסטזי, והיתר היו מיועדים למדינות במזרח הרחוק, בהן סין ויפן. כמו כן, על פי ממצאי החקירה, אברג'יל היה ספק האקסטזי המרכזי של ארצות הברית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת ניסיון החיסול של רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ב-2003/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד המדינה המרכזי שגויס על מנת להפליל את שירזי סיפר למשטרה על התכנונים שנעשו על מנת לחסל את אבוטבול בפראג. עוד הוא סיפר על חיסול האב המיתולוגי של הפשע הישראלי, פליקס אבוטבול, מידע שלא הביא להעמדה לדין. עם זאת, החיסול של גיא יחזקאל בגרמניה, כך מאמינים במשטרה, פוענח ובגינו צפוי שירזי לעמוד לדין.

מנגד, נגד יעקב (עקא) שמעון, ראש ארגון פשע ירושלמי, לא הוגשה הצהרת תובע ובכך הפך להיות לעבריין הבכיר הראשון שמשתחרר במסגרת הפרשה. הוא שוחרר ממעצרו ביום חמישי האחרון לאחר כחודשיים. פרקליטיו של שמעון, עורכי הדין שחר חצרוני ותמיר סננס, טענו בבית המשפט כי מרשם לא היה נוכח באותה פגישה בבלגיה שבה יצחק אברג'יל דיבר לכאורה על רצונו לחסל את רוזנשטיין. לטענתם, הוא ישב בשולחן אחר ולא היה עד לשיחות לכאורה על ההתנקשות ברוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ב-2003. עוד הוסיפו כי הוא הגיע למדינה האירופית כחלק מניסיונותיו להיגמל מסמים.

"נעשה לו עוול, צעקנו ביום הראשון שאין לו קשר לפרשות שניסו לייחס לו. חבל שלקח למשטרה 60 יום להגיע למסקנה כפי שטענו כבר מתחילתה של החקירה", אמרו. "מדובר באירועים מהעבר הרחוק, חלקם הגדול של האנשים לא היה להם מעורבות פלילית בשנים האחרונות. אין שינוי גדול באותה מפת פשיעה עליה מדברים".

בחקירה הסמויה, שארכה 12 שנים, מעורבים לא פחות משמונה עדי מדינה, כמה עדי תביעה, ויותר מ-60 ימי חקירה גלויה שהביאו בסופו של דבר להגשת כתבי האישום. בכך, מאמינים במשטרה, מגיעה השליטה ארוכת השנים של אברג'יל בעולם הפשע הישראלי לסיומה, ועשויים להיגזר עליו כמה עונשי מאסר עולם.

(עדכון ראשון: 6:40)

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully