וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשה 512: ראש ארגון פשע ראשון שוחרר לביתו

9.7.2015 / 14:01

יעקב (עקא) שמעון, ראש ארגון פשע מירושלים, שוחרר ממעצר ולא הוגשה נגדו הצהרת תובע. לפי המסתמן, הוא לא צפוי להיות מואשם במסגרת הפרשה. פרקליטיו: "שמעון לא ידע על ניסיון ההתנקשות ברוזנשטיין"

צילום: יותם רונן, מאצ'י הוף; עריכה: גדי וינסטוק

ראש ארגון הפשיעה הירושלמי יעקב (עקא) שמעון שוחרר היום (חמישי) ממעצרו לאחר כחודשיים, ולא הוגשה נגדו הצהרת תובע. לפי המסתמן, שמעון לא צפוי להיות מואשם במסגרת הפרשה. משמעות הדבר היא כי בהיעדר בכירי העולם התחתון, הנמצאים בימים אלו במעצר במסגרת פרשה 512, שמעון צפוי לתפוס את מקומו של יצחק אברג'יל ולהיות לעבריין הדומיננטי ביותר בישראל.

פרקליטיו של שמעון, עורכי הדין שחר חצרוני ותמיר סננס, טענו בבית המשפט כי שמעון לא היה נוכח באותה פגישה בבלגיה שבה יצחק אברג'יל דיבר לכאורה על רצונו לחסל את זאב רוזנשטיין. לטענתם, הוא ישב בשולחן אחר ולא היה עד לשיחות לכאורה על ההתנקשות ברוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ב-2003. עוד הוסיפו כי הוא הגיע למדינה האירופית כחלק מניסיונותיו להיגמל מסמים.

לקריאה נוספת:
חשד: אשת ראש ארגון פשיעה מעורבת ברצח עו"ד יורם חכם
פרשה 512: המשטרה גייסה עד מדינה מכל ארגון פשע
משפחתו של עו"ד חכם: "הופתענו שאסי אבוטבול חשוד ברצח"

בצאתם מבית המשפט מסרו עורכי הדין כי "כבר בתחילתה של החקירה הגלויה ועם מעצרו אנחנו טענו כי אין לו כל קשר לאירועים המיוחסים לו". לטענתם, "חבל שהוא היה צריך לשהות כחודשיים במעצר כדי שגם במשטרה וגם בפרקליטות יגיעו לאותה מסקנה".

חצרוני הדגיש: "נעשה לו עוול, צעקנו ביום הראשון שאין לו קשר לפרשות שניסו לייחס לו. חבל שלקח למשטרה 60 יום להגיע למסקנה כפי שטענו כבר מתחילתה של החקירה. מדובר באירועים מהעבר הרחוק, חלקם הגדול של האנשים לא היה להם מעורבות פלילית בשנים האחרונות. אין שינוי גדול באותה מפת פשיעה עליה מדברים".

מעצרו של יצחק אברג'יל הוארך בחמישה ימים

בתוך כך, הגישה הבוקר המשטרה הצהרת תובע בבית משפט השלום בראשון לציון נגד 16 חשודים בפרשה 512. ההצהרה כללה כמה מבכירי ארגוני הפשיעה בישראל, בהם יצחק ומאיר אברג'יל, אבי רוחן, מוטי חסין ואילן בן שטרית. מעצרם הוארך בחמישה ימים. לפי המסתמן, יצחק אברג'יל צפוי להיות מואשם ברצח שלושה אזרחים שנהרגו במהלך ניסיון חיסול נגד העבריין זאב רוזנשטיין.

הצהרת התובע מתייחסת בעיקרן לשתי פרשות שהתרחשו ב-2003. האחת, שני ניסיונות חיסול נגד העבריין זאב רוזנשטיין בתל אביב – הן זו שאירעה ברחוב יהודה הלוי, שבו נהרגו שלושה אזרחים חפים מפשע, והן זו שאירעה סמוך לגני התערוכה בעיר. הפרשה השנייה היא רצח העבריין דוד ביטון ליד מועדון לילה בחולון, שבו חשוד חסין, בכיר בארגון הפשע של יצחק אברג'יל. מעצרו הוארך בחודש שעבר על רקע פרשה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully