וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של עו"ד חכם: "הופתענו שאסי אבוטבול חשוד ברצח"

29.6.2015 / 19:19

קרוביו של הפרקליט שנרצח ממטען חבלה ב-2008 טוענים כי לא ידעו דבר על החקירה: "מקווים שהאחראי לרצח יבוא על עונשו". במשטרה מעריכים כי בתוך שבועיים יוגשו תשעה כתבי אישום נגד 16 עבריינים בכירים

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

בני משפחתו של עורך הדין יורם חכם, שנרצח מפיצוץ מטען חבלה במכוניתו ב-2008, הגיבו הערב (שני) להתפתחות בפרשת הרצח. "הופתענו כששמענו שאסי אבוטבול הוא החשוד ברצח. אנחנו לא יודעים דבר על החקירה ומכאן ההפתעה שלנו מההודעה על המעצר", אמרו. עם זאת, הם הוסיפו: "אנחנו שבעי רצון ואפילו שמחים מכך שיש עצורים בפרשה ושהמשטרה לא הפסיקה את החקירה ומשקיעה משאבים בביצוע החקירה".

בשבע השנים האחרונות ניהלו בני משפחת חכם מאבק עיקש עם המשטרה כדי לקדם את החקירה בעניין הרצח. בין היתר, הם פנו במכתבים גם לראש אגף החקירות הקודם, ניצב בדימוס יואב סגלוביץ', ולקצינים נוספים. "אתמול התקשרו חוקרי המשטרה לאחותו של יורם והודיעו לה על המעצר של אסי אבוטבול ועל ההתפתחות בחקירה. אנחנו מקווים עכשיו שהאחראי לרצח של אח שלנו יבוא על עונשו", הוסיפו במשפחה. עוד מסרו כי הם מביעים אופטימיות זהירה באשר לאפשרות כי המשטרה אכן פענחה את הרצח.

לקריאה נוספת:
התפתחות דרמטית בפרשה 512: עבריין בכיר גויס כעד מדינה
פוסט-אברג'יל: איך ייראה עולם הפשע הישראלי אחרי פרשה 512?
חסין לעד המדינה: "אני מתחנן, יש לי שלושה ילדים, תגיד את האמת"

זאב רוזנשטיין מובא להארכת מעצר ינואר 2010. אורי לנץ
במשטרה מעריכים כי יוגשו שני כתבי אישום בנוגע לניסיונות חיסולו. זאב רוזנשטיין/אורי לנץ

בתוך כך, העריכו היום במשטרה כי נגד החשודים בפרשה 512 יוגשו תשעה כתבי אישום בתוך שבועיים. לפי המסתמן, יוגשו כתבי אישום נגד 16 מבכירי העבריינים וראשי ארגוני הפשע בישראל, בהם האחים יצחק ומאיר אברג'יל, מוטי חסין, מאיר עמר, אבי רוחן, יעקב (עקא) שמעון וגולן אביטן.

כתבי האישום נוגעים בכמה מהפרשות הפליליות שטלטלו את עולם הפשע הישראלי בשנים האחרונות. בין היתר, מדובר בכתבי אישום בפרשות רצח העבריין דוד ביטון וניסיון חיסולו של זאב רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בתל אביב בשנת 2003, שבמהלכו נהרגו שלושה אזרחים עוברי אורח. במשטרה סבורים כי הצליחו לפענח גם את ניסיון חיסולו של רוזנשטיין בנמל תל אביב וכי יתגבש כתב אישום גם בפרשה זו. חומר הראיות בתיקים הושג במסגרת חקירה של היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב ואנשי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל).

עוד באותו נושא

האיש שהוביל למעצר אבוטבול בחשד לרצח: עד מדינה מארגון אברג'יל

לכתבה המלאה

בשעות הצהריים הותר לפרסום כי אסי אבוטבול הוא העבריין שנעצר בחשד למעורבות ברצח עורך הדין יורם חכם ב-2008. לפי המשטרה, בין העבריין הבכיר לפרקליטו התגלע סכסוך כספי. אבוטבול הועמד לדין בעבר בגין סחיטת עולים חדשים שהשתקעו בנתניה ובאשדוד, בהם אנשי עסקים אמידים. עו"ד חכם ייצג את אבוטבול תמורת 300 אלף אירו, אולם לאחר שאבוטבול הורשע סירב הפרקליט לדרישתו של אבוטבול להעביר לו 80 אלף אירו. לצד זאת, חושדים במשטרה, היו עוד שני מניעים לביצוע הרצח. עוד נמסר כי הכיוון המרכזי שנבדק בפרשת הרצח היה מעורבות אבוטבול, עוד כשהחקירה הייתה בידי ימ"ר תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully