וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוסט-אברג'יל: איך ייראה עולם הפשע הישראלי אחרי פרשה 512?

27.6.2015 / 15:00

ניבי זגורי צפוי לרכוב על המוניטין של יצחק אברג'יל, והכסף של אחים מוסלי ימשוך את הצעירים שיחפשו את דרכם אחרי שהארגון יתפרק. אלו הם "המסומנים" - כל הכוכבים העולים בעולם התחתון. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

"המסומנים" - כך מכנים במשטרה את בני המזל שנשארו מחוץ לרשימה בפרשה 512. אלו הם ראשי ארגוני הפשע שמקומם נפקד מהסיפורים שסיפרו חמשת עדי המדינה, והם צפויים למלא את הוואקום שיותירו מאחוריהם בכירי הארגון של יצחק אברג'יל. ניבי זגורי השתחרר באחרונה ממאסר ממושך; האחים מוסלי נפטרו (בעזרתה האדיבה של המשטרה) מיריביהם המרכזיים מוטי חסין ויעקב "עקא" שמעון; עמיר מולנר נעדר זה תקופה ארוכה מישראל אך ארגונו מעולם לא הפסיק לפעול. הכירו את העבריינים שיעברו למרכז התמונה לאחר שנאשמי הפרשה הנוכחית יושלכו לכלא.

ניבי זגורי

יניב זגורי ואשתו. רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב, מעריב
שבר את הכלים. זגורי עם אשתו/מעריב, רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב

כבר תקופה ארוכה שבלשי ימ"ר הנגב מתכוננים לשחרורו של ראש ארגון הפשיעה מהדרום יניב (ניבי) זגורי. לפני שבועיים זה קרה – זגורי יצא לחופשי לאחר שבילה שבע שנים ארוכות בכלא איילון. העבירה שבה הורשע זגורי היא קשירת קשר לביצוע רצח. לפי כתב האישום, הוא שלח את העבריין האשקלוני המנוח יוסי בוחבוט לפגוע באמצעות רימון רסס בארצי חלפון, עיתונאי "קול הנגב". סעיף נוסף בכתב האישום גילה כי זגורי היה אחראי להנחת רימון רסס ליד ביתו של אמיל צלאח, קצין מודיעין בבית הסוהר אוהלי קידר, שלפי המידע המודיעיני של המשטרה התנכל לידידו של זגורי. עוד הואשם בקשירת קשר להצתת משרד עורך דין בבאר שבע.

אנשי ארגוני הפשיעה נמנעים לרוב מפגיעה באנשי חוק ובעיתונאים, אך נראה כי באותה התקופה שבר זגורי את הכלים. כעת, לאחר שהמשטרה הצליחה להפיל את צמרת הארגון של אברג'יל ובכלל זה את יריביו האילתים של זגורי – זאזא צדיק ואילן בן שטרית – יוכל העבריין המשוחרר לחזור לעניינים במהירות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בני שלמה

בני שלמה יריבו של דומרני. ניב אהרונסון
חבורה של מאוכזבי דומרני. שלמה/ניב אהרונסון

האיש ממושב חלץ הוא נציגו המובהק של הדור הבא בעולם התחתון. באחרונה, כך נודע לוואלה!NEWS, התקרב בני שלמה לארגונו של יצחק אברג'יל. אף שארגון אברג'יל צפוי להיפגע קשות מהגשת כתבי האישום בפרשה 512, החיבור הזה עשוי לקדם את שלמה לעמדת כוח משמעותית. במשטרה מעריכים כי שלמה יקבל הזדמנות להפוך לאחד האנשים החזקים ביותר בעולם הפשע הישראלי, זאת מאחר ששמו של אברג'יל ימשיך ללכת לפניו מחוץ לכותלי הכלא. לפי שעה מדובר בקואליציה איתנה שמניבה הכנסות יפות ומסייעת לשלמה גם במאבקי השליטה עם שלום דומרני בדרום בשפלה. לאחר שהצליח לאסוף סביבו חבורה של מאוכזבי דומרני, ובהם חיילים אלימים ומסוכנים במיוחד, במשטרה צופים צמיחה משמעותית בגזרה של שלמה.

האחים יוסי, שי ואלי מוסלי

תיעוד: השוטר סוחר במידע רגיש עם ארגון הפשע של אלי מוסלי. צילום מסך
הארגון צפוי להתאושש. אלי מוסלי בחדר החקירות/צילום מסך

האחים מוסלי הם המרוויחים המידיים מפרשה 512 – אף שגם הם כמעט נפלו ברשת. במקביל להתפוצצות הפרשה "המשמעותית ביותר בתולדות משטרת ישראל", היה הארגון של שלושת האחים מכפר שלם תחת זכוכית המגדלת של בלשי ימ"ר תל אביב. המשטרה לא השיגה אמנם את "ראיית הזהב" שתסבך את האחים עצמם, אך היא הצליחה לגייס עד מדינה ולגבש כתב אישום נגד שמונה מבכירי הארגון העשיר ביותר במדינה.

כתב האישום נסב על שלושה מעשי רצח - של בר כהן, אוהד פרנקו ודניאל סמארה. הרקע לחיסולים הוא מלחמת הצ'יינג'ים שניהל הארגון של האחים מוסלי עם מוטי חסין ויעקב "עקא" שמעון, ראשי הסניפים הנאמנים ביותר לאברג'יל שהופקדו על עסקיו בזמן ששהה בכלא בארה"ב. המלחמה בין הארגונים גבתה יותר מ-17 קורבנות. אחת הסיבות ליריבות המרה הייתה עריקה המונית של חברי ארגון אברג'יל לארגון העשיר והמפתה של האחים שבנו אימפריית הימורים ברומניה. לפי ההערכות המודיעיניות, זו גם עשויה להיות ההתפתחות המעניינת ביותר בימים שלאחר פרשה 215. במשטרה צופים כי לאחר שבכירי ארגון אברג'יל ייעלמו מהשטח, העבריינים הצעירים והמבטיחים ביותר בארגון המתפרק יחושו נטושים ויחברו לאחים מוסלי.

הארגון של האחים מוסלי, שאמנם ספג מכה עם המעצרים המהדהדים, צפוי להתאושש - בעיקר בזכות העבודה הקשה של האח האמצעי אלי, איש הכספים שנחשב כמעט לא עבריין. אלי מוסלי ממשיך בגיחותיו לחו"ל וממשיך לגלגל את המזומנים שמצאו את דרכם לכיס של האחים בזכות הירקן עופר מקסימוב. כך או כך, נראה כי האחים מוסלי יצאו נשכר מהפרשה יותר מעבריינים אחרים באזור גוש דן, וארגונם צפוי לבסס את מעמדו הרם גם כך.

עמיר מולנר

עמיר מולנר באולם בית המשפט המחוזי בת"א - אוקטובר 2009. אורי לנץ
העסקים ישובו לפרוח? מולנר/אורי לנץ

מאז שאברג'יל הוסגר לארה"ב, ובעיקר לאחר חיסולו של יעקב אלפרון, נהפך העבריין האינטליגנטי והמסוכן לדמות מפתח בעולם הפשע הישראל. טעות קטנה של חייליו ובראשם החייל האימתני ביותר ליאור בליסה - טעות המסתכמת בהסלקה מגושמת של כלי נשק ברחוב ארנון 13 ברמת גן - הבריחה את מולנר מחוץ לגבולות ישראל. בוגר כנופיית רמת עמידר ומומחה לחומרי נפץ, המשיך מולנר לאבד גובה, ופרשה 512 באה לו בול בזמן. הוא עצמו עדיין שוהה בחו"ל, אך חייליו ממשיכים לשמור על עסקיו בישראל. אף שלא היה לו סכסוך דמים עם אנשי אברג'יל, הירידה במעמדם יכולה להביא לפריחה מחודשת של עסקי ארגון מולנר, שמגלגל סכומי עתק בשוק הסיטונאי בצריפין.

שלום דומרני

שלום דומרני. מערכת וואלה!
יחסים מתוחים על אברג'יל. דומרני/מערכת וואלה!

מאז שריצה עונש מאסר בן שנה וקצת בגין סחיטת הרב יעקב איפרגן (הרנטגן), עושה האיש מהדרום כל שביכולתו כדי להחזיר לעצמו את יכולת ההרתעה. בעוד יריבו המר בני שלמה מתבצר בביתו בשל האיומים על חייו, דומרני נוקט בימים אלו טקטיקה של הפגנות נוכחות בשטח. כמעט מדי יום הוא יושב בבתי קפה באשקלון יחד עם אנשיו הנאמנים ביותר, ובהם מומי קסנטיני, אבי ביטון – שנחלץ בחיים מהפיצוץ המפורסם שלפי המידע המודיעיני כיוון נגדו בני שלמה – ושרון קדוש, אחיינו של ביטון. המסר ברור: הבוס חזר לעניינים, גם אם באשקלון היו בטוחים שבני שלמה תפס את מקומו.

פרשה 512 מיטיבה עם דומרני. הוא אמנם לא ניהל מאבק אלים עם אברג'יל, אך היחסים ביניהם תמיד היו מתוחים – ולא בכדי. דומרני הוא יוצא הארגון שהמשטרה טוענת שפירקה; הוא עשה לאברג'יל בדיוק מה ששלמה עשה לו כאשר החליט לפרוס כנפיים ולצאת לדרך עצמאית.

מיכאל מור מול שמואל הרוש

הארכת מעצר מיכאל מור בבית משפט השלום בעכו, יחד עם עורך דינו יהלו שפרלינג. יוני 2015. ערן גילווארג
שמר על קשר עם ארגון אברג'יל. מור/ערן גילווארג

מבין הקואליציות שבנה ארגון אברג'יל, זו עם העבריין מנהריה נפגעה הכי פחות. במשטרה כבר לא מגדירים אותו ראש ארגון פשיעה, אך לאחר שובו מתאילנד לפני כמה חודשים, מיכאל מור ממשיך לגרום לכחולי המדים לכאב ראש לא קטן. הוא נמצא כעת בעיצומו של מאבק עם יד ימינו שמואל הרוש, שחתר תחתיו והשתלט בהיעדרו על חלקים נרחבים בארגון. ב-25 באפריל, פתח אופנוען בירי לעבר כלי רכב שבו ישבה משפחתו של בכיר בארגונו של הרוש, בסמוך לקניון מול הים באילת. שלושה ילדיו של החייל נפצעו. במשטרה מעריכים כי אנשיו של מור היו אחראים לירי. הנקמה לא איחרה לבוא. למחרת ניגש הבכיר - כך לפי המידע המודיעיני של המשטרה - לביתו של מור וירה צרור. מור לא היה בבית וכך ניצלו חייו.

מור שומר על קשרים ענפים עם אברג'יל. כאשר נעצר ראש ארגון הפשיעה אבי רוחן - גם הוא חשוד בפרשת 512 - הגיע מור לדיוני הארכת המעצר. תמונת המצב ברורה: מור הוא בין ראשי הארגונים היחידים המזוהים עם אברג'יל, שהצליחו להתחמק מהפרשה. לפי ההערכה, כיוון שמור לא ניזוק, הוא יקבל לידיו סמכויות רבות.

יורשי אברג'יל מול האחים אופיר ועמוס לביא

העבריינים אופיר ועמוס לביא. דייב בויימוביץ'
צילום מסך, עיבוד תמונה
האחים לביא/עיבוד תמונה, דייב בויימוביץ' צילום מסך

נואל ודודו אברג'יל הם אחייניו הצעירים של יצחק. אף שבמונחי עולם הפשע מדובר בילדים, המשטרה סבורה כי יש להם הפוטנציאל להמשיך את האימפריה שבנה דודם. בימים אלו מנהל נואל אברג'יל מאבק אלים נגד הארגון של האחים אופיר ועמוס לביא. האחיינים של יצחק, כך מספרים בעולם התחתון, מבססים את מנהיגותם בקרב צעירי הארגון. אם מצרפים לכך את הגישה של הדור הצעיר לאמצעים טכנולוגיים, הם עלולים להתברר כבעיה גדולה לכחולי המדים.

מיכאל חזן

הארכת מעצר של העבריין מיכאל חזן בשל סחיטה ואיומים, דצמבר 2011. דרור עינב
עלה לכותרות בפרשת מרגול. חזן/דרור עינב

במשטרה מגדירים בחודשים האחרונים את מיכאל חזן כראש ארגון פשע. המעצר של יעקב "עקא" שמעון וכתב האישום הצפוי נגדו בפרשה 512, צפויים להיטיב עם חזן. בלשי ימ"ר ירושלים עוקבים אחריו מקרוב, ונראה כי לאחר שהדמויות המרכזיות בעולם התחתון בירושלים, ועקא בפרט, ייעלמו מהתמונה, יצליח עקא להרחיב את שליטתו בבירה. בינתיים, הוא פועל בפאתי העיר ובעיקר בבית שמש.

שמו של חזן עלה לכותרות בפרשת מרגול, אז נחשד כי עמד מאחורי הסחיטה של אמרגנה אסף אטדגי. מאז כבר נהפך העבריין הבכיר לראש ארגון פשיעה משלו. רק בחודשים האחרונים זיהו במשטרה את ההיררכיה שהתפתחה סביבו של חזן, בוגר ארגון מולנר, והציבו אותו כיעד מודיעיני בעל השפעה.

שי שירזי וברוך בוקל

שי שירזי בהארכת המעצר של ריקו שירזי בבית משפט השלום בראשל"צ, 22 במאי 2015. ניב אהרונסון
שי שירזי, בחולצה לבנה, בא לדיון בהארכת מעצרו של אביו ריקו/ניב אהרונסון

המעצר של ריקו שירזי בפרשה 512, לצד ההעמדה לדין של אסי אבוטבול ושורת חיסולים בארגון אבוטבול הביאו למאזן כוחות חדש בנתניה ולפרוץ סכסוכים פנים-ארגוניים בעיר. שתי דמויות עיקריות יעסיקו את בלשי היאחב"ל עם לכתו של שירזי: בנו שי שירזי, שרק באחרונה השתחרר מהכלא, וברוך בוקל, בכיר בארגונו.

הסנונית הראשונה למה שנהפך בינתיים למלחמה של ממש הייתה באוקטובר 2014, אז אירע פיצוץ בג'יפ ב.מ.וו באחד מרחובות העיר. היעד לחיסול היה ברוך בוקל, אך הוא לא היה ברכב; הנהג שלו נהרג. במשטרה הצביעו מיד על שינויים במפת השליטה בעיר ועל ניסיון לנגוס בטריטוריה של שירזי.

השיא היה במרץ השנה, אז נמצאה גופתו של אלי שזירי ברחוב צדדי בנתניה. עד כה לא תפסה המשטרה את הרוצח, אך המודיעין המשטרתי מגלה כי שזירי, שהפנה את גבו לארגון של שירזי ולחברו הטוב ברוך בוקל, נהפך לפצצה מתקתקת. לפי ההערכות, הבן הכריזמטי צפוי לתפוס פיקוד בהיעדרו של האב. עם זאת, נראה כי כמה ממאוכזבי שירזי ינסו לחבל בניסיון שלו להשתלט מחדש על האימפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully