וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד לחיסול: מנהל תחום ההימורים בארגון של דומרני

25.10.2013 / 15:25

אבי ביטון, שנפצע אנוש באשקלון, נחשב לאחד האנשים המרכזיים בארגון הפשע. מלבד ההימורים, הוא עסק גם בגביית חובות ובגיוס נשק. "אדם אלים מאוד. בולדוזר", סיפר אחד ממכריו

צילום: שי מכלוף, דייב בוימוביץ', עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

העבריין שהיה היעד לחיסול אתמול (חמישי) במרכז אשקלון הוא אבי ביטון, אחד מאנשיו הנאמנים ביותר לעבריין הדרומי שלום דומרני. ביטון נפצע אנוש בפיצוץ רכבו בעוד שג'קי בניטה, יד ימינו של ביטון, נהרג. המשטרה מעריכה כי ביטון ודומרני בנו ביחד אימפריית ענק החולשת על כל אזור אפשרי בדרום. בעוד שאנשיו האחרים של דומרני אחראים בעיקר על תחום המבצעים, עקב מעמדו הרם בהיררכיה הארגונית, העמיד דומרני את ביטון בראש הפירמידה בתחום ההימורים והשמירה על עסקי ההימורים. "זו מכה קשה מאוד ללא ספק לארגון של דומרני", אמר אחד ממכריו של ביטון לוואלה! חדשות. "הוא אחד החזקים בהיררכיה של דומרני. בולדוזר כזה שידע בדיוק מה לעשות על מנת שהארגון ימשיך לפעול".

שלום דומרני מובא להארכת מעצר, פברואר 2011. נמרוד סונדרס
בנה אימפריה עם ביטון. דומרני/נמרוד סונדרס

ההערכות המודיעיניות של המשטרה מעלות כי ביטון הוא אחד האנשים המרכזיים בארגונו של דומרני. המומחיות המרכזית של ביטון בהיררכיה של דומרני היא לוודא שהכול מתנהל כשורה. ביטון גם אחד האנשים המרכזיים בארגון כאשר נהג לגייס כמויות עצומות של אמצעי לחימה לטובת החיסולים והסכסוכים שהתעוררו בדרך. לא זאת בלבד, לאורך השנים היה ביטון האיש המרכזי שממנו חששו בעולם התחתון הדרומי כאשר הוא הגיע לגבות חובות. "הוא אלים מאוד", מספרים בעולם התחתון. "אם משהו לא היה הולך כשורה, הוא מתנפל כמו בולדוזר על בעל החוב. בפעם הבאה, בעל חוב כבר שילם את מה שהוא היה חייב".

לאחרונה, מכיוון שדומרני סמך על ביטון בצורה כמעט עיוורת, הוא החל לנהל את האימפריה כמעט לבדו. בעוד שדומרני מבצע גיחות ארוכות בחו"ל, ביטון תפס את המושכות. בשנת 2010 הוא נעצר, יחד עם עוד כמה מחברי ארגונו של דומרני בחשד למתן חסות לאתר הימורים מצליח באינטרנט. במשטרה חשדו אז כי אדם מאור יהודה לקח בעלות על האתר, וביטון נתן חסות עבריינית וגב כלכלי לתפעולו, דבר ששלשל כספים רבים לקופה השמנה גם כך של דומרני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ביטון היה על הכוונת המידית

מכיוון שביטון הוא האיש של דומרני, אשר נזהר מאוד בימים אלה בשל הסכסוכים שצבר לאורך הדרך עם המתחרים, ביניהם משפחת ג'רושי ומשפחת אברג'יל - ביטון גם היה על הכוונת המידית. על פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום, אבל במשטרה מעריכים שאחד הסכסוכים שבהם מצוי הארגון של דומרני הוא שהוביל לניסיון חיסולו לאור יום במרכז אשקלון.

זירת ניסיון החיסול באשקלון. דייב בוימוביץ'
זירת החיסול אתמול באשקלון/דייב בוימוביץ'

כתוצאה מהפיצוץ העוצמתי של המטען, שהכיל כקילוגרם חומר נפץ, התפזרו חלקי המכונית ברדיוס של 50 מטרים. בשל אופי האירוע, הוזעקו למקום פרט לכוחות המשטרה גם אנשי זק"א ואנשי המעבדה לזיהוי פלילי.

החיסול אתמול היה האחרון ברצף של חיסולים בעולם התחתון. בשל כך החליט מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, לקיים ישיבה דחופה במטה יחידת להב 433 בלוד. המפכ"ל יקיים היום שיחת חיתוך מצב עם ראש אגף החקירות, ניצב מני יצחקי, ועם ראש להב, מנשה ארביב, בנוגע לטיפול המשטרה בהתרבות המאסיבית של המקרים, מחשש שעקב האירועים וניסיונות הנקמה, המצב עלול להסלים למלחמה של ממש בין הארגונים. בשיחה ישתתפו גם מפקדי הימ"ר וקצינים בכירים ביחידות הארציות.

עוד בנושא:
חיסול באשקלון: "שני אנשי דומרני נפגעו, אחד מת"
אחד הנפגעים באשקלון: חברו הטוב ביותר של דומרני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully