וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שהוביל למעצר אבוטבול בחשד לרצח: עד מדינה מארגון אברג'יל

29.6.2015 / 16:59

עבריין מהזרוע הביצועית בארגונו של אברג'יל הוא שסיפק לחוקרים את שמות המעורבים לכאורה בחיסול עו"ד יורם חכם ב-2008. במשטרה טוענים כי יש דמיון בין שרידי מטען החבלה שנמצאו בזירה לאלו שהתגלו אחרי ניסיון חיסולו של רוזנשטיין ב-2003. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

מעצרו של ראש ארגון הפשע אסי אבוטבול בחשד למעורבות ברצח עורך דין יורם חכם ב-2008, חלק מהסתעפות בפרשה 512, התאפשר הודות להודעה של אחד מעדי המדינה המרכזיים בפרשה – עבריין ותיק בארגונו של יצחק אברג'יל. עד המדינה, שנעצר בגל המעצרים הראשון יחד עם אברג'יל, סיפק לחוקרים גרסה שהובילה את החוקרים לעצור את אבוטבול.

עד המדינה סיפק לחוקרי המשטרה את שמות המעורבים לכאורה בחיסולו של עו"ד חכם. במהלך החקירה נגבתה גם עדותו של איש עסקים המקורב לאבוטבול, שעו"ד חכם ניהל רומן עם אשתו.

לקריאה נוספת:
פרשה 512: הוארך מעצר החשוד שלא הובא לדיון בבית המשפט במועד
הערכה: "בתוך שבועיים - כתבי אישום ראשונים בפרשה 512"
חסין לעד המדינה: "אני מתחנן, יש לי שלושה ילדים, תגיד את האמת"
פוסט-אברג'יל: איך ייראה עולם הפשע הישראלי אחרי פרשה 512?

פיצוץ מכונית העו"ד בתל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
זירת הרצח של עו"ד חכם, ב-2008/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

במשטרה ניסו במשך תקופה ארוכה להגיע למתכנני ומבצעי הרצח, אולם לשווא. בין היתר, קיוו במשטרה לגייס עדי מדינה נוספים, מלבד השניים שגויסו עם פרוץ הפרשה, כדי לזרז את החקירה. בסופו של דבר, אותו עבריין ותיק המשמש עד מדינה, שנמנה עם הזרוע הביצועית בארגון של אברג'יל, הוא שאפשר לחוקרים לעצור את אבוטבול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

במשטרה אומרים כי מלבד עדות זו יש סממנים נוספים המצביעים על מעורבותו לכאורה של אבוטבול בפרשה. לטענת החוקרים, שרידי מטען החבלה שנמצא ברחוב יהודה הלוי שבתל אביב ב-2003, אז ניסו לפי החשד אנשי אברג'יל לחסל את זאב רוזנשטיין במה שכונה "פיגוע פלילי" והסתיים במותם של שלושה אזרחים עוברי אורח, הם בעלי מאפיינים דומים לאלו שהתגלו בזירת הרצח של עו"ד חכם – דבר שהעלה את החשד כי אותה זרוע ביצועית פעלה בשני המקרים.

הרצח של עורך הדין הפלילי הבכיר חכם אירע ב-11 ביוני 2008. מטען רב-עוצמה שהוצמד לג'יפ שלו התפוצץ בעת נסיעה באור יום ברחוב יגאל אלון בלב תל אביב. חכם, בן 53, גרוש ואב לארבע בנות, מת במקום כתוצאה מהפיצוץ. מיד לאחר האירוע הוטל צו איסור פרסום גורף על חקירת הפרשה, שחלקים ראשונים מפרטיה מותרים לפרסום רק היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully