וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות דרמטית בפרשה 512: עבריין בכיר גויס כעד מדינה

11.6.2015 / 16:49

המשטרה הצליחה לשכנע בכיר בארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל לדבר נגד חבריו. הוא עומת עם אברג'יל ועם עבריינים בכירים נוספים. פרקליטו של אברג'יל: "מרשי מכחיש את כל מה שמטיח בו העד"

צילום: מור שאולי, גדי וינסטוק

התפתחות דרמטית בפרשת 512: לוואלה!NEWS נוגע כי המשטרה הצליחה לשכנע את אחד מהעבריינים הבכירים ביותר בפרשה להעיד נגד חבריו ולהפוך לעד מדינה נוסף. מדובר בעבריין בכיר, שהוא חלק מהמעגל הקרוב ביותר לארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל ושל אבי רוחן. העבריין הבכיר נעצר בגל המעצרים הראשון.

בשלב זה הוא כבר עומת עם כמה חשודים מרכזיים בשורת פרשות, שאותן מייחסת המשטרה לאברג'יל, בהם אברג'יל עצמו, יעקב עקא שמעון והרצל ציון. פרקליטו של אברג'יל, עו"ד שרון נהרי, מסר כי "מרשו מכחיש כל דבר שמטיח בו העד".

לקריאה נוספת בנושא
חסין לעד המדינה: "אני מתחנן, יש לי שלושה ילדים, תגיד את האמת"
ראש ארגון הפשיעה אסי אבוטבול הודיע: אפתח בשביתת רעב בכלא
עוד דרישה של רוזנשטיין: בדיקה ללא שוטרים "עם ניגוד עניינים"

יצחק אברג'יל, הארכת מעצר בית משפט השלום ראשל"צ, 2 ביוני 2015. מגד גוזני
יצחק אברג'יל בבית המשפט/מגד גוזני

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס היום להישגי המשטרה בכול הנוגע לפרשה. "פרשה 512 היא הפרשה המשמעותית ביותר בהיסטוריה של משטרת ישראל בתחום ארגוני הפשיעה", אמר דנינו במפגש של קציני משטרה עם בני העדה האתיופית. "בגלל הדמויות שנחקרות שם, הפרשה הזו הביאה להצלחה - אני כבר אומר לכם. בפעם הראשונה יימצאו ראיות מול מי שנותן הוראות ולא רק מי שמבצע, וזה יביא לשינוי משמעותי במפת הפשע הישראלי".

ביום שני הקרוב, לאחר כמעט חודש שבו האריך בית המשפט את מעצרם של כמה מן החשודים המרכזיים, המשטרה תגיע לשלב המכריע בפרשה. המשטרה תתבקש לתת את דעתה אם להגיש הצהרת תובע בתיקים שבהם היא סבורה שיש אפשרות להעמיד לדין. במשטרה הביעו סיפוק לנוכח חומר הראיות שהצטבר בתיק ולאור העבודה שנעשתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
דנינו על 512: "תסתיים בתוצאות משמעותיות". צילום מסך
"מדובר בפרשה המשמעותית ביותר בהיסטוריה של משטרת ישראל". מפכ"ל המשטרה דנינו, היום/צילום מסך

בימים האחרונים החלה המשטרה לעמת את עד המדינה הנוסף בפרשה עם כמה מהחשודים המרכזיים בה. אחד מאותם עבריינים שנעצרו ועומתו הוא מוטי חסין, בכיר בארגון הפשע של יצחק אברג'יל, שבין היתר חשוד ברצח העבריין דוד ביטון. "אני מתחנן אליך, יש לי שלושה ילדים בבית. תתוודה, תגיד את האמת", אמר חסין לעד המדינה בעימות. לטענתו, העבריין סיפר לו כי הסיע את הרוצח למקום שבו ירה בביטון למוות.

העימות בין חסין לעד המדינה ארך לא יותר מחמש דקות, ולא רק במקרה הזה: כמעט כל החשודים המרכזיים בתיקי הרצח, ובהם "הפיגוע הפלילי" שכלל ניסיון התנקשות בזאב רוזנשטיין ברחוב יהודה לוי בתל אביב ב-2003, "זכו" לעימות קצר. הסיבה, לטענת העבריינים, היא הפחד של המשטרה מעימות מתמשך והפרכת החשדות.

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully