וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד דרישה של רוזנשטיין: בדיקה ללא שוטרים "עם ניגוד עניינים"

3.6.2015 / 0:16

בכיר ארגון הפשיעה לשעבר הגיש בקשה למפקד להב 433, ניצב רוני ריטמן, שלפיה צוות הבדיקה בנוגע לגיוס עדי המדינה נגדו יורכב רק מחוקרים שלא היו בקשרים הדוקים עם עו"ד פישר או הפרקליטה לשעבר רות דוד

עריכה: ניר חן

בהמשך לחשיפת וואלה!NEWS שלפיה צוות משטרה מיוחד יבחן את תלונתו זאב רוזנשטיין בנוגע להסכם עדי המדינה נגדו - כעת פונה ראש ארגון הפשיעה לשעבר לראש להב 433, ניצב רוני ריטמן, בדרישה שהצוות לא יורכב משוטרים שנמצאים בניגוד עניינים בתיק.

לפי כשבועיים פנה רוזנשטיין לנציבת הביקורת על מערך התביעה ועל מייצגי המדינה, בדרישה לבדוק אם האחים אלן וברוך דדוש חתמו על הסכם עד מדינה נגדו בצורה בלתי-כשרה, תחת ניצוחה של פרקליטת מחוז תל אביב דאז, רות דוד, תוך סיוע של עו"ד רונאל פישר, בזמנו פרקליט צעיר ואלמוני. בדרישה החדשה, שהגיש אתמול (שלישי) רוזנשטיין באמצעות בא כוחו, עו"ד פנחס פישלר, דרש לעדכנו "מי עומד בראש צוות החקירה שמטפל בפרשת פישר-רות דוד ומי בדיוק נמנה על הצוות".

עוד בפרשה
דנינו על פרשת פישר: בדקנו בפוליגרף שאין עוד שוטרים בלהב 433 שסרחו
רפ"ק מלכה לחוקריו: "רות דוד גנזה תיקים עבור פישר"
פישר: יש לי היכרות אינטימית עם פרקליט המדינה. לדור: מעולם לא דיברתי איתו

במכתב לניצב ריטמן מציין פישלר כי הוא מבקש לוודא לא רק שאף שוטר בצוות לא יהיה בניגוד עניינים, אלא גם דורש לדעת אם מי מאנשי המשטרה "עמד בקשר הדוק עם רות דוד או עם פישר, מה שיעמיד את הבדיקה בסימני שאלה".

הצוות טרם הוקם ובמשטרה בוחנים מי יעמוד בראשו. על אף שמדובר בחקירה רגישה, שדומות לה נחקרות בדרך כלל בידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), במשטרה קיבלו החלטה כי זו לא תטפל בה, שכן בתוך יאח"ה שוטרים שנמצאים באופן כללי בניגוד עניינים בכל הקשור לקשרים של פישר. ככל הנראה, הצוות יורכב בקפידה מקצינים ומשוטרים משלל יחידות בתוך להב 433, על מנת לשמור על הליך נקי.

זאב רוזנשטיין ועו"ד רות דוד. משה אסרף, אייל טואג, עיבוד תמונה
רוזנשטיין ורות דוד/עיבוד תמונה, משה אסרף, אייל טואג

כפי שנחשף בוואלה!NEWS, רוזנשטיין הגיש לפני כשבוע וחצי תלונה לנציבת הביקורת על מערך התביעה, השופטת בדימוס הילה גרסטל, בדרישה לבדוק אם האחים דדוש חתמו על הסכם עד מדינה נגדו בצורה בלתי-כשרה בחסותה של דוד. במכתב התלונה של ראש ארגון הפשיעה לשעבר, המרצה בימים אלה 17 שנות מאסר על הפעלת רשת של סחר בכדורי אקסטזי בארצות הברית, תיאר את אותו קשר פסול לכאורה בין דוד לבין עו"ד פישר, שייצג את האחים דדוש, בכל הנוגע לחתימה על הסכם עד מדינה עמם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"באופן מפתיע ובלתי-מוסבר נשלח עו"ד פישר על ידי הפרקליטות"

"נדמה כי הוא גויס למשימה על ידי הגברת דוד"

ב-2002 נעצרו האחים בגין מעורבותם בעסקת סמים שכללה העברת 1.6 מיליון כדורי אקסטזי מגרמניה. באפריל 2004 הם הורשעו על חלקם בעבירה, וכחודש לאחר מכן נגזרו עליהם 20 שנות מאסר. לאחר גזר הדין החליטו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב לנסות לגייס אותם כעדי מדינה נגד "הדג השמן" יותר שהיה קשור לכאורה לסיפור – זאב רוזנשטיין. את השניים ייצג עו"ד עמית בר. "בדרך לא דרך, מצא את עצמו עו"ד בר מנושל מניהול תיק לקוחותיו", נכתב בתלונת רוזנשטיין. את מקומו תפס עורך דין צעיר ולא מוכר בימים ההם, רונאל פישר. "באופן מפתיע ובלתי-מוסבר נשלח עו"ד פישר על ידי הפרקליטות לתאי המאסר של האחים דדוש. עו"ד בר אינו יודע עד היום למה נשלח פישר לבית הסוהר ללקוחות שאותם הוא ייצג תחילה, ומדוע נכנס בנעליו באורח מסתורי, בדרך פתלתלה החייבת בבדיקה ובבירור".

על פי תלונת רוזנשטיין, כעבור זמן קצר מאוד גיבש עו"ד פישר, "יחד ובצמידות עם עורכת הדין רות דוד", את ההסכם עבור האחים דדוש, על תנאיו המפליגים והמקלים, עם הרשות הפדרלית למלחמה בסמים בארצות הברית (ה-DEA). בהסכם נקבע כי השניים ישמשו עדי מדינה על מנת להפליל את רוזנשטיין כמי שעמד מאחורי העסקה, ושהם יוסגרו לארצות הברית ויוכנסו לתכנית להגנת עדים, וזו תספק להם זהות חדשה, תעסוקה, בית וחיים חדשים. ההקלות שקיבלו האחים במסגרת ההסכם כללו גם שחרור כספים שחולטו, מתן רכוש רב, כסף ועוד.

במכתב התלונה הדגיש רוזנשטיין שוב ושוב את מידת התמיהה על כניסתו של פישר לתמונה. הוא טען שלפני אותה תקופה עו"ד פישר לא הכיר איש מהאחים החשודים והוסיף: "נדמה כי הוא גויס למשימה על ידי הגברת דוד". במכתב של רוזנשטיין נטען עוד כי אף שבסופו של דבר את ההסכם רקם וגיבש פישר, לא הוא ולא איש ממשרדו חתום עליו. לפי התלונה, עם הסגרתו של רוזנשטיין לארצות הברית, "הורמו כוסות לחיים בפרקליטות, במשרדי ימ"ר תל אביב ובמשרדי עו"ד רונאל פישר. מוסגרו תמונות הניצחון והחלה ההילולה". עוד נטען כי אחרי ההסגרה זכה עו"ד פישר ליחס מיוחד בצמרת המשטרה והפרקליטות, "ליחס של 'אחד משלנו', שאפשר לגנוב איתו סוסים".

(עדכון ראשון: 20:46)

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully