וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: יש לי היכרות אינטימית עם פרקליט המדינה. לדור: מעולם לא דיברתי איתו

19.5.2015 / 15:44

עו"ד פישר נהג להתרברב ביחסים קרובים עם בכירים במערכת אכיפת החוק, אלה מכחישים שבכלל הכירו אותו. בעדויות שהושמעו במח"ש נגד עו"ד פישר ושלא נכללו באישום מוזכרים אישים נוספים שאותם הפעיל לכאורה, אך הם לא נחקרו

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: קשת סידי

(הארכת המעצר של עו"ד פישר, היום)

כתב האישום שהוגש ביום חמישי שעבר נגד עו"ד רונאל פישר בגין לקיחת שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות כולל 12 פרשות שונות שבהן מעורב הפרקליט הבכיר. עם זאת, ישנן עדויות של אנשים נוספים שהתלוננו נגד פישר וחשפו פרשות נוספות שבהן הוא מעורב לכאורה, אך לבסוף החליטו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שלא לכלול אותן בכתב האישום. זאת, למרות שעל פניו הן מעלות חשד לביצוע עבירות שחיתות מצדו של פישר תוך הפעלת אישים בשירות המדינה. אותם אישים מעולם לא נחקרו בפרשה.

אחד האנשים שהגיע להעיד במשרדי מח"ש בירושלים הוא צבי פורר, בנו של ראש עיריית רחובות לשעבר שוקי פורר. "אני מכיר את רונאל יותר מעשר שנים. הצעתי בעבר לאבי להיעזר בשירותיו בתביעת לשן הרע שהעירייה הגישה נגד בעל מקומון", סיפר לחוקרים. "לקראת בחירות 2008 הייתה כוונה של הפרקליטות להגיש נגד אבי כתב אישום. לנו מן הסתם היה אינטרס שהוא יוגש רק לאחר הבחירות. בתקופת החגים של אותה שנה, בסביבות ספטמבר או אוקטובר, ביום שישי אחר הצהריים, קרא לנו רונאל לפגישה. הוא הוריד אותנו לבית קפה שהיה מתחת למשרדו ברחוב ויצמן. אני זוכר שהוא ביקש שננתק את הסוללה מהטלפון הנייד. הוא הניח את המכשיר שלו על אחד השולחנות בצד, לא על השולחן שאנחנו ישבנו בו. הוא אמר לנו בשיחה שהוא רוצה לעזור, אני לא זוכר אם כוונתו הייתה בנושא דחיית הגשת כתב האישום או שהוא דיבר על ביטול האישום כולו. הוא אמר לנו שהוא מכיר את משה לדור (פרקליט המדינה לשעבר – ג"ג) אבל לא ברמה כזו שהוא 'הולך לזיין איתו', אבל יש לו חבר טוב שכהגדרתו, 'הולך לזיין עם לדור'".

משה לדור מסר בתגובה: "אין לי ומעולם לא הייתה לי היכרות עם פישר. מעולם לא פגשתי אותו, ולמיטב זכרוני מעולם אף לא החלפתי עימו מילה, אפילו לא בטלפון".

לדבריו של פורר, "השיחה גלשה ולא הועלה הנושא הכספי. מתישהו רונאל זרק שהוא יצטרך לשלם לאותו חבר סכום שאני לא זוכר במדויק, 70 אלף דולר או מאה אלף דולר. ככה נגמרה השיחה. זה היה נשמע לנו כמו פנטזיה חסרת הגיון". פורר האב חזר גם הוא על אותם דברים שהשמיע בנו. השניים הבהירו כי הם לא יודעים מי הוא אותו "חבר" של פישר.

פרשת פישר || כל העדכונים בוואלה!NEWS:
רוזנשטיין התלונן: רות דוד גייסה נגדי עדי מדינה בדרך לא-כשרה
"יש לו כסף? אני מביא אותו עוד הלילה": השיטה של פישר ומלכה
המשטרה תבדוק תלונה על קשר בין רות דוד לשופט מכהן

עו"ד רונאל פישר, בית משפט מחוזי ירושלים, 14.05.2015. טלי מאייר
פישר בבית המשםט, בשבוע שעבר/טלי מאייר

עד נוסף שהגיע למשרדי מח"ש וחשף עוד טפח מ"שיטת פישר" הוא אדם בשם אילן בן דרור. "התנהל תיק נגד אשתי ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (היאל"כ). האשימו אותה שהיא ניסתה לפגוע בקולגה שלה במפעל הפיס ושהיא נעזרה בי לצורך זה", סיפר בן דרור. "חיפשתי דרך להחזיר את אשתי לעבודתה כיועצת משפטית ולהפסיק את מסכת ההשפלות והרדיפות שעברה. לצורך זה פניתי לחבר כדי שימליץ לי עם מי אפשר לדבר. החבר המליץ לי על אדם בשם דורון שוסטר, שלא הכרתי קודם לכן".

"שיטת פישר": הכירו את החשודים המרכזיים בפרשת השוחד

שוסטר הוא פעיל מרכז ליכוד מוכר. לדברי בן דרור, "הגעתי לפגישה אצלו באתר הטמנת פסולת באשדוד. הוא הציג את עצמו כבעלים שלו, וגם סיפר שהוא הגיס של מיכאל צ'רנוי. אמרתי לו מה אני צריך והוא אמר שהוא צריך לעשות כמה טלפונים לברר. הוא צלצל בנוכחותי לכמה אנשים, ואמר לי שהם קציני משטרה. הוא לא הזכיר שמות או תפקידים, רק שמעתי אותו שואל אותם איפה התיק עומד. באותה פגישה הוא גם דיבר עם שר הפנים, גדעון סער, שאמר שהוא לא רוצה להיות מעורב בזה. קבענו מפגש להמשך וסגרנו שהוא יתקשר אלי. לפני שעזבתי הוא תפס אותי בצד וביקש שלמפגש הבא אבוא לבד".

עו"ד משה לדור בוועידת המשפט- פאנל ראשי ערים תחת חקריה. בן קלמר
טוען שאינו מכיר את פישר. פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור/בן קלמר

"נפגשנו בצומת בילו", סיפר בן דרור לחוקרים על הפגישה הבאה עם שוסטר. "הגעתי למסעדה בצומת בילו. שוסטר סימן לי בידו להתקרב, ועצר אותי ליד שתי מכוניות טויוטה לבנות. הוא ניגש למספרים של המכוניות וקילף את הפינה כדי להראות לי שמתחת יש מספר אדום של משטרה. הוא הורה לי ללכת ולחנות, הוא לא אמר לי מי הם השוטרים ומאיזו יחידה הם. חניתי במרחק של כ-50 מטר. אחרי כחצי שעה הוא ניגש אלי והסביר לי שבעצם לא מחפשים את אשתי, אלא אותי ואת השותפים שלי. הוא אמר לי שאני צריך ללכת לרונאל פישר, לשלם סכום של 150 או 250 אלף דולר, לא זוכר בדיוק, אבל סכום מטורף כדי שרונאל יסגור לי את התיק. הכוונה הייתה לתיק של אשתי, אבל לא היה לי ברור. אולי התיק מתנהל נגדי ואני עדיין לא יודע עליו. הוא ניסה להפחיד אותי שמדובר במשהו רציני ושמעורבים בו השותפים שלו. באותו רגע התחלתי לצעוק שאני לא משלם שוחד. אין ולא הייתה, ככל שאני יודע, שום חקירה בעניין שלי עם שותפים כלשהם".

אדי בן ליש, מנכ"ל חברת "חופית" לפיתוח התיירות באשדוד, תיאר שיטה דומה. "קיבלתי טלפון מסיגל הפקידה שלי, נראה לי שהייתי אז בחו"ל, והיא אמרה לי שחוקרים מהיאל"כ נמצאים במשרדים ורוצים לדבר איתי. התברר שהם עשו באותו יום חיפוש בעיריית אשדוד ובחברות העירוניות".

בהמשך, סיפר בן ליש, בפגישה עם חבר שלו, שאמר לו כי הוא יצטרך ללכת לתת עדות במשטרה. לכן, הוא ביקש ממנו המלצה על עו"ד. "הוא אמר שעו"ד רונאל פישר טוב בתחום הפלילים ונתן לי את הנייד שלו", אמר לחוקרים. בפגישה, כך לפי בן ליש, ניסה פישר להפחיד אותו בנוגע לעתיד לבוא.
"אחרי שסיפרתי לו שכשהייתי בחו"ל היה חיפוש במשרדי החברה, הוא אמר שבדרך כלל בחקירות כאלה יש מעצר, אחר כך חיפוש לא נעים בבית ושיש גם אפשרות שייכנסו לי לחשבון בנק ויבדקו לי נכסים", סיפר.

עורכת הדין, רות דוד, מגיעה להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
"פישר הציג את ניסיונה בפרקליטות". רות דוד/טלי מאייר

"אני זוכר שרות איחרה לפגישה (רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר שמואשמת בפרשה בשיבוש הליכי משפט ובקבלת נכסים שהושגו בפשע – ג"ג). כשהיא הגיעה הוא הציג אותה ואת ניסיונה בפרקליטות. באמצע השיחה הא אמר לי משהו כמו: 'יש לך שירותים?' או 'בוא נצא לשירותים'. הלכנו לשירותים והוא אמר לי שם משהו כמו: 'כמה אתה מוכן לשלם כדי שאני אסגור לך את הסיפור?'. עניתי לו: 'על מה לשלם? אני אפילו לא יודע מה יש נגדי', ושקודם כל אני אפגש עם המשטרה ונראה מה יש להם נגדי. ביציאה מהשירותים הוא אמר לי את המשפט: 'צדיקים ממונם חביב עליהם'. חזרנו יחד למשרד, התיישבנו חזרה באותם מקומות. הוא אמר שהוא ינסה לברר מה יש נגדי 'מול הכי גבוה'. שיערתי שמדובר במשטרה כי מי עוד יכול להיות".

יומיים לאחר אותה פגישה זומן בן ליש למשטרה. "אמרו לי שהוא לא יכול לייצג אותי בכלל", הוא נזכר, "שהוא נמצא בניגוד עניינים כיוון שהוא מייצג את עיתון 'השבוע באשדוד' שמנהל מלחמה נגד העירייה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully