וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמים ב-227 מיליון שקל, טילים ורצח: אישומים נגד אברג'יל ואנשיו

13.7.2015 / 13:19

חודשיים אחרי המעצרים הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד 18 מהמעורבים בפרשה 512. יצחק אברג'יל נאשם בשורת מעשי רצח שביצע ארגונו במסגרת הסכסוך עם זאב רוזנשטיין ואחרים. גם אחיו, מאיר, ואבי רוחן מואשמים בין היתר ברצח. דיווח לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

פרשה 512: פרקליטות מחוז תל אביב ופרקליטות מחוז המרכז הגישו הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתבי אישום נגד האחים יצחק ומאיר אברג'יל, ונגד אבי רוחן, מוטי חסין ו-14 נוספים נוספים בתיק המורכב. על פי כתב האישום, הנאשמים ומעורבים נוספים היו חברים בארגון פשיעה בינלאומי שפעל בישראל ובמדינות נוספות, "בתבנית מאורגנת, היררכית ושיטתית", בתקופה שבין 2002 ל-2006, לכל הפחות. "במסגרת הארגון ביצעו הנאשמים עבירות של יבוא, יצוא, מסחר ואספקת סמים מסוכנים בהיקפים נרחבים בין מדינות שונות וכן עבירות אלימות חמורות בישראל, אשר נועדו לבסס את השפעתו ועוצמתו של הארגון, נגד יריביו", נכתב בכתב אישום. "הארגון פעל תוך הפעלת מערך לוגיסטי בינלאומי מסועף, שכלל זרועות באירופה, במזרח הרחוק ובישראל".

עוד על פי כתב האישום, במהלך שנת 2002 הכריזו האחים יצחק ומאיר אברג'יל על סכסוך בין ארגונם לבין העבריין זאב רוזנשטיין, עבריינים ממשפחת אוחנה והעבריינים פליקס ואסי אבוטבול. יצחק אברג'יל חשד כי המשפחות היריבות חברו יחד נגד הארגון שלו וכי הן אחראיות לרצח אחיו יעקב אברג'יל. במסגרת הסכסוך, וכדי ולבסס את מעמדו של הארגון ואת מעמדו של אברג'יל, העומד בראשו, רצחו חברי הארגון, כך לפי האישום, בין 2002 ל-2004 את פליקס אבוטבול, את דוד ביטון (דיידונה) ואת חנניה אוחנה, וניסו, בכמה הזדמנויות, לרצוח את זאב רוזנשטיין. במהלך הניסיונות הללו נרצחו בפיצוץ מטען ברחוב יהודה הלוי בתל אביב שלושה אזרחים תמימים, נפתלי מגד, רחמים צרויה ומשה מזרחי, ונפצעו עשרות.

עוד בנושא
ראש ארגון פשע ראשון שוחרר לביתו
חשד: אשת ראש ארגון פשיעה מעורבת ברצח עו"ד יורם חכם
האיש שהוביל למעצר אבוטבול בחשד לרצח: עד מדינה מארגון אברג'יל

כתב אישום ליצחק אברג'יל, בית משפט מחוזי תל אביב, יולי 2015. מוטי קמחי, פול צלמים
"הארגון פעל תוך הפעלת מערך לוגיסטי בינלאומי מסועף". יצחק אברג'יל בבית המשפט, היום/פול צלמים, מוטי קמחי

כמו כן, על פי כתב האישום, עסק הארגון בעסקאות ענק של סמים מסוגים שונים, ובהם קוקאין ואקסטזי. החברים העבירו את הסמים ממדינות בדרום אמריקה והפיצו אותם במדינות אירופה, בארצות הברית, בקנדה, בניו זילנד, באוסטרליה, ביפן ובישראל. שווי הסמים הכולל, לפי האישום, יותר מ-227 מיליון שקלים. במקביל לכך נאשמים חברי הארגון בעבירות הלבנת הון ומס. הכספים שהתקבלו מעסקאות הסמים, כך לפי הפרקליטות, שימשו לרכישת כלי נשק שונים, מטעני חבלה, טילי לאו ואמצעי לחימה אחרים וכן לשאר צורכי הארגון, לאנשיו ולמשפחותיהם ולטובת קידום מטרות הארגון.

נוסף על כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה לחילוט נדל"ן, כלי רכב, חשבונות בנק ומניות בשווי כולל של כ-45 מיליון שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כתב אישום ליצחק אברג'יל, בית משפט מחוזי תל אביב, יולי 2015. מוטי קמחי, פול צלמים
אישום ברצח. יצחק אברג'יל בבית המשפט/פול צלמים, מוטי קמחי

בטיפול בפרשה 512 השתתפו 11 פרקליטים, בראשות עו"ד ניסים מירום מפרקליטות מחוז תל אביב פלילי. חקירת הפרשה נוהלה באגף לחקירות ולמודיעין, ביחידת להב 433, ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) וביחידה מרכזית (ימ"ר) תל אביב ויחד עם יחידת יהלום ברשות המסים.

יצחק אברג'יל - האישומים

יצחק אברג'יל מואשם בכך שעמד בראש ארגון הפשע, ברצח, בניסיון לרצח, בקשירת קשר לביצוע פשע, בחבלה חמורה, בפציעה בנסיבות מחמירות ובגרימת חבלה של ממש. כמו כן, הוא מואשם גם ביצוא וביבוא סמים ובהתחמקות מתשלום מס - הכול במסגרת ארגון פשיעה.

"כמי שעמד בראש הארגון וכמי שניהל אותו, הוא הנחה את הכפופים לו וכיוון את פעולותיהם, והכול באופן שיש בו כדי לקדם את פעילותו הפלילית של הארגון", נכתב נגד יצחק אברג'יל. "הוא עשה זאת תוך שימוש במוניטין שצבר כעבריין בכיר ואלים. הוא גם רכש את נאמנותם של חברי הארגון מכוח אישיותו הכריזמטית והכוחניות שבה ניהל את הארגון, תוך הטלת אימה ושררה. אברג'יל הורה לחברי הארגון, או מי מטעמם, לנקוט פעולות אלימות, כמפורט באישומים, נגד המשפחות היריבות שהיוו איום לארגון או לו, או למי מחברי הארגון, והכול במסגרת הסכסוך".

אבי רוחן בבית משפט השלום בראשון לציון, יוני 2015. אבי כהן
אבי רוחן/אבי כהן

לפי הפרקליטות, הוא היה זה שקבע את חלוקת רווחי ההכנסות מסמים, קיבל את חלקו מתוכן והורה על השימוש שייעשה בכספים לצורך הפעילות הפלילית של הארגון.

אבי רוחן - האישומים

אבי רוחן מואשם בניהול ובמימון פעילות בארגון פשיעה, ברצח, בגרימת חבלה חמורה, בפציעה בנסיבות מחמירות, בגרימת חבלה של ממש, בקשירת קשר לביצוע פשע, ביצוא וביבוא מסחר ואספקת סמים מסוכנים, בעשיית פעולה ברכוש אסור ובהתחמקות ממס – הכול במסגרת ארגון פשיעה.

"רוחן שימש ראש קבוצה עבריינית וביצע במסגרת הארגון פעילות פלילית בתחום עבירות הסמים והלבנת הון. הוא היה מעורב ומימן במישרין או בעקיפין את פעילותו הפלילית האלימה של הארגון ובכלל זה במעשה רצח", נכתב.

מאיר אברג'יל, בית משפט השלום, ראשל"צ, מאי 2015. ניב אהרונסון
עסקאות סמים. מאיר אברג'יל/ניב אהרונסון

מאיר אברג'יל - האישומים

מאיר אברג'יל מואשם בכך שכיוון ופיקח על פעילותו הפלילית של הארגון בתחום הסמים והכספים, היה מעורב בעסקת סמים, וכן היה מעורב בפעילותו הפלילית האלימה של הארגון ובכלל זה במעשה הרצח ביהודה הלוי.

את עיקר הראיות נגד אברג'יל סיפק עבריין המקורב מאוד לרוחן, שנעצר עם שאר החשודים, והמשטרה הצליחה לגייסו כעד מדינה בפרשה. העד סיפר לחוקרים כי כמה שבועות לפני ניסיון החיסול ביהודה הלוי, נפגשו ראשי הארגונים בלובי במלון בבלגיה, ושם נתן אברג'יל את ההוראה: "צריך כסף בשביל לחסל את הזאב".

המשטרה הצליחה לגייס שני עדי מדינה שהיו שותפים בביצוע החיסול. השניים היו אלה שהכינו את מטעני החבלה שהביאו למותם של שלושת האזרחים ביהודה הלוי. על הביצוע, כך מאמינים במשטרה, ניצח העבריין גולן אביטן, שיכלל גם הוא בכתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully