וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד עלאן שוחרר מבית החולים - ונעצר שוב בצו מנהלי

הפלסטיני ששבת רעב במשך כחודשיים ומעצרו בוטל בחודש שעבר בהוראת בג"ץ, הועבר לחקירת שב"ס לאחר ששוחרר מברזילי שבאשקלון. גורם ביטחוני: "מצבו הבריאותי השתפר ולא נשקפת סכנה לחייו, לכן נעצר שוב". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

מוחמד עלאן, ששבת רעב במשך כחודשיים עד שבוטל מעצרו המנהלי בהוראת בג"ץ בחודש שעבר, נעצר היום (רביעי) בצו מנהלי של אלוף פיקוד מרכז, רוני נומה, בצאתו מבית החולים ברזילי שבאשקלון. הוא הועבר לחקירה אצל שירות הביטחון הכללי (שב"כ).

גורם ביטחוני הסביר מדוע עלאן נעצר דווקא היום. "באופן עקרוני בית המשפט קבע שלאור מצבו הרפואי של עלאן יש לשחררו. מאחר שמצבו הרפואי השתנה ולא נשקפת סכנה לחייו - הוא נעצר שוב", אמר.

מהמוסד הרפואי נמסר: "הבוקר שוחרר מוחמד עלאן מבית החולים ברזילי. מצבו הרפואי טוב. השחרור תואם עם גורמים נוספים ועם הפרקליטות ברוח החלטת בג"ץ, שהקפיאה את מעצרו עד לשיפור במצבו הרפואי".

לקריאה נוספת:
אבי החשוד בתגרה עם משפחת עלאן: "הותקפתי באגרופים ובמכות"
מחשש להידרדרות במצב עלאן: "כיפת ברזל" הוצבה באשדוד ובבאר שבע
יו"ר ההסתדרות הרפואית: "דברי השר ארדן - הסתה פרועה נגדי"

דיווח ג'וש בריינר על האסיר שובת הרעב מוחמד עלאן. גדעון צנטנר
"מוטלת חובה על הרשויות לבחון שוב את התשתית הראייתית נגדו". מוחמד עלאן/גדעון צנטנר

מהמרכז המשפטי עדאלה, שהגיש את העתירה לשחרורו של עלאן בזמן שביתת הרעב, נמסר בתגובה כי בכוונתם להגיש עתירה נגדד חידוש המעצר. "העובדה שצו המעצר חודש מיד לאחר שהשתפר מצבו הרפואי של עלאן, מצביעה כי מדובר בצעד נקמני ושרירותי שאינו מבוסס על התשתית הנדרשת להצדקת המשכו של המעצר המנהלי", נמסר. לטענת הארגון, "מצבו של עלאן הידרדר לכדי סכנת חיים במהלך שביתת הרעב, וברור היה כי הוא לא יכול להוות כל סכנה ביטחונית במצב זה. משעה שהוא התאושש, מוטלת חובה על הרשויות לבחון שוב את התשתית הראייתית נגדו, דבר שלא נעשה. לכן, אנו נשקול ביחד עם עלאן הגשת עתירה נוספת נגד מעצרו המנהלי".

טרם ביטול מעצרו המנהלי אמר עלאן כי ישוב לשבות רעב אם ייעצר מחדש. בריאיון שפורסם בביטאון חמאס "א-רסאלה" הבהיר עלאן, איש הג'יהאד האיסלאמי, כי אם ייעצר מחדש, "אשבות רעב עד שתסתיים הטרגדיה של אלפי האסירים בבתי הכלא של הכיבוש". לאחר שחרורו פרצו עימותים אלימים בין יהודים לערבים מחוץ לבית החולים ברזילי.

עם ביטול הצו המנהלי נגדו אמר עלאן כי "הניצחון והכרת הטוב והתודה הם בזכות האל". מאבקו, אמר, הצליח "הודות לאנשים הטובים שעמדו לצדו ולצד המשפחה". בין היתר ציין את אלה שהפגינו למענו מול בית החולים "ובכל מקום שבו היו אחינו". עלאן הוסיף כי הוא "רוצה להודות לעורכי הדין ולמגזר הערבי בישראל - אתם בני עם אחד. בעזרת השם שבכל אסון עמדתנו תהיה אחת".

בהכנת הידיעה השתתף שבתי בנדט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully