וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד עלאן: "אם אעצר מנהלית מחדש - אשוב לשבות רעב"

22.8.2015 / 19:51

הפלסטיני ששבת רעב חודשיים עד ששוחרר בהוראת בג"ץ, הבהיר לביטאון חמאס "א-ריסאלה" כי אם ייעצר שוב באותו הליך הוא יפסיק לאכול: "אשבות עד שתסתיים הטרגדיה של אלפי האסירים בבתי הכלא של הכיבוש"

צילום: יוטיוב עריכה: מתן חדד

מוחמד עלאן, הפלסטיני ששבת רעב במשך חודשיים עד שבוטל מעצרו המנהלי השבוע בהוראת בג"ץ, הצהיר כי ישוב לשבות רעב אם ייעצר מחדש. בריאיון שפורסם היום (שבת) בבטאון חמאס א-רסאלה הבהיר עלאן, איש הג'יהאד האיסלאמי, מהמיטה שבה הוא מאושפז בבית החולים ברזילי באשקלון כי אם ייעצר מחדש, "אשבות רעב עד שתסתיים הטרגדיה של אלפי האסירים בבתי הכלא של הכיבוש".

עלאן סיפר כי הוא שומר על מצב רוח מרומם על אף מצבו הרפואי שהידרדר בעקבות הצום הממושך ואמר כי הרופאים ייעצו לו להישאר תחת השגה למשך עשרה ימים, עד שיוכל לשוב ולאכול כרגיל. לדבריו, "המעצר המנהלי גוזל את חייהם של אלפי אסירים פלסטינים, ללא כל הרשעה או אישומים נגדם". הוא טען כי על ישראל "להפסיק עם המדיניות הזאת".

לקריאה נוספת בנושא
מוחמד עלאן מדבר לראשונה: "הניצחון הושג הודות לתמיכה"
יו"ר ההסתדרות הרפואית: "דברי השר ארדן - הסתה פרועה נגדי"
מחשש להידרדרות במצב עלאן: "כיפת ברזל" הוצבה באשדוד ובבאר שבע

העציר ששבת רעב הודה לכל מי שתמך בו בדרך ל"ניצחון". צילום מסך
מאיים לשוב ולשבות רעב. עלאן, אתמול/צילום מסך

אתמול התבטא לראשונה עלאן בנוגע לשביתת הרעב בת כמעט 70 הימים שנקט בעקבות מעצרו המנהלי על ידי ישראל. "הניצחון והכרת הטוב והתודה הם בזכות האל", אמר. מאבקו, אמר, הצליח "הודות לאנשים הטובים שעמדו לצדו ולצד המשפחה". בין היתר ציין את אלה שהפגינו למענו מול בית החולים "ובכל מקום שבו היו אחינו". נוסף על כך, עלאן אמר כי הוא "רוצה להודות לעורכי הדין ולמגזר הערבי בישראל. אתם בני עם אחד. בעזרת השם שבכל אסון עמדתנו תהיה אחת".

ביום חמישי פרס צה"ל סוללות של מערכת "כיפת ברזל" באזור אשדוד ובבאר שבע. זאת, בעקבות החשש מירי מכיוון רצועת עזה במקרה שעלאן ימות בבית החולים ברזילי, בשל מצבו הרפואי שהידרדר. ואולם, מאז התאושש מעט עלאן ומצבו מוגדר יציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully