וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות הרפואית: "דברי השר ארדן - הסתה פרועה נגדי"

20.8.2015 / 16:25

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הגיב ד"ר ליאוניד אידלמן על דבריו של השר לביטחון הפנים לפיהם אידלמן איים על רופאים שלא להזין את עלאן. "קולם של הרופאים הוא אחיד - פוליטיזציה של הרפואה היא פסולה והזנה כפויה היא עינוי"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן הגיב היום (חמישי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על ההאשמות שהעלה נגדו השר לביטחון פנים גלעד ארדן אתמול. בדבריו, הדגיש אידלמן את עמדתו בנוגע להזנה בכפייה וכינה אותה "עינוי", ותקף את הצורה שבה בחר השר ארדן לבטא את דעתו.

השר ארדן האשים אתמול את ההסתדרות הרפואית ואת אילדמן העומד בראשה בהידרדרות מצבו של עלאן. לטענתו, התנגדותם של הרופאים, ובראשם אידלמן, להזין בכפייה את העציר - היא שגרמה להרעה במצבו. כזכור, ההידרדרות במצבו הובילה, בסופו של דבר, לקביעת בית המשפט לפיה בוטל מעצרו המנהלי. לדברי השר, "אידלמן דרש מהרופאים ואיים עליהם שלא לפעול על פי חוק זכויות החולה - למרות החלטות ועדת האתיקה של בתי החולים".

לקריאה נוספת בנושא:
סאגת עלאן: כך ניצח עציר מחוסר הכרה את מדינת ישראל
מחשש להידרדרות במצב עלאן: "כיפת ברזל" הוצבה באשדוד ובבאר שבע
כשלגוף נגמר הדלק: איך נראית הידרדרות במצב של שובת רעב?

מסע"ת של הסתדרות רופאי הדסה. מאי 2014. טל אנגלנדר
"השר ניסח את הדברים בצורה לא ראויה, אסור לגורם פוליטי להתערב בתחום הרפואה ולגרור להסתה". ד"ר ליאוניד אידלמן/טל אנגלנדר

"כבוד השר ניסח את הדברים בצורה לא ראויה, מדובר בהסתה פרועה", טען יו"ר ההסתדרות הרפואית. לדבריו, "אסור לגורם פוליטי להתערב בתחום הרפואה ולגרור רופאים לזירה פוליטית. זה החוזק של רפואה במדינת ישראל, בחברה כל כך שסועה כשהרופאים מטפלים בכל המטופלים באותה רמה של מסירות ומקצועיות, ללא קשר לדעות פוליטיות של הרופאים והמטופלים. אם מצב זה ישתנה זה יהיה אסון. פוליטיזציה של הרפואה זאת תופעה פסולה".

"אסור לרופא לענות מטופל. כל זמן שהוא מתנגד לטיפול, אסור לרופא לכפות את הטיפול על החולה בניגוד לרצונו", אמר אידלמן. הוא הוסיף והבהיר כי לא איים על אף רופא מעולם. "כשהתחילו שביתות רעב המוניות, כינסנו בהסתדרות ישיבה בה היו כל הגורמים הרלוונטיים וכולם הסכימו שאסור לרופא להשתתף בהזנה בכפייה. כולם הסכימו ואני בתפקיד שלי חייב להבהיר לכולם שזו העמדה האתית של ההסתדרות הרפואית העולמית", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully