וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד בריאיון נדיר: "איראן לא שלחה שום כוח צבאי לסוריה"

נשיא סוריה שוחח עם ערוץ טלוויזיה רוסי וטען כי בעלת בריתו אמנם תומכת צבאית וכלכלית, אך בניגוד לטענות - חיילים איראנים לא נשלחו לסוריה. הוא תקף את המערב בנושא הפליטים: "צבועים, הם תומכים בטרוריסטים"

צילום: רשת RT עריכה: יאיר דניאל

נשיא סוריה בשאר אסד העניק ריאיון נדיר לערוצי טלוויזיה של רוסיה, ובו דיבר על הצורך בחזית אחידה נגד הג'יהאדיסטים, בהם "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה. אסד אף התייחס למעורבות של איראן בסוריה והלין על "הצביעות המערבית" ביחס לטרור ולמשבר הפליטים, והסביר כיצד ניתן לסיים את מלחמת האזרחים במדינתו, שנמשכת זה יותר מארבע שנים.

"מערכת היחסים בין סוריה לאיראן היא ותיקה - שלושה וחצי עשורים", אמר אסד. "היא ברית שמתבססת על אמון רב. בעינינו, לאיראן יש תפקיד חשוב והיא תומכת בסוריה פוליטית, צבאית וכלכלית".

אסד דחה את הטענות המושמעות נגד שיתוף הפעולה שלו עם טהראן. "כשמדברים על תמיכה צבאית, חשוב לציין שבניגוד לדיווחים בתקשורת המערבית, איראן לא שלחה כל כוח צבאי לסוריה. זה שקר. היא שולחת לנו ציוד צבאי ומומחי צבא. התמיכת האיראנית הייתה חיונית לעמידתה של סוריה במלחמה", אמר. זאת, בניגוד לטענתו של גורם ביטחוני בכיר בישראל, שאמר בשבוע שעבר כי מאות חיילים איראניים פועלים בסוריה לצד הכוחות המקומיים.

לקריאה נוספת:
אוסטרליה תקפה לראשונה מטרות דאעש בסוריה
תמונות לוויין מוכיחות: רוסיה מעמיקה את מעורבותה בסוריה
"המערב דחה בעבר הצעה רוסית להדחת אסד מהשלטון"

נשיא סוריה בשאר אסד בלשכתו בדמשק. אוקטובר 2013. רויטרס
"המערב תומך בטרור במקום להתייצב לצדנו נגדו". אסד/רויטרס

לטענתו, המערב, וארצות הברית בראשה, "תומך בטרור" במקום להתייצב לצד סוריה במלחמה בדאעש וביתר ארגוני הג'יהאד. "המערב בוכה על הפליטים בעינו האחת, ומכוון לעברם רובה בעין השנייה. הרי הפליטים ברחו מסוריה בגלל הטרור והשלכותיו, והמערב תומך בטרוריסטים מאז תחילת המלחמה", האשים.

לדבריו, "בהתחלה טענו שהמלחמה בסוריה היא התקוממות עממית שלווה ושיש אופוזיציה מתונה. עכשיו הם טוענים שדאעש וג'בהת א-נוסרה קמו והתעצמו בגלל המשטר הסורי ובגלל נשיא סוריה. כל עוד ימשיכו במערב בתעמולה זו, יהיו להם עוד פליטים. הבעיה היא לא אם אירופה קולטת או לא קולטת פליטים, אלא האם היא מתמודדת עם מקור הבעיה. אם אתם דואגים להם - הפסיקו לתמוך בטרוריסטים".

"למרות שאנחנו והאמריקנים לוחמים באויב משותף, דאעש, אין לנו שום שיתוף פעולה צבאי איתם. זה מוזר, אך זו המציאות, מפני שהאמריקנים לא מסוגלים להודות שאנחנו הכוח היחיד שנלחם בדאעש על הקרקע ולהכיר בכוחנו", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"מאז שארה"ב פועלת נגד דאעש, הארגון רק התעצם"

אסד הציע את הפתרון הטוב ביותר לשיטתו. "צריך להמשיך לשתף פעולה במאבק בטרור לצד איראן ורוסיה. גם עם עיראק נשתף פעולה, כי היא מתמודדת עם אותו סוג של טרור", אמר.

לדבריו, "אין לנו וטו נגד שום מדינה אחרת שתרצה לסייע במלחמה בטרור, אבל לא כפי שעושים בקואליציה הבינלאומית שמובילה ארצות הברית. מאז שהיא החלה לפעול, דאעש רק התרחב. הקואליציה נכשלה ואין לה השפעה בשטח. מדינות המערב - וגם טורקיה, קטאר וערב הסעודית - חייבות לשנות את מדיניותן".

אסד טוען שהוא הציע לגורמי אופוזיציה לחלק ביניהם את השלטון ולהתקדם יחדיו. "אנחנו בעד דיאלוג פוליטי מאז תחילת המשבר וניהלנו סבבים של שיחות בין גורמים סורים שונים במוסקבה ובז'נבה, וכעת אנו מצפים לסבב שיחות שלישי. הפתרונות לא יושגו תוך שעות או ימים, אבל יש להמשיך בדיאלוג זה, ובמקביל להילחם בטרור", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully