וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה תקפה לראשונה מטרות דאעש בסוריה

אוסטרליה הודיעה כי חיל האוויר שלה, שפעל בעיראק בשנה האחרונה כחלק מכוחות הקואליציה, הפציץ ביום שני מטרות של ארגון המדינה האיסלאמית בסוריה. בכך הצטרפה לצרפת, לבריטניה ולקנדה שהחלו לפעול לאחרונה במדינה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מאיה בן ניסן

(אוצר מוזיאון ארצות המקרא על הריסות תדמור בידי דאעש)

ממשלת אוסטרליה אישרה היום (רביעי) כי חיל האוויר שלה ביצע תקיפות אוויריות ראשונות בשטח סוריה נגד מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). שלוש התקיפות של מטוסי חיל האוויר האוסטרלי המלכותי נערכו ביום שני, ובמהלכן הושמדו נגמ"ש בעיר חסכה ותחנת נפט בדיר א-זור - כך מסרה ארצות הברית בהודעה רשמית.

חיל האוויר האוסטרלי החל להפציץ מטרות של דאעש בעיראק לפני כשנה, וכעת מצטרף לחיל האוויר האמריקני שהחל לאחרונה לבצע מתקפות אוויריות בסוריה. ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, טוני אבוט, שהודח שלשום מתפקידו, אישר בשבוע שעבר כי חיל האוויר המלכותי האוסטרלי ירחיב את פעילותו מעיראק לסוריה לבקשת ארה"ב, והוסיף שאוסטרליה תקלוט 12 אלף פליטים סורים.

לקריאה נוספת:
דיווח: חיילים אמריקנים ישתתפו בקרב לשחרור העיר רמאדי מדאעש
האקרים של דאעש פרצו לחשבונות דואר אלקטרוני של בכירים בבריטניה
המבצע המצרי המסיבי בסיני שעשוי לסלול את דרכנו חזרה לחושות

טוני אבוט. רויטרס
אוסטרליה תקלוט 12 אלף פליטים. ראש הממשלה לשעבר טוני אבוט/רויטרס

צרפת החלה גם היא להפעיל מטוסי סיור בשטח סוריה ולתקוף מטרות של דאעש מהאוויר. גם בריטניה, איחוד האמירויות, קנדה ומדינות נוספות החברות בקואליציה נגד דאעש השתתפו במתקפות האחרונות, כך מסרה ארה"ב, שהוסיפה כי בימים האחרונים בוצעו 15 תקיפות אוויריות נגד דאעש בעיראק.

שר ההגנה האוסטרלי, קווין אנדרוז, אישר את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה בקנברה, בירת אוסטרליה, אך בחר שלא להיכנס לפרטי המבצע. "זה חלק מההרחבה של המאבק נגד דאעש", אמר, "מעבר לפעילות בצפון עיראק הכנסנו פעילות במזרח סוריה כדי להשמיד את כוחות דאעש ולפגוע בהם".

היום ימסור אנדרוז לפרלמנט פרטים נוספים על מבצעי הכוחות האוסטרלים שפועלים במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully