וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרישה ראשונה במרוץ לנשיאות: הרפובליקני ריק פרי הסיר מועמדותו

מושל טקסס לשעבר הודיע כי לא יתמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית, ככל הנראה בשל בעיות בגיוס כספים והמקום הנמוך בסקרים. בשבוע הבא יתקיים העימות בין המועמדים הרפובליקנים, וטראמפ עדיין נמצא בראש - עם 33% מהקולות

מערכת וואלה!

מושל טקסס לשעבר, ריק פרי, המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות ברית, הודיע הלילה (שבת) כי הוא פורש מהמרוץ. פרי הוא המועמד הראשון משתי המפלגות המודיע על הסרת מועמדותו. בפגישה עם פעילי המפלגה בסנט לואיס שבמיזורי הכריז פרי על פרישתו ואמר: "ישנו מבחר רחב של מועמדים מצויינים. אני פורש מהמרוץ תוך שאני יודע כי מפלגתנו נמצאת בידיים טובות – כל עוד המועמדים יקשיבו לשורשיה, לקולות השמרנים".

אחת הסיבות להסרת המועמדות היא ככל הנראה קושי בגיוס כספים. בחודש שעבר הפסיק פרי לשלם לצוות הקמפיין שלו, ורבים נטשו אותו ועברו לעבוד למען מועמדים אחרים. בנוסף, פרי התקשה להתרומם בסקרים, ועל פי ממוצע הסקרים האחרונים הוא נמצא במקום ה-13 מתוך 17 המועמדים. במקום הראשון עדיין מחזיק דונלד טראמפ עם 33.7% מהקולות. אחריו נמצא בן קרסון, רופא מנתח לשעבר, עם ממוצע של 17.8% מהקולות, ואחריו נמצא ג'ב בוש עם 8.9% בלבד.

פרי התמודד גם במרוץ להובלת המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות של 2012, אך טעות אחת עלתה לו בפופולריות שאותה צבר – כאשר שכח את שם אחת הסוכנויות הפדרליות שביקש לסגור, במהלך העימות בין המועמדים הרפובליקנים, ואמר בפני כל האומה "אופס". יש הטוענים כי טעות זו נחרטה בזיכרון של המצביעים הפוטנציאליים והקשתה עליו להגיע לפסגת הסקרים.

עוד כתבות בנושא:
קלינטון ממשיכה להתרסק בסקרים: רק 7% יתרון על סנדרס באייווה
כבר לא בכיס שלה: "מדברים על בחירות 2016 בלי הילרי קלינטון"
לקראת הבחירות לנשיאות, ג'ב בוש נואש לתמיכת אדלסון

דונלד טראמפ המועמד הרפובליקני בכנס בחירות בניו המפשייר, 19 באוגוסט 2015. רויטרס
ממשיך להוביל בסקרים. טראמפ/רויטרס

בשבוע הבא יתקיים העימות השני של מועמדי המפלגה הרפובליקנית, שבו ישתתפו 11 המועמדים המובילים בלבד. רשת CNN, אשר תערוך את העימות, הודיעה כי כל המועמדים שהשתתפו בעימות הראשון ישתתפו גם בשני - דונלד טראמפ, בן קרסון וג'ב בוש, הנמצאים בשלושת המקומות הראשונים, הסנאטור טד קרוז, מושל ארקנסו לשעבר מייק האקבי, מושל ויסקונסין סקוט ווקר, הסנאטור מרקו רוביו, מושל אוהיו ג'ון קאסיץ', מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי והסנאטור ראנד פול. אליהם תצטרף מנכ"לית HP לשעבר, קרלי פיורינה, אשר בפעם שעברה לא הצליחה להגיע לעשירייה הראשונה בסקרים והיום נמצאת במקום התשיעי עם 2.7 אחוזי תמיכה.

הסקרים האחרונים במפלגה הדמוקרטית מצביעים על כך שקלינטון ממשיכה להוביל בפער גדול עם 45.8% מהקולות, ואחריה נמצא ברני סנדרס - המועמד היהודי בן ה-73, עם 22.6%. לפי הסקרים, אם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, יחליט להתמודד, הוא יזכה ב-20% תמיכה בלבד. עם זאת, נראה כי עדיין יכולות להיות הפתעות - סקר מטעם בלומברג פוליטיקס מראה שבמדינת אייווה, הראשונה מבין 50 מדינות ארצות הברית שבה תיערך הצבעה בפריימריז בתחילת פברואר, קלינטון מובילה רק בשבעה אחוזים על סנדרס - 37% תמיכה לעומת 30%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully