וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות לנשיאות, ג'ב בוש נואש לתמיכת אדלסון

26.8.2015 / 7:05

מאמר שפרסמה אשתו של המועמד בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, שכולו עוסק במרפאה של מרים אדלסון, כנראה אינו הניסיון האחרון של בוש לקבל מימון מהמיליארדר, שדווקא נוטה לתמוך בטד קרוז

המועמד ג'ב בוש בעימות המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית, אוגוסט 2015. רויטרס
נפסל על ידי אדלסון כבר בשלב מוקדם. בוש/רויטרס

העיתון הצנוע "לאס וראס ריוויו ג'ורנאל", שמסקר את עיר ההימורים וסביבותיה, פירסם שלשום (שני) מאמר תמים לכאורה, העוסק בתחום הלא-פוליטי בעליל של שיקום מכורים לסמים. אלא שהמאמר הזה, אותו כתבה קולומבה בוש, אשתו של המועמד בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, ג'ב בוש, יצר ביממה האחרונה חרושת של שמועות פוליטיות. זאת, מכיוון שהמאמר כולו, מהכותרת ועד לשורה האחרונה, עוסק במרפאה ספציפית לשיקום מכורים לסמים - זו שבראשה עומדת ד"ר מרים אדלסון, אשתו של המיליארדר שלדון אדלסון, התורם הגדול ביותר לקמפיינים פוליטיים בארצות הברית בעשור האחרון.

אדלסון, חברו ותומכו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמחזיק בבעלות על העיתון "ישראל היום", הוא כיום האיש המחוזר ביותר בפוליטיקה האמריקנית. המועמדים להנהגת המפלגה הרפובליקנית מתחרים ביניהם כבר כמה חודשים מי יקבל את תמיכתו של אדלסון בבחירות הפנימיות במפלגה, לאחר שבשנת 2012 הרעיף אדלסון עשרות מיליוני דולרים על המועמדים שתמך בהם בהתמודדות הפנים-מפלגתית, רק כדי לחזות בתסכול בנשיא ברק אובמה מנצח את הבחירות הכלליות וחוזר לבית הלבן.

בבחירות הנוכחיות, היה מועמד מוביל אחד בתוך המפלגה הרפובליקנית, שנראה היה כי נפסל על ידי אדלסון כבר בשלב מוקדם. המועמד הזה הוא מושל פלורידה לשעבר, ג'ב בוש, נצר לשושלת הרפובליקנית החשובה ביותר בשני העשורים האחרונים. כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו בהרחבה בחודשי האביב כי בוש הרגיז את אדלסון, כאשר החליט לצרף לצוות היועצים שלו שני בכירים לשעבר שאדלסון מגדיר כאנטי-ישראליים: ג'יימס בייקר, שכיהן כשר החוץ בממשל של ג'ורג' בוש האב, וקונדוליזה רייס, שהייתה שרת החוץ והיועצת לביטחון לאומי של אחיו של ג'ב, ג'ורג' בוש.

עוד בנושא:
ארה"ב בהפרעת קשב, והמועמדים הקיצונים לנשיאות נוסקים בסקרים
מעשרה יוצא אחד: הרגעים הגדולים של העימות הרפובליקני הראשון
מועמד לנשיאות ארה"ב: "אובמה יצעיד את הישראלים למשרפות"

שלדון אדלסון עם מרים אדלסון ומריון ויזל – וושינגטון, 2 במרץ 2015. רויטרס
שלדון אדלסון עם אשתו מרים/רויטרס

הקש ששבר את גב הגמל עבור אדלסון הייתה השתתפותו של בייקר באירוע של שדולת השמאל היהודית-אמריקנית "ג'יי סטריט". בייקר תקף במהלך האירוע במילים קשות את נתניהו, וקרא לארצות לאמץ מדיניות קשוחה יותר בנושא ההתנחלויות, בדומה למדיניות שהנהיג הנשיא הרפובליקני תחתיו שירת בייקר, ג'ורג' בוש האב. אדלסון לא אהב את העובדה שלמרות השתתפותו של בייקר באירוע הזה, ג'ב בוש לא הדיח אותו מצוות הקמפיין שלו. מקורות בסביבתו אמרו אז לעיתונות: "ג'ב הפסיד את הפריימריז של שלדון".

בהיעדר תמיכה מצדו של אדלסון, בוש יצא למסע נמרץ של גיוס כספים, במטרה למצב את עצמו כמועמד המוביל במפלגה, עוד לפני שאדלסון יחליט במי לתמוך בסופו של דבר. הוא גייס בחודשים האחרונים יותר ממאה מיליון דולר לטובת הקמפיין שלו, יותר מכל מועמד אחר לראשות המפלגה.

אלא שבשבועות האחרונים, חל שינוי דרמטי במפה הפוליטית הפנים-רפובליקנית, כאשר איש העסקים דונאלד טראמפ פתח פער ניכר מכל שאר המתמודדים. בסקרים האחרונים, טראמפ זוכה לכ-30% תמיכה, והמועמד הבא אחריו הוא בוש, שבקושי מצליח לקבל אחוזי תמיכה דו-ספרתיים. טראמפ, בניגוד לכל שאר המועמדים, לא זקוק לתמכיתו של אדלסון, שכן הוא בעצמו מיליארדר בעל נכסים רבים, והוא כבר הצהיר כי אם יהיה צורך, הוא ימכור חלק מרכושו כדי לממן את הקמפיין.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
דונלד טראמפ המועמד הרפובליקני בכנס בחירות בניו המפשייר, 19 באוגוסט 2015. רויטרס
יבריח את הקול ההיספני. טראמפ/רויטרס

בכירי המפלגה הרפובליקנית חוששים מאוד מתסריט שבו טראמפ יהפוך לבסוף למועמד של המפלגה בבחירות הכלליות, שכן סיכוייו לנצח את הדמוקרטים בבחירות שואפים לאפס. בבחירות האחרונות ב-2012 ו-2008, אחת הסיבות העיקריות לניצחונותיו של אובמה הייתה חולשתה של המפלגה הרפובליקנית בקרב המצביעים ההיספנים. ההערות הגזעניות של טראמפ על מהגרים ממקסיקו מבטיחות שאם הוא אכן יהיה מועמד המפלגה, הקול ההיספני יהיה אבוד עבור הרפובליקנים.

בוש, לעומת זאת, מייצג את הקו ההפוך במפלגה הרפובליקנית בנושאי הגירה. הוא דובר ספרדית שוטפת, נשוי לאישה ממוצא מקסיקני, ותומך במדיניות מתונה יותר בנושאי הגירה. בוש מקווה לנצל את הרעש שמעורר טראמפ כדי להגיע בסופו של יום למצב של התמודדות דו-ראשית בין שניהם על הנהגת המפלגה, התמודדות שבמסגרתה יוכל להציג את עצמו כאלטרנטיבה השפויה לטראמפ, וכמי שיכול לנצח בבחירות הכלליות.

מתוך המאמר: "היה לי העונג להיפגש עם ד"ר מרים אדלסון במהלך ביקור במרפאה שהיא הקימה יחד עם בעלה"

על רקע האסטרטגיה הזו, המאמר שפירסמה אתמול אשתו נראה כמו ניסיון נואש להתמודד בכל זאת על תמיכתו וכספו של אדלסון. כותרת המאמר היא: "מרפאת אדלסון מסייעת לנצח את ההתמכרות לתרופות מרשם". בוש פותחת את המאמר במילים הבאות:

"היה לי העונג לאחרונה להיפגש עם ד"ר מרים אדלסון במהלך ביקור במרפאה שהיא הקימה יחד עם בעלה, שלדון אדלסון, בשנת 2000. הצוות במרפאה של ד"ר מרים ושלדון אדלסון מחויב לטיפול באלה שסובלים מהתמכרות לסמים ותרופות מרשם. התרשמתי מההבנה של ד"ר אדלסון במורכבויות של התמכרות לחומרים שונים, כמו גם מהתשוקה שלה להתמודד עם המגיפה הקטלנית הזו, שמתפשטת ברחבי ארצנו".

בהמשך המאמר מפרטת בוש כיצד כ"גברת הראשונה של פלורידה", בתקופה שבה ג'ב בוש היה מושל המדינה, היא הקדישה חלק ניכר מזמנה לעיסוק בתופעות הללו בדיוק. היא חותמת את המאמר בקריאה הבאה: "אני קוראת לכולם לקחת דוגמא מהמנהיגות של ד"ר אדלסון, כמו גם של מושל נבאדה בראיין סנדובל ואשתו קתלין, ולפעול למניעת התמכרויות במדינה שלכם. דברו עם ילדיכם על התוצאות האיומות של שימוש בסמים וההשפעה שתהיה לכך על עתידם".

אדלסון טרם הודיע במי יתמוך בפריימריס במפלגה הרפובליקנית, אולם אתר החדשות "באזפיד" דיווח לפני כמה חודשים כי מרים אדלסון מתלהבת בעיקר מהסנאטור טד קרוז מטקסס, שמחזיק בעמדות ניציות במיוחד בנושא מדיניות חוץ. קרוז הבטיח כי אם ייבחר לנשיא, יבטל את הסכם הגרעין עם איראן ביומו הראשון בתפקיד. בוש, לעומת זאת, אמר רק כי "יבחן את הסוגיה". כעת נותר לראות האם המאמר המפרגן שפירסמה הגברת בוש בעיתון המקומי, ישפיע במשהו על השיקולים של הגברת אדלסון, או של בעלה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully