וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא בכיס שלה: "מדברים על בחירות 2016 בלי הילרי קלינטון"

26.8.2015 / 11:00

בסוף השבוע דווח בארה"ב כי סגן הנשיא ביידן שוקל להתמודד לנשיאות. מומחה לפוליטיקה אמריקנית לאולפן וואלה! NEWS: "הדמוקרטים מחפשים לה מחליף. זו לא רק פרשת המיילים, הם רואים את מצבה בסקרים ואומרים 'אנחנו בדרך לאסון - צריך לעצור את זה'"

צילום: אבי כהן, עריכה: רון וקנין

שבועות קשים במיוחד עוברים על המועמדת לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון. בסוף השבוע האחרון דווח כי סגן הנשיא ג'ו ביידן שוקל להתמודד בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית ולהצטרף למרוץ. פרופ' איתן גלבוע, מומחה לענייני ארצות הברית מאוניברסיטת בר אילן ומרכז בגין- סאדאת, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי קלינטון סובלת ממונטום שלילי: זו לא רק פרשת המיילים כמזכירת מדינה, אלא גם בעיית אמינות.

אחד הנושאים המרכזיים בבחירות הללו הוא הפער שבין עשירים לעניים, עניין שלא משחק לטובתה. "מנהיגים דמוקרטיים חושבים שהיא בעייתית כי היא מסתובבת בעולם ומקבלת מאות אלפי דולרים על הרצאה. איך היא תצליח לנהל מערכת בחירות כשהיא בעצמה עשירה מופלגת?", אמר גלבוע.

עוד בנושא
הסוציאליסט היהודי שקורא תיגר על הילרי קלינטון
טראמפ: "הסכם הגרעין הוא קטסטרופה, ישראל בצרה גדולה"
לקראת הבחירות לנשיאות, ג'ב בוש נואש לתמיכת אדלסון

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בניו המפשיר, ארצות הברית, 16 ביולי 2015. רויטרס
איך היא תצליח לנהל מערכת בחירות כשהיא בעצמה עשירה מופלגת? קלינטון/רויטרס
תוצאות הסקרים שלה ב-2008 מול אובמה טובים יותר ממצבה היום

תוצאות הסקרים בארצות הברית מלמדים כי קלינטון אינה פופולרית. הפער בינה לבין המועמד המתחרה במפלגתה, ברני סנדרס הצטמצם, וגם זה שהמועמד הרפובליקני המוביל דונלד טראמפ, נחשב קוריוז, לא מועיל לה. "אם בשבוע שעבר דובר על כך שכדאי לחשוב על אלטרנטיבה במקרה שהיא לא תצליח להתרומם, בסוף השבוע הזה כבר מחפשים מועמד חלופי וכבר נשמעת האמירה 'בחירות 2016 בלי הילרי קלינטון'", הסביר.

פרופ' גלבוע הוסיף כי המנהיגים הדמוקרטים חוששים מתסריט דומה לבחירות 2008, גם אז אמרו שהניצחון בידיה. "תוצאות הסקרים שלה ב-2008 מול אובמה טובים יותר ממצבה היום. מנהיגי המפלגה הדמוקרטית מסתכלים על המצב ואומרים לעצמם: 'הולך להיות כאן אסון וצריך למנוע אותו לפני שהוא יתרחש'", אמר.

פרופ' גלבוע הסביר כי לציבור האמריקני יש ככל הנראה תחושת מיאוס מהמנהיגים שלו והם מחפשים מנהיגים מסוג אחר: "קלינטון היא פוליטיקאית ממוסדת. היא יותר מדי שנים בפוליטיקה, ונראית מדושנת עונג. זה מסביר את החולשה שלה מול האחרים". לדבריו, אף שביידן, בדומה לקלינטון, הוא פוליטיקאי ותיק, הוא נחשב פופולרי והכישלונות של הנשיא אובמה לא דבקו בו, לכן הוא נתפס עדיין כמועמד אפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully