וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "הסכם הגרעין הוא קטסטרופה, ישראל בצרה גדולה"

המועמד הרפובליקני המוביל לנשיאות מתח ביקורת חריפה בכנס בניו המפשייר על הסכם הגרעין. לדברי טראמפ: "לא רואה כיצד ישראל מסוגלת לחיות עם הסכם שייחשב לאחד הגרועים בהיסטוריה". המועמד השנוי במחלוקת ממשיך לזנק בסקרים

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקנית לנשיאות, בכנס בניו המפשייר, 20 באוגוסט 2015. רויטרס
"ההסכם הכי מטומטם שאפשר להעלות על הדעת". טראמפ/רויטרס

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני המוביל בסקרים, קיים הלילה (חמישי) כנס בחירות, מסיבת עיתונאים וראיונות לתקשורת בעיירה דרי שבניו המפשייר. טראמפ תקף בצורה בוטה ביותר את הסכם הגרעין עם איראן עליו סוכם בחודש שעבר, ושהקונגרס נדרש לאשרו עד אמצע ספטמבר. "הסכם הגרעין הוא המטומטם ביותר שניתן היה לדמיין", אמר המיליארדר בצורה ישירה."זו תיחשב לאחת העסקאות הגרועות בתולדות ארצות הברית ואולי בעולם. קטסטרופה מוחלטת ומושלמת. כל היבט בהסכם צריך להיות פסול. אסור לאשר אותו", הוסיף.

טראמפ שטח את טענותיו בנוגע למקומה של ישראל ביחס להסכם. "מדינת ישראל נמצאת בצרה גדולה בעקבות ההסכם. הביטחון שלה התערער מאוד כתוצאה ממנו", ציין. הוא אף רמז לתקיפה ישראלית במתקני הגרעין והוסיף: "כנראה יקרה משהו, כי אני לא רואה כיצד ישראל מסוגלת לחיות עם הסכם כזה".

לקריאה נוספת בנושא:
ארה"ב בהפרעת קשב, והמועמדים הקיצונים לנשיאות נוסקים בסקרים
סוד ההצלחה של דונלד טראמפ: פענוח המדיה החדשה - תרבות הזעקה
השערורייה החדשה של טראמפ: "מגישת העימות דיממה מכל מקום"

טראמפ, שמתח ביקורת על הסדרי הפיקוח על אתרי הגרעין של איראן, עקץ את שר החוץ ג'ון קרי ואת הנשיא ברק אובמה באמרו כי "לבית הלבן אין מושג מה הוא עושה". הוא התעקש כי "ההסכם הוא אסון שיוביל למרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון ואולי מעבר לאזור.

בהמשך, דיבר טראמפ גם על החשש כי איראן תסייע לטרור בהמשך. "מדהים שגם אם ההסכם לא יאושר, האיראנים יקבלו 150 מיליארד דולר ויותר, וישתמשו בכך כדי להפיץ טרור בעולם. יש כל כך הרבה השלכות שליליות שייגרמו כתוצאה מההסכם הזה", אמר.

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקנית לנשיאות, בכנס בניו המפשייר, 20 באוגוסט 2015. רויטרס
סוגר את הפער מקלינטון. טראמפ/רויטרס

חשוב לציין כי בדיוק כמו כל יתר 16 המועמדים הרפובליקנים לנשיאות, גם הוא טראמפ חריף להסכם. אף על פי כן, בניגוד לשאר המועמדים, הוא גם מצליח לשכנע את מאזיניו בזכות הרהיטות, הכריזמה, השכנוע העצמי, המקוריות, החוכמה והפסקנות.

דבריו של טראמפ מעניינים משום שהפופולאריות שלו בסקרים רק הולכת וגדלה, בזמן שמועמדים אחרים נמצאים בירידה. בסקר CNN שפורסם אתמול טראמפ לא רק הוביל במרוץ במפלגה הרפובליקנית (24% תמיכה לעומת 13% לג'ב בוש שבנמצא מקום השני), אלא שבסקר מול המועמדת הדמוקרטית המובילה הילרי קלינטון, טראמפ מפגר רק בשישה אחוזים (51%-45% לקלינטון). הנתון מעורר השתאות מפני שלפני חודשיים קלינטון הובילה על טראמפ ב-24% ובחודש שעבר, היתרון שלה עליו הצטמק ל-16%.

טראמפ תקף גם את הילרי קלינטון כשאמר בכנס: "היא בצרות גדולות, והבעיה שלה לטעמי היא פחות הבחירות ויותר הזווית הפלילית". בנוסף הוא טען ש"הרזומה שלה כשרת חוץ הוא אסון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקנית לנשיאות, בכנס בניו המפשייר, 20 באוגוסט 2015. רויטרס
"אבנה צבא כה חזק, שאף אחד לא יתעסק איתנו". טראמפ/רויטרס

למרות שכל אמצעי התקשורת המסורתיים לא מפסיקים לתקוף אותו ולעקוץ אותו, טראמפ רק ממשיך להתקדם והוא הפך למועמד הרפובליקני המוביל מול קלינטון, המידרדרת בסקרים. הוא זוכה לציונים גבוהים מאוד בסקרי העומק: בסוגיות הכלכליות הוא נחשב למועמד הטוב ביותר, ומעניין לגלות בסקר האחרון שהוא נחשב בציבור הרפובליקני למועמד שיתמודד הכי טוב עם סוגיות צבאיות כולל המאבק בדאעש. "אבנה צבא כה חזק, שאף אחד לא יתעסק איתנו", אמר הלילה טראמפ, שתקף את המלחמה בעיראק אליה יצא הנשיא בוש, וגם את הדרך בה נסוג הצבא מעיראק תחת אובמה.

טראמפ הופיע בניו המפשייר מול קהל תומכים נלהב ורועש של 1,500 איש. הוא תקף ללא הרף את ג'ב בוש, שבמקביל קיים כנס באותו רחוב, אליו הגיעו 200 איש בלבד. בזמן ששבע תחנות ארציות, בהן פוקס ו-CNN, העבירו את מסיבת העיתונאים ואת כל הנאום של טראמפ בעצרת בניו המפשייר בשידור ישיר, הן התעלמו מבוש ואף ממועמד נוסף – כריס כריסטי – שקיים גם הוא כנס באותו זמן.

טראמפ ששמע בעצרת הרבה הערות ביניים, בעיקר תומכות, אמר: "איזה כיף שיש לי קהל כזה מעורב וערני. בטח הקהל בכנס של בוש ישן עכשיו". הוא תקף את בוש על דבריו ועמדותיו בארבע סוגיות פוליטיות שונות והגדיר אותו "בלתי בחיר לחלוטין". הוא המשיך ועקץ את בוש: "יש לו רמות אנרגיה נמוכות ביותר". טראמפ ציין שהוא מצפה ל-30-40 אלף נוכחים בכנס שלו בעוד כמה ימים באלבאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully