וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוציאליסט היהודי שקורא תיגר על הילרי קלינטון

בסקר שפורסם לקראת הפריימריז במדינת ניו המפשיר, זוכה הסנאטור מוורמונט ברני סנדרס ליתרון של 44% על פני שרת החוץ לשעבר, שקיבלה רק 37% תמיכה. זאת הפעם הראשונה שבה הוא מוביל עליה בסקר כלשהו

הסנאטור מוורמונט ברני סנדרנס מוביל לראשונה על הילרי קלינטון בסקרים שנערכו במדינת ניו המפשיר שבה יתקיימו הפריימריז הראשונים למפלגה הדמוקרטית. בסקר, שנערך על ידי אוניברסיטת פרנקלין פירס ו"הבוסטון הראלד" ופורסם אתמול (רביעי), זכה סנדרנס ליתרון של 44% על פני שרת החוץ לשעבר, שקיבלה רק 37% תמיכה מבין המצביעים הדמוקרטים בניו המפשיר.

על אף שהסקר אינו משקף בהכרח את המציאות, העובדה שסנדרס, שהכריז על עצמו סוציאליסט, מוביל על קלינטון בסקר כלשהו מעוררת תהיות. בסקרים קודמים במדינה שמרה קלינטון על יתרון צר אך נוח על הסנאטור היהודי לקראת הבחירות המוקדמות הראשונות בארצות הברית.

התוצאות המפתיעות של הסקר מגיעות ברקע פרשת המיילים של קלינטון, שהשתמשה בדואר האלקטרוני האישי שלה בזמן שכיהנה כשרת החוץ, דבר שבגינו ספגה ביקורת חריפה מצד גורמים רפובליקנים, שטענו כי לא ניתן לסמוך עליה בשל זאת. אתמול בלילה, אחרי חודשים של מאבקים בחקירה הממשלתית בנושא, מסרה עורכת דינה של קלינטון ל-FBI את שרת הדואר האלקטרוני הפרטי שבו השתמשה קלינטון. עורכת הדין מסרה לחוקרי הבולשת הפדרלית כונן קשיח עם אלפי תכתובות שקלינטון העבירה בעבר למחלקת המדינה.

על אף הפיגור בסקרים בניו המפשיר, קלינטון עדיין זוכה לתמיכת רוב המצביעים הדמוקרטים ברחבי ארצות הברית וכן בפריימריז הקריטיים באייווה. כמו כן, קלינטון נהנית גם מהעובדה שיתקיימו רק ארבעה עימותים לפני ההצבעה באיווה, כשהראשון שבהם לא מתוכנן עד תחילת אוקטובר.

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בניו המפשיר, ארצות הברית, 16 ביולי 2015. רויטרס
סיבה לדאגה? קלינטון בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully