וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם אישר: דגל הרשות הפלסטינית יונף במטה הארגון בניו יורק

העצרת הכללית של הארגון אישרה את הנפת הדגל הפלסטיני ברוב של 119 קולות. שמונה מדינות בלבד התנגדו, בהן ישראל וארה"ב. פרושאור: "הדרך היחידה למדינה עוברת דרך מו"מ". אבו מאזן: "נמשיך עד שדגלנו יונף בירושלים"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך נאום בעצרת האו"ם, 26 בספטמבר 2014. רויטרס
הישג דיפלומטי. אבו מאזן נואם באו"ם, בשנה שעברה/רויטרס

העצרת הכללית של האו"ם אישרה הלילה (שישי) באופן גורף את הנפת דגל הרשות הפלסטינית במטה האו"ם בניו יורק במהלך העצרת הכללית שתתקיים בסוף החודש. ההחלטה עברה ברוב של 119 קולות לעומת שמונה מתנגדות, בהן ישראל וארצות הברית. 45 נמנעו.

ההחלטה תיכנס לתוקף בתוך 20 יום. משמעות הדבר הוא שהדגל יונף לקראת נאומו של אבו מאזן בעצרת הכללית, שתתקיים ב-30 בספטמבר.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, נשא לאחר ההצבעה את נאומו האחרון טרם עזיבתו את התפקיד. "במהלך תקופת כהונתי, למדתי שיש משלחת אחת, המשלחת הפלסטינית, שמאמינה שהיא מעל לחוקים של האו"ם, לא בוחלת באמצעים ונוהגת בזילות כלפי הארגון וכלפיכם. מדי שנה, בכל עצרת או"ם, מתקבלות מאות החלטות. כארגון דמוקרטי, על כולן קיימנו דיונים ארוכים. לא זכורה לי החלטה אחת שבה לא ניתנה למדינות ההזדמנות לדון בהחלטות האלה, כפי שנעשה היום. בחרתם להצביע בעד מחטף נוסף מבית היוצר הפלסטיני", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
הדמוקרטים חסמו ההצבעה על הסכם הגרעין בסנאט: "ניצחון לביטחון העולם"
נתניהו: "מיליונים בורחים מסוריה - ואירופה תוקפת את ישראל"
אובמה הורה להיערך לקליטת 10,000 פליטים סורים

שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור בנאום תקיף בדיון לציון כ"ט בנובמבר. Amanda Voisard,
"מחטף מבית היוצר הפלסטיני". פרושאור/Amanda Voisard

"שום החלטה לא יכולה להפוך מעשים ריקים למדינה ממשית", הוסיף. "הנפת הדגל לא מקדמת את השלום, ולא מועילה לציבור הפלסטיני. היא משרתת רק את האינטרסים הצרים של ההנהגה שלו. על הקהילה הבינלאומית להבהיר לפלסטינים שהדרך היחידה למדינה עוברת דרך משא ומתן ישיר. כל עוד הפלסטינים מאמינים שהם יכולים להשיג את מטרותיהם הפוליטיות ללא פשרות, הם יישארו רק עם נפנוף הדגל שלהם בניו יורק ויימנעו מהחלטות קשות שצריך לעשות כדי להשיג שלום".

לדבריו, "השלום אפשרי, וישראל רוצה בו. רק אתמול הצהיר ראש הממשלה, שוב, שהוא מוכן לפתוח במשא ומתן עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים. אני מחכה ליום שבו שני הדגלים, הישראלי והפלסטיני, יונפו זה לצד זה במזרח התיכון. הדרך לשם תיסלל לא באמצעות פרובוקציות באו"ם, אלא באמצעות עבודה מאומצת סביב שולחן המשא ומתן".

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירך על ההחלטה. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית, אמר אבו מאזן כי המדינות שהצביעו בעד הנפת הדגל "בחרו בצדק", והבטיח כי "המאבק הפלסטיני יימשך עד שהדגל הפלסטיני יונף בירושלים הכבושה, בירתנו הנצחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully