וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מיליונים בורחים מסוריה - ואירופה תוקפת את ישראל"

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS עם פמליית ראש הממשלה בלונדון

10.9.2015 / 19:40

ראש הממשלה אמר כי בעת ביקורו בלונדון, דן עם מקבילו הבריטי על היחס לישראל מצד מדינות אירופה, על פעילות איראן בסוריה וכן על סימון מוצרי התנחלויות. "כל אחד מבין שאנחנו מגדלור של קדמה באזור של בערות. נפסיק להתנצל"

עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי בשיחה עם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי אירופה, בטענה כי היא עוסקת בישראל בעוד משבר ההגירה ממדינות כמו סוריה הופך חוצה יבשות. "שאלתי למה בשעה שמיליוני בני אדם נודדים מבתיהם ונסים על נפשם בסוריה, בעיראק ובצפון אפריקה, זה מה שיש למדינות אירופה לעשות, להתגולל על ישראל?", אמר. "זה אבסורד. אנחנו לא מושלמים, יש לנו הרבה מה לשפר, אבל כל אחד מבין שאנחנו מגדלור של חופש וקדמה באזור של בערות וקנאות רצחנית. הגיע הזמן להפסיק להתנצל".

כמו כן, סיפר נתניהו כי דיבר עם קמרון על הסכם הגרעין, ואמר כי יש לבלום את התוקפנות של איראן. "מדיניות איראן כרגע היא להמשיך בתוקפנות ובטרור שלה. איראן פורסת כוחות בסוריה", אמר. "במידה רבה, התחושה שלה שהיא יכולה לעשות את זה קשורה לחופש שהיא מרגישה שקיבלה בהסכם. אני מדבר על כך לא רק עם קמרון, אלא גם עם ג'ון קרי, שאיתו אפגש בספטמבר בביקורי באו"ם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, לונדון, 10 בספטמבר 2015. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"סימון מוצרים הוא עיוות הצד ועיוון ההיגיון". נתניהו וקמרון/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

נתניהו הוסיף כי בעת ביקורו בלונדון שוחח עם קמרון גם על סימון מוצרים מן ההתנחלויות – נוהל שבריטניה כבר החלה לקדם. "זה עיוות הצדק, עיוות ההיגיון וזה פוגע בשלום ולא מקדם אותו", אמר ראש הממשלה. "זה מכניס את הרעיון של הטלת הדופי במקום שאינו ראוי. שורש הסכסוך זה לא השטחים וההתנחלויות, אלא הסירוב להכיר בישראל בגבולות כלשהם. הנורמה הזו של סימון מוצרים בשטח שהאיחוד האירופי לא מסכים לו, לא מיושם באופן אחיד. הוא מיוחד לישראל. יש לנו זיכרון היסטורי לגבי מה שקורה כשמסמנים מוצרים של יהודים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראובן ריבלין נשיא המדינה בכנס 75 שנה להקמת הפלמ"ח. אוגוסט 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו על הנתק: "בוודאי אשוחח עם ריבלין בקרוב"/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נתניהו הוסיף כי אמר לנשיא הנציבות האירופאית, דונלד טאסק, שישראל זקוקה לשינוי ביחס אליה. "הגיע הזמן שתהיה מידה של הוגנות ביחס לישראל", אמר. "לא ניכנס לאפולוגטיקה ולא נרכין ראש בפני הדברים שמייחסים למדינה. אני חייב לומר שבסוף דבריי היום, בפני נציגי שש מפלגות גדולות, הייתה לכך תהודה חזקה".

לבסוף, התייחס נתניהו לנתק בינו לבין נשיא המדינה ראובן ריבלין, לאחר שהאחרון פרסם זאת בראיון לגלי צה"ל. "אני לא מתכוון להיכנס לזה", אמר נתניהו תחילה, והוסיף: "אני מכבד את הנשיא ובוודאי אשוחח עמו בזמן הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully