וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם קמרון: "מוכן לחדש את המו"מ עם הפלסטינים - מיד"

עמרי נחמיאס, שליחנו עם פמליית ראש הממשלה

10.9.2015 / 13:11

ראש הממשלה, שנועד עם מקבילו הבריטי במעונו הרשמי בלונדון, אמר כי הוא מוכן לפתוח במו"מ ללא תנאים מוקדמים. "מוכן לנסוע לרמאללה", הדגיש. השניים שוחחו גם על המצב באזור: "המזרח התיכון מתפורר תחת האיסלאם הקיצוני". דיווח מיוחד מלונדון

עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (חמישי) עם ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון בלונדון. בפתח הפגישה אמר נתניהו: "אני רוצה לומר כאן, בדאונינג עשר, שאני מוכן לחדש את המשא ומתן הישיר עם הפלסטינים, ללא תנאים מוקדמים לקיום המו''מ, ואני מוכן לעשות זאת באופן מיידי".

נתניהו, שנחת אתמול בבריטניה, הוסיף כי הוא מצפה לדון עם קמרון בשלושה נושאים, "ביטחון, שלום וטכנולוגיה". לדבריו, "המזרח התיכון מתפורר תחת כוחות האיסלאם הקיצוני - הסוני בהנהגת דאעש והשיעי בהנהגת איראן. אני מאמין שנוכל לפעול יחדיו על מנת להדוף את האיסלאם במזרח התיכון ובצפון אפריקה". 

בנושא השלישי שבהם השניים ידונו - טכנולוגיה - אמר נתניהו: "העתיד שייך לאלה שמחדשים. בריטניה וישראל הם מרכזי טכנולוגיה, ישראל היא מרכז חדשנות בתחומי הסייבר ואם נאחד את המשאבים שלנו נוכל להציע עתיד טוב יותר".

לקריאה נוספת:
מאות הפגינו נגד ביקור נתניהו בבריטניה: "צריך לשלם על פשעיו"
נתניהו המריא ללונדון: "אירופה צריכה לתמוך בישראל ולא ללחוץ עליה"
נתק בין ריבלין לנתניהו: "מיצינו את הבדלי הדעות בינינו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, לונדון, 10 בספטמבר 2015. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
קמרון ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בהמשך נפגש נתניהו עם חברי אגודות הידידות הפרלמנטריות בבריטניה, ובפגישה נכחו גם כ-120 חברי הפרלמנט הבריטי ובית הלורדים. "הייתה לי עכשיו ההזדמנות לדון עם ראש הממשלה קמרון כיצד לנצל את ההזדמנויות וכיצד להתמודד עם האתגרים", אמר נתניהו בפגישה. הוא חזר ואמר כי ישראל מוכנה לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים. "אני מוכן ברגע זה, ללא תנאים מוקדמים, ללא תנאים מוקדמים כלל, לשבת עם הנשיא עבאס (אבו מאזן) ולעשות משא ומתן לשלום", ציין.

לדבריו, "אני מוכן לנסוע לרמאללה. כן, זה סיוט לאנשי הביטחון שלי, אך אני לעתים עושה את זה כשאני עוצר בדוכני פלאפל, הם יאלצו להתמודד עם זה. או הנשיא עבאס יכול לבוא לירושלים". הוא התייחס להצעות השונות לקיים את המו"מ במדינות אירופיות ואמר: "אנחנו יכולים להיענות לחלק מההצעות האלה למקומות מבודדים בסיציליה או בפיורדים בנורבגיה. מה שלא יהיה, בכל מקום, בכל זמן, עכשיו, ללא תנאים מוקדמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנות נגד ביקורו של בנימין נתניהו בבריטניה, ספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
הפגנות נגד ביקור נתניהו, אתמול/צילום מסך, טוויטר

כ-300 פעילים פרו-פלסטינים הפגינו אתמול מול משכנו של ראש הממשלה קמרון שבלונדון, וזאת במחאה על ביקורו של נתניהו. במהלך ההפגנה הרימו הפעילים שלטים שעליהם נכתב "שחררו את פלסטין". המשתתפים קראו לעצור את נתניהו על פשעי מלחמה. חלק מהפעילים התעמתו עם השוטרים ואף פרצו לרחוב. כמה מהם נעצרו אחרי שחסמו את הדרך, ואחרים נעצרו בגין תקיפה וגרימת נזק.

יותר ממאה אלף איש חתמו על עצומה שקראה לעצור את נתניהו עם הגעתו למדינה בשל חלקו במבצע "צוק איתן" בקיץ הקודם. אף שלפי הנוהג בבריטניה כמות כזו של חתימות מחייבת דיון בפרלמנט, הממשלה הבהירה שהיא "מכירה בזכות ישראל להגנה עצמית" ושלנתניהו יש חסינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully