וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו נגד ביקור נתניהו בבריטניה: "צריך לשלם על פשעיו"

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS ללונדון עם פמליית ראש הממשלה

9.9.2015 / 21:27

כ-300 פעילים פרו-פלסטיניים התאספו ברחוב דאונינג בלונדון וקראו לעצור את נתניהו בגין פשעי מלחמה. מנגד, הפגינו תומכי ישראל ובין הצדדים התפתח עימות מילולי שכלל קללות וצעקות. "מופע של שנאה", אמר מארגן הפגנת התמיכה בישראל

(נתניהו לפני המראתו ללונדון, היום)

הפגנות נגד ביקורו של בנימין נתניהו בבריטניה, ספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
אחד המפגינים הפרו-פלסטינים, היום/צילום מסך, טוויטר

כ-300 פעילים פרו-פלסטינים הפגינו היום (רביע) מול משכנו של ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון ברחוב דאונינג שבלונדון, וזאת במחאה על ביקורו של בנימין נתניהו במדינה. במהלך ההפגנה הרימו הפעילים שלטים שעליהם נכתב "שחררו את פלסטין", והמשתתפים קראו לעצור את נתניהו על פשעי מלחמה. חלק מהפעילים התעמתו עם השוטרים ואף פרצו לרחוב. כמה מהם נעצרו אחרי שחסמו את הדרך, ואחרים נעצרו בגין תקיפה וגרימת נזק.

את ההפגנה ארגן "ארגון הסולידריות הפלסטיני" (PSC), עם תמיכה של ארגונים פרו-פלסטיניים נוספים. מריאם תהמי בת ה-21 אמרה ל"מירור" הבריטי: "אנחנו כאן כי אנו חשים שנתניהו צריך לשלם על פשעיו. אנחנו כאן כדי להפגין ולגרום לו להבין שהוא לא מוזמן למדינתנו".

עוד בוואלה! NEWS:
מנזקי האובך: עלייה של עשרות אחוזים בפניות למד"א, 632 איש טופלו
המדינה מצדיקה את ההזנה בכפייה: "לא כל שובת רעב רוצה למות"
קלינטון: "אם אבחר, אזמין את נתניהו בחודש הראשון לכהונתי"

הפגנות תמיכה בביקור בנימין נתניהו בבריטניה, ספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
הפגנת התמיכה בישראל, היום/צילום מסך, טוויטר

מנגד, הפגינו כ-50 פעילים מארגונים פרו-ישראליים, וכוחות המשטרה הרבים במקום הפרידו בין הצדדים. כלי תקשורת שנכחו במקום דיווחו כי המתח בין שתי הקבוצות הלך וגבר וששני הצדדים החליפו צעקות וקללות. אחד המפגינים הפרו-ישראליים התלונן במשטרה כי מפגין מהצד השני קרא לו "יהודי מלוכלך", ומפגין אחר שעבר ליד ההפגנה עם דגל ישראל טען כי קראו לו "טרוריסט".

מארגן הפגנת התמיכה בישראל, אריאל מילר, אמר לרשת "רוסיה היום": "ההפגנה הפרו-פלסטינית היא מופע של שנאה". תומך ישראל אחר חתם בנימה אופטימית יותר: "שני הצדדים צריכים ליצור דיאלוג שיקדם את השלום בין שני העמים".

הפגנות נגד ביקורו של בנימין נתניהו בבריטניה, ספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"כמה מפגינים נעצרו". לונדון/צילום מסך, טוויטר

עם נחיתתו של נתניהו בלונדון, הוא התייחס לדברים שאמר היום המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, על כך שישראל לא תתקיים בעוד 25 שנים. "חמינאי לא נותן אפילו מרחב אשליה לתומכי ההסכם עם איראן", אמר נתניהו והוסיף: "הוא מבהיר שארצות הברית היא השטן הגדול ושבכוונת איראן להשמיד את מדינת ישראל - זה לא יקרה". עוד הוסיף נתניהו בהצהרה: "ישראל היא מדינה חזקה והיא תתחזק עוד יותר, אבל המסקנה שעולה מדבריו של הרודן בטהראן זה שכל המדינות האחראיות צריכות לשתף פעולה לבלימת התוקפנות והטרור של איראן. לצערי, אלה יגברו כתוצאה מן ההסכם".

הפגנות נגד ביקורו של בנימין נתניהו בבריטניה, ספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
הפגנות נגד ביקורו של בנימין נתניהו בבריטניה, ספטמבר 2015/צילום מסך, טוויטר

יותר מ-100 אלף איש חתמו על עצומה שקראה לעצור את נתניהו עם הגעתו למדינה בשל חלקו במבצע "צוק איתן" בקיץ הקודם. אף שלפי הנוהג בבריטניה כמות כזו של חתימות מחייבת דיון בפרלמנט, הממשלה הבהירה שהיא "מכירה בזכות ישראל להגנה עצמית" ושלנתניהו ישנה חסינות.

"לראשי מדינות שמבקרים בבריטניה, דוגמת נתניהו, יש חסינות מהליך חוקי ולא ניתן לעצור או לאסור אותם", נמסר בהודעת הממשלה. "אנחנו מכירים בכך שלעימות בעזה לפני שנה יש מחיר נורא. כפי שציין ראש הממשלה דייויד קמרון, כולנו נמלאנו עצב נוכח האלימות, ובריטניה היתה חוד החנית במאמצי השיקום הבינלאומיים של הרצועה. יחד עם זאת, קמרון הבהיר שבריטניה מכירה בזכותה של ישראל לפעול באופן פרופורציונלי כדי להגן על עצמה, בגבולות החוק ההומניטרי הבינלאומי".

הפגנות נגד ביקורו של בנימין נתניהו בבריטניה, ספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
הפגנות נגד ביקורו של בנימין נתניהו בבריטניה, ספטמבר 2015/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully