וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "אם אבחר, אזמין את נתניהו בחודש הראשון לכהונתי"

בנאום שנשאה בוושינגטון ציינה קלינטון כי הסכם הגרעין "יהפוך את ישראל לבטוחה יותר", והודיעה לציבור הישראלי: "אם אבחר לנשיאות לא תצטרכו לתהות אם אנו לצדכם". היא אף ציינה כי תפעל להגביר את הסיוע הצבאי למדינה

מערכת וואלה

(אובמה מקווה לקדם שיחות על הגדלת החבילה הביטחונית לישראל)

הילרי קלינטון נשאה היום (רביעי) נאום במכון "בורקינס" שבוושינגטון הבירה והביעה תמיכה גורפת בהסכם הגרעין בין איראן והמעצמות. במהלך הנאום התייחסה להשפעה של הסכם על ישראל ואמרה כי "ההסכם יהפוך את ישראל לבטוחה יותר". היא אף פנתה לציבור הישראלי ואמרה "אם אבחר לנשיאות, לא תצטרכו לתהות אם אנו לצדכם. ארצות הברית תמיד תעמוד אתכם".

בנוסף, קלינטון צינה כי במידה ותנצח במרוץ לבית הלבן, היא תזמין למשכן הנשיא את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך החודש הראשון שלה בתפקיד. היא אף הציגה את תכניתה לבניית ברית אזורית שנועדה להתמודד עם "התנהגותה הרעה של איראן באזור". לדבריה, התכנית תכלול סיוע צבאי לישראל שיכלול מערכות הגנה נגד טילים, מטוסי קרב מתקדמים וקידום טכנולוגיות לאיתור מנהרות. כמו כן היא טענה כי ינקטו צעדים נוספים כדי להיאבק בהשפעתה של איראן במזרח התיכון, בעיקר באמצעות שלוחותיה הכוללות את ארגון חיזבאללה.

עוד כתבות מהעולם:
בחסות סופת החול: אסד איבד את המעוז האחרון שלו בצפון סוריה
בריטניה חוגגת את שבירת השיא של המלכה: "השראה לכולנו"
דרמה בכלא בצרפת: "אסיר מסוכן מאוד" לקח את סגן המנהל כבן ערובה

הילרי קלינטון בנאום במכון בורקינס שבוושינגטון הבירה, ספטמבר 2015. רויטרס
"ההסכם ימנע מאיראן להשיג נשק גרעיני. קלינטון, היום/רויטרס

קלינטון אמרה כי ההסכם "חוסם את כל הדרכים שעמדו בפני איראן להשגת נשק גרעיני", וכי לא היה ניתן להשיג הסכם טוב יותר. עם זאת, היא המשיכה להביע אי–אמון בממשל האיראני ואמרה כי היא "מאוד מודאגת מהאגרסיביות של איראן". "אני לא רואה באיראן כשותפתנו ביישום ההסכם", הדגישה. "אנו צריכים לדאוג כי היא תיישם אותו".

היא הבהירה כי היא תהיה מוכנה להשתמש באופציה הצבאית נגד איראן אם המשטר ינסה להפר ולנסות ולהשיג נשק גרעיני. "לא אהסס לנקוט בפעולה צבאית אם איראן תנסה להשיג נשק גרעיני", אמרה.

במהלך היום יחלו הדיונים בקונגרס ובסנאט לקראת ההצבעה הצפויה על הסכם הגרעין, אשר ייתכן ולא יגיע להצבעה כלל לאחר ש-41 סנאטורים דמוקרטים הודיעו כי יתמכו בהסכם – דבר המאפשר לקרים הליך הנקרא "פיליבאסטר", המאפשר לתקוע מהלכי חקיקה. גם אם יתעקשו חלק מהתומכים בהסכם לקיים הצבעה, עדיין ההסכם צפוי לעבור שכן מספר התומכים לא יאפשר לקונגרס להפיל את ביטול הווטו הנשיאותי שיטיל הנשיא אם יוחלט לבטל את ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully